
Η φόρτιση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου δεν είναι πάντα τόσο εύκολη υπόθεση όσο θα έπρεπε, ίσως με την εξαίρεση των φορτιστών της Tesla.
Πολλοί οδηγοί αναγκάζονται να χρησιμοποιούν διάφορες εφαρμογές για να ενεργοποιήσουν τη φόρτιση σε διαφορετικούς σταθμούς, ενώ συχνά καταβάλλουν προσπάθεια για να ελέγξουν κακοφωτισμένες οθόνες στους φορτιστές.
Εάν είστε κάτοχος ηλεκτρικού οχήματος, ίσως έχετε βιώσει παρόμοιες δυσκολίες. Ωστόσο, η διαδικασία φόρτισης φαίνεται ότι θα αλλάξει σύντομα, καθώς στις ΗΠΑ σχεδιάζεται ένα νέο πλαίσιο, που θα απλοποιήσει τη διαδικασία, καθιστώντας τη φόρτιση τόσο απλή όσο το γέμισμα βενζίνης. Απλώς θα συνδέεις το αυτοκίνητο και θα φορτίζεις.

Σήμερα, οι αυτοκινητοβιομηχανίες και οι πάροχοι φόρτισης χρησιμοποιούν διαφορετικά συστήματα ταυτοποίησης. Σε γενικές γραμμές, η διαδικασία είναι ίδια. Όταν συνδέεται ένα ηλεκτρικό όχημα, ακολουθεί μια "επικοινωνία" μεταξύ του αυτοκινήτου και του φορτιστή, για να εξασφαλιστεί ασφαλής σύνδεση πριν ξεκινήσει η φόρτιση.
Όμως, αυτή η διαδικασία συχνά δεν είναι ομαλή, και οι οδηγοί χρειάζεται να ακολουθήσουν διάφορα βήματα για να ξεκινήσει η φόρτιση.
Πλέον, αυτό είναι κάτι που αναμένεται να αλλάξει. Η Εταιρεία Μηχανικών Αυτοκινήτων (SAE) σε συνεργασία με μια ομάδα αυτοκινητοβιομηχανιών, εταιρειών φόρτισης και την Κοινή Υπηρεσία Ενέργειας και Μεταφορών των ΗΠΑ, ανακοίνωσαν τη δημιουργία ενός νέου κοινού πλαισίου.
Φόρτιση χωρίς χρήση εφαρμογών
Στόχος είναι η δυνατότητα φόρτισης όλων των δημόσιων σταθμών χωρίς την ανάγκη για εφαρμογές ή επιπλέον βήματα πληρωμής. Η SAE θα θεσπίσει τις "Απαιτήσεις Λίστας Εμπιστοσύνης Πιστοποιητικών" (Certificate Trust List Requirements), έναν κανονισμό για αυτοκινητοβιομηχανίες, εταιρείες φόρτισης και προμηθευτές εξοπλισμού.

Όσοι πληρούν αυτά τα πρότυπα θα μπορούν να υποβάλλουν αίτηση έγκρισης για την ανάπτυξη της λειτουργίας "plug and charge" στο δίκτυό τους.
"Η σημερινή ανακοίνωση εστιάζει στη διαλειτουργικότητα και την ασφάλεια", δήλωσε η Sarah Hipel, Τεχνική Διευθύντρια της Κοινής Υπηρεσίας Ενέργειας και Μεταφορών. Στον συνασπισμό συμμετέχουν ήδη σημαντικές εταιρείες όπως η Tesla, η Electrify America, η ChargePoint, η General Motors, η Ford και η Toyota, ενώ αναμένεται να προστεθούν και άλλες τους επόμενους μήνες.
Εάν το σύστημα εφαρμοστεί όπως υπόσχονται οι εμπνευστές του, οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων θα μπορούν απλώς να σταματούν σε έναν σταθμό φόρτισης, να συνδέουν το όχημά τους και να απομακρύνονται.
Το δίκτυο θα αναλαμβάνει τη διαδικασία "επικοινωνίας" και τις πληρωμές αυτόματα. Αυτό θα μειώσει τον χρόνο παραμονής στους σταθμούς και θα μειώσει το άγχος φόρτισης που αποθαρρύνει ορισμένους από την αγορά τέτοιου τύπου οχήματος.
"Πλησιάζουμε σε ένα μέλλον όπου κάθε οδηγός ηλεκτρικού αυτοκινήτου θα μπορεί απλώς να συνδέσει το όχημά του για φόρτιση και να φύγει. Το δίκτυο θα επικοινωνεί με το αυτοκίνητο και θα επεξεργάζεται την πληρωμή χωρίς προβλήματα", ανέφερε ο Gabe Klein, Εκτελεστικός Διευθυντής της Κοινής Υπηρεσίας Ενέργειας και Μεταφορών.
Οι δοκιμές του νέου πρωτοκόλλου αναμένεται να ξεκινήσουν το 2025, ενώ η δημόσια διάθεσή του μπορεί να απαιτήσει περισσότερο χρόνο. Ωστόσο, πρόκειται για ένα σημαντικό βήμα που υπόσχεται να κάνει την ιδιοκτησία ηλεκτρικών αυτοκινήτων πιο απλή τα επόμενα χρόνια.