Αυτές είναι 12 σπάνιες Ferrari από το τμήμα Special Projects

12 υπέροχες και σπάνιες Ferrari που δεν θα μπορέσεις να αποκτήσεις ακόμα αν κερδίσεις σε μεγάλο τζακ ποτ του τζόκερ

ferrari P80/C

Το θέμα θα μπορούσε να λέγεται "όταν κερδίσω το τζόκερ θα...". Αν και για να έχεις μια Ferrari SP, δηλαδή taylor made (κατά παραγγελία) που λένε και στο χωριό μου, χρειάζεται κάτι περισσότερο από πολλά χρήματα. Μάλλον χρειάζεται και καλές σχέσεις με την φίρμα, όπερ σημαίνει να είσαι καλός πελάτης. Όχι κέρδισα το Τζόκερ και θέλω μια SP69 π.χ. που να είναι τετράθυρη και κατά βάθος μια Ferrari 296 GTS. Θα σε πάρουν χαμπάρι ότι δεν ξέρεις και θα σε στείλουν το τμήμα Special Projects της... Saab. Ας δούμε 12 σπάνιες Ferrari από το τμήμα Special Projects της φίρμας.

2009: P540 Superfast Aperta

FERRARI P540 SUPERFAST APERTA

Βασισμένη στην 599 GTB Fiorano, μια από τις πρώτες εκδόσεις του προγράμματος Special Projects βασίστηκε στη Ferrari που σχεδίασε η Carrozzeria Fantuzi για την ταινία Toby Dammit του 1968. Ήταν παραγγελία του Edward Walson, του γιου του ανθρώπου που εφηύρε την καλωδιακή τηλεόραση. "Πάντα ονειρευόμουν να σχεδιάζω σπορ αυτοκίνητα", εξηγεί ο ίδιος.

"Όταν είδα το Toby Dammit, η απόφαση ήρθε από μόνη της: μια μέρα θα είχα τη 'δική μου' Ferrari". Από το κόμικ στο δρόμο μέσα σε λίγους μήνες, 20 κιλά προστέθηκαν στο αυτοκίνητο-δότη (ένα κουπέ, όπως συμβαίνει) για να σκληρύνει το σασί. "Αυτό είναι το πιο ξεχωριστό χριστουγεννιάτικο δώρο της ζωής μου", δήλωσε τότε ο Walson. Το πώς ο Άγιος Βασίλης το κατέβασε από την καμινάδα παραμένει ακόμα ένα μυστήριο. 

2011: Superamerica 45

Ferrari Superamerica 45

Ενώ η Superfast Aperta σχεδιάστηκε από τον Pininfarina, η Superamerica 45 σχεδιάστηκε εσωτερικά από τη Ferrari για τον Νεοϋορκέζο συλλέκτη Peter Kalikow. Διαθέτοντας μια ανοιγόμενη οροφή από ανθρακονήματα και αναδιαμορφωμένο αμάξωμα για τη μείωση της αντίστασης, το αυτοκίνητο κατασκευάστηκε για να γιορτάσει ο κ. Kalikow την 45η επέτειό του από τότε που έγινε πελάτης της Ferrari.

Έκανε το δημόσιο ντεμπούτο της στη Villa d'Este το 2011 και τότε περιείχε αυτό που η Ferrari περιέγραψε ως "ένα σύστημα infotainment τελευταίας γενιάς με οθόνη αφής". Πέντε χρόνια μετά, υποψιαζόμαστε ότι τα ηλεκτρονικά συστήματα μπορεί να χρειάζονται ενημέρωση, ακόμη και αν το εξωτερικό δεν χρειάζεται. Έτσι είναι ο σύγχρονος κόσμος.

2012: SP12 EC

Ferrari SP12 EC ERIC CLAPTON

Άλλη μια προσπάθεια από τον Pininfarina, αν και αυτή τη φορά ο αγοραστής ήταν ελαφρώς πιο γνωστός. Δεν ήταν φυσικά άλλος από τον κιθαρίστα Eric Clapton, ο οποίος δανείζει τα αρχικά του στο όνομα αυτής της μοναδικής Ferrari.

Ferrari SP12 EC ERIC CLAPTON

Το αυτοκίνητο λέγεται ότι είναι ένας φόρος τιμής στην καριέρα του Clapton (δεν είμαστε σίγουροι για το πώς, κάτι για "εφαρμογή των σωστών νοτών στα σωστά σημεία" όταν κατασκευάστηκε), και γεννήθηκε από την επιθυμία του μουσικού να οδηγήσει κάτι εμπνευσμένο από το 512 BB αλλά περικλείεται μέσα σε ένα 458 Italia.

Ο Clapton το αποκάλεσε αργότερα "ένα από τα πιο ικανοποιητικά πράγματα που έχω κάνει ποτέ". Πράγματι, υψηλός έπαινος.

2014: F12 TRS

Ferrari F12 TRS

Η Ferrari αποκάλυψε την TRS ως ένα μοναδικό μοντέλο το 2014, αν και δεδομένου ότι ένα ασημί μοντέλο εντοπίστηκε τον Ιούλιο του περασμένου έτους, υπάρχουν κάποιοι στο διαδίκτυο που πιστεύουν ότι θα μπορούσαν να υπάρχουν μέχρι και τρία. Ποιος ξέρει;

Βασισμένη στην F12 Berlinetta, αλλά παίρνοντας αρκετά στοιχεία από την 250 Testa Rossa, η TRS επωφελείται από μια ανασχεδιασμένη μπροστινή πτέρυγα και αναδεικνύει με θράσος τα αγαθά της με ένα διαφανές κάλυμμα που αποκαλύπτει τους κυλίνδρους του V12 από κάτω.

Το ερώτημα δεν είναι "Θα πληρώνατε 4 εκατομμύρια ευρώ για ένα τέτοιο αυτοκίνητο;" αλλά μάλλον "Πόσο γρήγορα θα πληρώνατε 4 εκατομμύρια ευρώ για ένα τέτοιο αυτοκίνητο;".

2016: 458 MM Speciale

Ferrari 458 MM Speciale

Όσον αφορά τις αναλογίες, αυτές οι γωνίες είναι σχεδόν τέλειες.  Αξίζουν τα λεφτά τους αυτές οι γωνίες, όποια και αν είναι η τιμή.

Πέρα από τις αεροδυναμικές πινελιές, το αυτοκίνητο έχει και άλλες πτυχές που το καθιστούν μοναδικό: για αρχή, αυτές οι ζάντες, οι οποίες είναι αποκλειστικές και μόνο για αυτό το μηχάνημα, ενώ τα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω έχουν επίσης τροποποιηθεί από το αρχικό βασικό 458 Speciale. Και η ιταλική λωρίδα Tricolore; Mamma mia!

2016: Ferrari J50

Ferrari J50

Αυτή δεν έχει την ονομασία Special Projects, αλλά είναι α) ξεχωριστή και β) σίγουρα ένα project. Στην πραγματικότητα, θα λέγαμε ότι βρίσκεται κοντά στην κορυφή της κλίμακας "πόσο γρήγορα θα θέλατε να ρίξετε χρήματα σε ένα αυτοκίνητο". Από κάτω βρίσκεται η 488 Spider. Καλύπτεται από ένα αυτοκίνητο που παραπέμπει στα αυτοκίνητα δρόμου της Ferrari από τις δεκαετίες του 1970 και του 1980. Πράγματα όπως η GTO, η F40 και η F50. Μόνο δέκα κατασκευάστηκαν.

2016: Ferrari SP 275 RW Competizione

Ferrari SP 275 RW competizione

Κάθε Ferrari Special Projects που σέβεται τον εαυτό της πρέπει να παραπέμπει σε μία από τις Μεγάλες. Αυτή εδώ βγάζει το κίτρινο καπέλο της στην 275 GTB, η οποία ήταν μια V12 με κινητήρα εμπρός. Ως εκ τούτου, αυτή η ανακατασκευασμένη F12 παίρνει τον κινητήρα και το κιβώτιο ταχυτήτων από την F12tdf, καθώς και ένα ελαφρώς φαρδύτερο πίσω μετατρόχιο. Και αεραγωγούς στο χώρο του κινητήρα. Και αρκετό κίτρινο χρώμα.

2018: Ferrari Monza SP1

Ferrari Monza SP1

Πιο κατάλληλο αυτοκίνητο για να έχεις ένα μόνιμο χαμόγελο (κυριολεκτικά) στο πρόσωπό σου, δεν θα βρεις. Αυτή η Monza SP1 είναι ένας ανοιχτός φόρος τιμής στα αγωνιστικά αυτοκίνητα της Ferrari που κέρδιζαν πρωταθλήματα τη δεκαετία του 1950 -όπως η 166MM- και είναι άγριο.

Από κάτω βρίσκεται η βάση της 812 Superfast, γεμάτη με τον 6,5-λίτρων ατμοσφαιρικό V12 που αποδίδει 789 ίππους. Σκέψου ότι η Monza SP1 ζυγίζει μόλις 1.500 κιλά και έχετε μια ιδέα για το πώς είναι τα 0-100 km/h σε 2,9 δευτερόλεπτα και τα 0-200 km/h σε 7,9 δευτερόλεπτα. Η τελική ταχύτητα είναι 300 km/h. Ναι, καλύτερα να πάρεις ένα κράνος με ζελατίνα.

2018: Ferrari Monza SP2

Ferrari monza sp2

Ακριβώς όπως η Monza SP1, μόνο με δύο καθίσματα αντί για ένα, ώστε ο συνεπιβάτης σου να νιώθει τον ίδιο φόβο με εσένα. Και να εισπνέει τον ίδιο αριθμό από μυγάκια.

2018: Ferrari SP38

Ferrari SP38

Επιστρέφουμε σε αυτό που πρέπει να αποτελεί την ουσία της Ferrari, τουλάχιστον για την μεγάλη μερίδα αφοσιωμένων οπαδών: την F40. Ναι, αυτή η SP38 με βάση την 488 GTB παραπέμπει στην ιερότερη όλων των Ferrari. Ναι ρε φίλε, υπάρχουν πτερύγια ακόμα και στο πίσω τζάμι που κρυφοκοιτάζουν σε αυτόν τον V8, μαζί με μια πίσω αεροτομή που αποτίει φόρο τιμής στην F40. Πραγματικά πολύ όμορφο.

2019: Ferrari P80/C

ferrari P80/C

Να γιατί αυτό εδώ το χτυπάει κόκκινο: είναι το πιο ακραίο μέχρι στιγμής, επειδή είναι επίσης το πρώτο που χρησιμοποιεί ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο ως σημείο εκκίνησης, το οποίο είναι από μόνο του μια ιδιοφυής κίνηση. Αλλά αυτό σημαίνει επίσης ότι είναι απελευθερωμένο από οποιεσδήποτε απαιτήσεις ομολογκασίας αυτοκινήτου δρόμου, επιτρέποντας σε όλους τους εμπλεκόμενους να κάνουν κάτι πιο άγριο από το συνηθισμένο.

2020: Ferrari Omologata

Ferrari Omologata

Μόνο οι προβολείς, το παρμπρίζ και το "πακέτο της 812 Superfast" παραμένουν- τα υπόλοιπα είναι ένα διακριτικό νεύμα σε ποικίλες επιρροές όπως η επιστημονική φαντασία, η αγωνιστική κληρονομιά και η σύγχρονη αρχιτεκτονική. Καλώς ήρθατε, μικροί γήινοι, στη V12 Ferrari Omologata.

Πρόκειται για την τελευταία μοναδική ειδική έκδοση με αμάξωμα που βγαίνει από το Maranello και είναι μια άσκηση -λέει η Ferrari- στην "εκμετάλλευση των αναλογιών της ισχυρής, μεσαίας εμπρός διάταξης" προκειμένου να παραδώσει κάτι εντελώς μοναδικό.

Best of Network