Γιατί είναι κόκκινα τα περισσότερα σπορ αυτοκίνητα

Μπορεί οι εποχές να έχουν αλλάξει και το κόκκινο να είναι πια ένα κλισέ για τα σπορ αυτοκίνητα αλλά υπάρχει λόγος που αυτό το χρώμα έγινε "κατεστημένο"

Alfa Romeo 8C Competizione

Ναι, μπορεί να είναι πια κλισέ ότι τα σπορ αυτοκίνητα πρέπει να είναι μόνο κόκκινα αλλά δεν είναι τυχαίο που το κόκκινο χρώμα έγινε κατεστημένο σχεδόν για το σύνολο των supercars -ανεξαρτήτως εποχής. Προφανώς δεν τυχαίο ότι όταν μας έρχεται στο μυαλό μια π.χ. Ferrari το πιο πιθανό είναι να την φανταζόμαστε κόκκινη. 

Γιατί όμως συμβαίνει αυτό; Υπάρχει επιστημονική εξήγηση και αποτελείται από πολλές παραμέτρους, ιστορικές και ψυχολογικές.

Όλα ξεκίνησαν το 1907

Η ιστορία ξεκινά πίσω στο 1907, όταν διοργανώθηκε από την γαλλική εφημερίδα Le Matin ένα ράλι από το Πεκίνο μέχρι το Παρίσι. "What needs to be proved today is that as long as a man has a car, he can do anything and go anywhere. Is there anyone who will undertake to travel this summer from Beijing to Paris by automobile? (Αυτό που πρέπει να αποδειχθεί σήμερα είναι ότι όσο ένας άνθρωπος έχει ένα αυτοκίνητο, μπορεί να κάνει τα πάντα και να πάει οπουδήποτε. Υπάρχει κάποιος που θα αναλάβει να ταξιδέψει αυτό το καλοκαίρι από το Πεκίνο στο Παρίσι με αυτοκίνητο;)" ήταν το κεντρικό μήνυμα της εφημερίδας για τον αγώνα που ξεκίνησε στις 10 Ιουνίου του ίδιου έτους από την γαλλική πρεσβεία της κινέζικης πρωτεύουσας.

Η περίφημη Itala 35/45 HP του 1907

Αρχικά, δήλωσαν συμμετοχή 40 αυτοκίνητα (πιθανότατα όλα όσα υπήρχαν στον πλανήτη εκείνη τη στιγμή) αλλά κατάφεραν να τερματίσουν μόλις 5.

Itala 35/45 HP 1907
Ο μηχανικός Ettore Guizzardi στο τιμόνι της θρυλικής Itala

Διανύοντας μια απόσταση σχεδόν 15.000 χιλιομέτρων -σε μεγάλο κομμάτι της διαδρομής δεν υπήρχε καν δρόμος- σε ένα διάστημα δύο μηνών και μία ώρα μπροστά από τον δεύτερο, ο πρώτος που πέρασε την γραμμή του τερματισμού ήταν ο αριστοκράτης Scipione Borghese (της γνωστής ιταλικής οικογενείας) με συνοδηγό τον μηχανικό Ettore Guizzardi και παρέα τον δημοσιογράφο και οπαδό του φουτουρισμού Luigi Barzini. Οδηγούσε ένα Itala 35/45 HP και χρώματος κόκκινου, το οποίου του δόθηκε αφενός για να ξεχωρίζει το όχημα από μακριά αλλά και γιατί ήταν το φθηνότερο χρώμα της αγοράς.

Διαβάστε Επίσης

Μετά τη νίκη του Borghese, ο πρόγονος της ιταλικής ομοσπονδίας αυτοκίνησης αποφάσισε να καθιερώσει σε ένδειξη ευγνωμοσύνης και αναγνώρισης την Rossa Corsa απόχρωση ως το επίσημο χρώμα για το σπορ αυτοκίνητα που θα φτιάχνοταν εφεξής από τις αυτοκινητοβιομηχανίες της χώρας, κάτι που τηρήθηκε ευλαβικά για πάρα πολλές δεκαετίες.

Ferrari Enzo Fernando Alonso Δημοπρασία
Η κόκκινη Ferrari Enzo του Fernando Alonso που πούληθηκε πρόσφατα

Ferrari, Maserati και Alfa Romeo ξεκίνησαν να βάφουν με αυτό το χρώμα τα αμάξια που κατασκεύαζαν - χρώμα το οποίο μέχρι σήμερα κυριαρχεί στα μοντέλα τους. Εκτός από την πρωτοβουλία των Ιταλών όμως, αυτό που βοήθησε και άλλες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες να το καθιερώσουν, ήταν και κάποιες επιστημονικές μελέτες.

Lamborghini 60 Years Anniversary
Κόκκινη Lamborghini Countach του 1989 έτοιμη να βγει από την γραμμή παραγωγής

Το κόκκινο χρώμα είναι αυτό που προκαλεί τα περισσότερα ερεθίσματα και συναισθήματα στον ανθρώπινο εγκέφαλο, ενώ είναι ταυτισμένο με τον κίνδυνο και την αδρεναλίνη. Ακόμη και οι βασικές αρχές στην επιστήμη της φύσης τονίζουν πως αν κάτι εκεί έξω είναι κόκκινο, ενδεχομένως είναι δηλητηριώδες.

Αντιλαμβάνεται λοιπόν κανείς εύκολα πως η επιλογή ενός χρώματος που θα προσέδιδε πιο απειλητική και ριψοκίνδυνη αλλά και ελκυστική εμφάνιση σε ένα αυτοκίνητο ήταν σχεδόν αναμενόμενη.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network