Το ότι υπάρχουν κάποιοι κατασκευαστές που υποστηρίζουν το υδρογόνο ως ένα από τα μελλοντικά συστήματα κίνησης, είναι γνωστό. Το ότι οι Toyota και BMW είναι από τις εταιρείες που πρωτοστατούν στο κίνημα υπέρ της υδρογονοκίνησης, είναι επίσης γνωστό σε όσους παρακολουθούν από κοντά τις εξελίξεις στο χώρο.
Το νέο, είναι πως η BMW σχεδιάζει να φέρει στην παραγωγή ένα υδρογονοκίνητο αυτοκίνητο που θα κυκλοφορήσει το 2028 και θα το κάνει μαζί με την Toyota. Και τα δύο αυτοκίνητα θα χρησιμοποιούν τεχνολογία κυψελών καυσίμου "επόμενης γενιάς” πάνω στην οποία εργάζονται μαζί εδώ και χρόνια.
Δεν γνωρίζουμε ακόμη λεπτομέρειες σχετικά με το μοντέλο παραγωγής, αν και έχουμε δει προηγουμένως τη BMW να δοκιμάζει τον υδρογονοκίνητο iX5. Αυτό το FCEV εφοδιαζόταν με έξι κιλά συμπιεσμένου υδρογόνου σε δύο δεξαμενές, οι οποίες του έδωσαν πάνω από 480 χιλιόμετρα αυτονομίας. Πιθανώς η εξελιγμένη εκδοχή της τεχνολογίας θα επιτυγχάνει ακόμη καλύτερη αυτονομία.
Έκδοση σε υπάρχον μοντέλο
Η BMW αναφέρει ότι η έκδοση μαζικής παραγωγής θα αφορά μοντέλο που υπάρχει ήδη στην γκάμα, γεγονός που σημαίνει οτι θα προσφέρεται ως έκδοση κινητήρα και όχι ως αυτόνομο προϊόν. Αυτό που είναι επίσης ξεκάθαρο, είναι πως τα μοντέλα των BMW και Toyota θα έχουν διακριτές διαφορές.
Οι δύο εταιρείες έχουν δηλώσει ότι τα αντίστοιχα μοντέλα τους θα διατηρήσουν τις "ξεχωριστές ταυτότητες και τα χαρακτηριστικά της κάθε μάρκας”.
Ο Koji Sato, πρόεδρος της Toyota Motor Corp, δήλωσε: "Η BMW και η Toyota μοιράζονται το ίδιο πάθος για τα αυτοκίνητα και την πίστη στο "άνοιγμα της τεχνολογίας” και σε μια προσέγγιση "πολλαπλών οδών” για την ουδετερότητα του άνθρακα. Με βάση αυτές τις κοινές αξίες, θα εμβαθύνουμε τη συνεργασία μας σε προσπάθειες όπως η από κοινού ανάπτυξη συστημάτων κυψελών καυσίμου επόμενης γενιάς και η επέκταση των υποδομών, με στόχο την υλοποίηση μιας κοινωνίας υδρογόνου”.
Μια κοινωνία υδρογόνου ακούγεται αρκετά ακριβή ως υλοποίηση, αλλά ο Oliver Zipse, πρόεδρος της BMW, έχει δηλώσει στο παρελθόν ότι σε ένα περιβάλλον όπου δεν υπάρχει υποδομή φόρτισης, το υδρογόνο είναι η μόνη λύση ουδέτερου άνθρακα. Ο Zipse, ωστόσο, δεν αναμένει ότι το εν λόγω σύστημα μετάδοσης κίνησης θα γίνει mainstream. Και αυτό θα μπορούσε να είναι το διαρκές εμπόδιο του υδρογόνου: η οικονομική αποδοτικότητα.
Καθοριστική η μείωση του κόστους
Χαμηλότερη ζήτηση συνήθως σημαίνει υψηλές τιμές. Αλλά με τη συνεργασία και των δύο στους όγκους παραγωγής, η μείωση του κόστους της τεχνολογίας κυψελών καυσίμου φαντάζει εφικτός στόχος.
BMW και Toyota υπογραμμίζουν τέλος την ανάγκη ανάπτυξης υποδομών υδρογόνου σε συνεργασία με κυβερνήσεις και επενδυτές. Η ανάπτυξη ενός αξιόπιστου δικτύου ανεφοδιασμού υδρογόνου σε μόλις τρία χρόνια, ειδικά από τη στιγμή που κάθε σταθμός κοστίζει περίπου το ΑΕΠ μιας μικρής χώρας για να κατασκευαστεί, μπορεί να είναι λίγο αισιόδοξη.