Μόνο μια φορά: 9 μοναδικά πρωτότυπα Ferrari (εικόνες)

Ένα ταξίδι στα πρωτότυπα της Ferrari είναι αρκετό για να νοσταλγήσεις μια ολόκληρη εποχή, κυρίως όταν στην τωρινή το "βρες τις διαφορές" μεταξύ των αυτοκινήτων είναι ένας δισεπίλυτος γρίφος

Ferrari 512 Modulo

Τα ονόματα των σχεδιαστών που θα δεις στην παρακάτω λίστα είναι τουλάχιστον εντυπωσιακά. Tο ίδιο και οι Ferrari που σχεδίασαν. Ορισμένες απο τις διασημότερες σχεδιαστικές πένες δημιουργούσαν οχήματα στα οποία το καλπάζον αλογάκι έδινε ξεχωριστή αξία, απλώς με την τοποθέτησή του πάνω τους, όμως αυτό δεν αρκούσε πάντα.

Σε κάθε περίπτωση η έννοια του concept για την Ferrari είναι πολύ ιδιαίτερη, εξάλλου οποιοδήποτε από τα μοντέλα παραγωγής του Maranello θα μπορούσε να κάλλιστα να θεωρείται concept για μια ολόκληρη νέα γενιά supercars.

Ferrario Pinin Concept

Αυτά πάντως, είναι ορισμένα από τα πιο περίεργα και απίστευτα concepts που είδαμε με το σήμα της Ferrari. 

1966 - Ferrari 365P Berlinetta Speciale 

Παλιά στο Maranello, o Enzo όπως και να το κάνουμε, ήταν αφεντικό, κανονικό αφεντικό και όταν έλεγε κάτι, ήταν νόμος. Υπήρχαν όμως ορισμένοι που δεν είχαν πρόβλημα να παραβούν τους νόμους του Commentatore όπως ο Pininfarina και ο Luigi Chinetti Jr. Πιστοί στο όραμά τους λοιπόν οι σχεδιαστές δημιούργησαν την Ferrari 365 P Berlinetta Speciale.

Διαβάστε Επίσης

Ένα κεντρομήχανο σπορ αυτοκίνητο με V12 κινητήρα, συνταγή την οποία ο Enzo σιχαινόταν καθώς θεωρούσε πολύ επικίνδυνη και δυσκολοδήγητη. Το αυτοκίνητο είχε θέση οδήγησης στο κέντρο και, συμπτωματικά, δεν παρέμεινε ένα concept στις αποθήκες της εταιρείας, γιατί όταν το είδε ο Gianni Agnelli ζήτησε να του κατασκευάσουν δύο από αυτές για προσωπική χρήση.

Ferrari 365P Berlinetta Speciale Concept


1969 - Ferrari 512 S Berlinetta Speciale 

Τότε που ακόμη η αεροδυναμική βρισκόταν στο στάδιο της εξερεύνησης, ο Filippo Sapino, ένας φημισμένος σχεδιαστής της Ghia και υπεύθυνος για το ξακουστό Ford RS200, ανέλαβε να επαναφέρει στη ζωή μια κατεστραμμένη, σε ένα ατύχημα στην Μόντσα, Ferrari 312P. Το έκανε και  δημιούργησε αυτό το αιχμηρό Supercar για τον κινητήρα του οποίου οι απόψεις διίστανται.

Άλλοι υποστηρίζουν πως η Ferrari τοποθέτησε στο αυτοκίνητο τον εξάλιτρο V12 από την 612 Can-Am, άλλοι όμως κρίνοντας από κάποιες φωτογραφίες που το αυτοκίνητο μεταφερόταν σε φορτηγό, υποστήριξαν πως δεν είχε καθόλου κινητήρα. Ό,τι και αν συνέβαινε το συγκεκριμένο concept ήταν φυσικά πολύ ελκυστικό για την εποχή του. 

Ferrari 512S Berlinetta Speciale Concept

1970 - Ferrari 512 Modulo 

Με επιδόσεις που το έφερναν στα 100km/h σε 3,3sec η Ferrari 512 Modulo, ήταν ένα concept που μαγνήτισε το κοινό στην έκθεση της Γενεύης του 1970. Κινούταν από έναν V12 5lt με ιπποδύναμη στους 550PS.

Ήταν ένα καλλιτεχνικό δημιούργημα του Paolo Martin του οίκου Pininfarina και το κύριο χαρακτηριστικό του, ήταν η μια και μοναδική πόρτα εισόδου που περιλάμβανε το παρ μπριζ και τα δύο πλαϊνά παράθυρα. Ήταν μια ξεκάθαρη σχεδιαστική σπουδή και γι' αυτό το λόγο αρκετά χρόνια αργότερα ο Jim Glickenhaus το αναβίωσε και το έκανε λειτουργικό. 

Ferrari 512S Modulo Concept

1980 - Ferrari Pinin

O Pininfarina πρότεινε στη Ferrari να δημιουργήσει το αντίπαλο δέος της Mercedes Benz 450SEL και το έκανε σε μια εποχή που πέτυχε τον Enzo ευάλωτο. Στυλιστικά. Η Ferrari είχε εξαγοραστεί από την Fiat και ο Enzo Ferrari μετακινούταν με σωφέρ σε ένα Fiat 131. Πόσο να αντέξει ο άνθρωπος; Δέχτηκε την πρόταση και προέκυψε η Ferrari Pinin την σχεδίαση της οποίας ανέλαβε ο Leonardo Fioravanti.

Διαβάστε Επίσης

Έφτιαξε μια λιμουζινάρα με όλη τη σημασία της λέξης, η οποία διέθετε και  πολυτέλεια και στυλ, αναμφίβολα, ήταν όμως δύσκολο να "χωνευτεί" ως Ferrari. Ακριβώς για αυτό κατασκευάστηκε μόλις μια και μόνο ως σχέδιο. Αργότερα τοποθετήθηκε και κινητήρας στο concept, ο οποίος ήταν o 12κύλινδρος από μια 512 BB. 

Ferrari Pinin Concept

1987 - Ferrari 408 4RM 

Ο Mauro Forghieri ήταν ένα από τα σπουδαιότερα στελέχη της Ferrari εκείνη την εποχή. Για να είμαστε απολύτως ακριβείς βέβαια, όχι εκείνη την εποχή απολύτως, καθώς το 1987 αποχώρησε για την Lamborghini. Μέχρι όμως να γίνει αυτό ήταν για περισσότερο από μια δεκαετία υπεύθυνος (λιγότερο ή περισσότερο) για όλα τα αγωνιστικά της Scuderia.

Το 1987 λοιπόν κατασκευάστηκε το πρωτότυπο 408 4RM και θα καταλάβεις ότι το δεύτερο 4άρι είχε πολύ συγκεκριμένο λόγο ύπαρξης στην ονομασία. Ήταν μια μελέτη της Ferrari πάνω στην τετρακίνηση και ήταν ένα εσωτερικό concept και κατά συνέπεια πολύ εσωστρεφές. Θέλω να πω, δεν φτιάχτηκε για το κοινό ώστε να δουν οι Ιταλοί τις αντιδράσεις του κόσμου και τέτοια.

Φτιάχτηκε σε επιστημονικό επίπεδο, ώστε οι μηχανικοί να κατανοήσουν κατά πόσο είναι εφικτές και αποτελεσματικές οι επιλογές που έκαναν εφαρμόζοντας την τετρακίνηση στα οχήματά τους. Λεπτομέρεια προφανώς σημαντική, είναι πως η Lamborghini με τον Forghieri στις τάξεις της, λάνσαρε τα επόμενα χρόνια, την τετρακίνητη Diablo.   

Ferrari 408 4RM Concept

1989 - Ferrari Mythos 

Ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα concepts της Ferrari, τουλάχιστον για όσους ασχολούνταν με το άθλημα των supercars τη δεκαετία του '90. Ένα κομβικό concept επίσης για την εταιρεία και ένας συνδετικός κρίκος του παρελθόντος με το μέλλον.

Αυτό γιατί την βάση για τον Μύθο αποτέλεσε η Ferrari Testarossa και η Ferrari Mythos με την σειρά της ενέπνευσε περίπου την F50. Το Ferrari Mythos πάντως είχε απασχολήσει και την κοινή γνώμη και εκεί έγκειται και η λίγο μεγαλύτερη αναγνωρισιμότητά του σε σχέση με τα υπόλοιπα concepts αυτής της λίστας.

Ο λόγος ήταν πως ήταν μια από τις επιλογές που είχαμε τότε στο Test Drive III, ένα οδηγικό video game. Πως είναι σήμερα το simulator του Gran Turismo 7; Ε, καμία σχέση. Παίζαμε σε λειτουργικό DOS σε Amstrad και σταματάω εδώ την περιγραφή, γιατί αν είσαι οπουδήποτε κάτω των 40 ετών θα νομίζεις οτι γράφω σε άλλη γλώσσα.

Επίσης τότε είχε παραγγείλει δύο Ferrari Mythos ο Σουλτάνος του Μπρουνέι, του οποίου πρέπει να διαβάσεις την ιστορία, τόσο την βιογραφική όσο και την αυτοκινητική.

Ferrari Mythos Concept

1993 - Ferrari Testa D'Oro Colani

O Luigi Colani ήταν ο Salvador Dali των αυτοκινήτων. Για να καταλάβεις πόσο καλλιτέχνης ήταν αρκεί να σου πω, πως μετέτρεψε το πραγματικό του όνομα, το οποίο ήταν πολύ γερμανικό (Lutz) στο ιταλικό Luigi. Είχε γεννηθεί στο Βερολίνο από Ελβετό πατέρα και μητέρα από την Πολωνία. Έχει σχεδιάσει ορισμένα από τα πιο αδιανόητα αυτοκίνητα που έχεις δει ποτέ. 

Όπως αυτό 

ή αυτό 

Κάτι αντίστοιχο δημιούργησε και για την Ferrari και μάλιστα σε δύο φάσεις. Η Ferrari Testa D'Oro ήταν ένα πρωτότυπο του Γερμανού βασισμένο στην φιλοσοφία σχεδιασμού που είχε εισάγει ο ίδιος που ήταν η "βιοδυναμική".

Διαβάστε Επίσης

Μπορεί να σου ακούγεται σαν να πηγαίνεις για γενική αίματος, αλλά ο Colani είχε ολόκληρη φιλοσοφία από πισω, η οποία εν ολίγοις έλεγε πως η φύση μας προσφέρει τις λύσεις για τα περισσότερα σχήματα που θα έπρεπε να υπάρχουν στα αντικείμενα γύρω μας. Τέλος πάντων, για να αποδείξει ο Colani πως είχε δίκιο έστειλε μια βελτιωμένη σχεδιαστικά Testarossa να διεκδικήσει το ρεκόρ ταχύτητας στις φημισμένες αλυκές του Bonneville.

Ferrari Testa D-Oro Concept

Δεν τα κατάφερε, έτσι μετέτρεψε το σχέδιό του σε κάτι ακόμη πιο ουτοπικό και κατέληξε να είναι ένα concept που ακόμη και o Tsubaka θα το κοιτούσε περίεργα. 

Ferrari Testa D-Oro Concept

2005 - Ferrari GG50 

To 2005 o Giorgetto Giugiaro (ο οποίος έλειπε από τη λίστα αυτή, το παραδέχομαι) γιόρτασε τα 50 χρόνια καριέρας του στον σχεδιασμό αυτοκινήτων. Στην έκθεση του Τόκιο που είχε βρεθεί τότε για την παρουσίαση αυτής της Ferrari, δήλωσε "Μετά από πενήντα χρόνια και εκατοντάδες αυτοκίνητα, μόνο ένα έλειπε", και αν αυτή δεν είναι μια εισαγωγή που φέρνει ρίγη, τότε ποια; H Ferrari GG50 ήταν μια 612 Scaglietti με άλλη εμφάνιση γιατί έτσι ήθελε ο Giugiaro. Πιο σέξι και πιο ραφιναρισμένη, σύμφωνα με τον ίδιο τον σχεδιαστή, δεν κατασκευάστηκε ποτέ αλλά ποιος νοιάζεται; Την έφτιαξε ο δημιουργός για ιδία "χρήση".  

Ferrari GG50 Concept

2013 - Ferrari Sergio 

Όποια πέτρα και αν σηκώσεις κάτω από τις εντυπωσιακές μελέτες της Ferrari, είναι από κάτω ο Pininfarina. Ο οίκος του σχεδίασε και την Ferrari Sergio το 2013. Ένα concept για μια σύγχρονη barchetta που δέκα χρόνια μετά από τότε εξακολουθεί και  μοιάζει φουτουριστική. Είναι πανέμορφη και εντυπωσιακή και σίγουρα βλέπουμε στοιχεία της στα ιταλικά supercars της εποχής μας, όμως δεν προχώρησε και πολύ. Κρίμα γιατί αν προχωρούσε, θα έφτανε τα 100km/h σε 3,4 sec και θα ήταν μια πραγματική Ferrari σε όλα της. Από το DNA της μέχρι και τα βλέμματα που θα μαγνήτιζε σε μια βόλτα στους δρόμους του Μόντε Κάρλο. 

Ferrari Sergio Concept

Διαβάστε Επίσης

Best of Network