
Εδώ και λίγα χρόνια ή για να είμαστε πιο ακριβείς, πολλούς μήνες, ο Jenson Button, πρώην πρωταθλητής στην Formula 1, αποφάσισε να γίνει κατασκευαστής αυτοκινήτων και συνεργάστηκε έτσι με τον Ant Anstead, γνωστό παρουσιαστή στην βρετανική τηλεόραση για να αναβιώσουν την Radford. Η βάση των αυτοκινήτων της νέας Radford είναι το σασί της Lotus Exige και ο V6 κινητήρας των 3,5 λίτρων που χρησιμοποιεί το Radford Type 62-2 αποδίδει 600 ίππους. Με αυτόν τον τρόπο ο Button θα βρεθεί και στο Pikes Peak, όπου ο ανταγωνισμός φέτος μοιάζει εντυπωσιακά ισχυρός.

Ποια ήταν η παλιά Radford;
Η Radford ήταν μια κλασική βρετανική carrosserie που στην Αγγλία ονομάζονται απλώς coachbuilders. Την είχε δημιουργήσει ο Harold Radford στα τέλη του 40 και το κύριο αντικείμενο δραστηριοτήτων ήταν η κατασκευή αμαξωμάτων για τις Rolls Royce, τις Bentley και άλλες εταιρείες.

Η φημισμένη εκδοχή Countryman που αφορούσε και τις Rolls και τις Bentley εκείνη την εποχή, έκανε διάσημη την Radford και κυρίως της έδωσε την αίγλη που απαιτούταν για να παραμείνει στην αγορά και να συνεχίσει τις δραστηριότητές της συνεργαζόμενη και με άλλες εταιρείες για άλλα μοντέλα.
Και η νέα εποχή της Radford;
Η νέα εποχή της Radford περιλαμβάνει τον Jenson Button, όπως είπαμε, ο οποίος θεωρεί πως ήταν το επόμενο βήμα στην καριέρα του, έχοντας εξελίξει αμέτρητα αγωνιστικά μονοθέσια της Formula 1 και έχοντας πάρει έναν τίτλο, την χρονιά που προσέφερε την μεγαλύτερη έκπληξη στην σύγχρονη ιστορία της F1 με το μονοθέσιο της Brawn GP.

Η Radford που επανεκκίνησε το 2021 επισήμως, παρουσίασε το μοναδικό της αυτοκίνητο μέσα στο 2022. Το Type 62-2 είναι μια ωδή και εμπνέεται σημαντικά από την Lotus 62 που είχε συναρπάσει τους θεατές των αγώνων GT και Sports Cars το 1969, αλλά αντιμετώπιζε πολλά προβλήματα με τον κινητήρα της Vauxhall που χρησιμοποιούσε τότε. Το Type 62-2 μπορεί να είναι ένα, αλλά έχει διάφορες εκδόσεις και η εταιρεία έχει ήδη φτιάξει τρεις από αυτές με την πιο εντυπωσιακή να είναι η JPS που σημαίνει John Player Special και αν έχεις επαφή με τους αγώνες του παρελθόντος θα την εκτιμήσεις αμέσως.

Το Radford του Pikes Peak
Το Radford Type 62-2 Pikes Peak Edition δεν μοιάζει και πολύ με το αυτοκίνητο που ο Jenson Button και η εταιρεία του προσπαθούν να πουλήσουν σε ενθουσιώδεις οδηγούς και συλλέκτες ανά τον κόσμο. Είναι σίγουρα η πιο extreme έκδοση του Radford Type 62-2, αλλά έχει πολλές διαφορές γιατί προορίζεται για την πιο απαιτητική ανάβαση του κόσμου.

Δεν έχει σασί αλουμινίου, αλλά ένα μονοκόκ που είναι φαρδύτερο από το πολιτικό, κατά 230 mm. Διαφορετικά είναι και τα άκρα, όπως και η γεωμετρία των αναρτήσεων. Ο κινητήρας των 3,5 λίτρων, είναι ίδιος κατά το ήμισυ. Το καπάκι έχει αλλαχτεί και έχει τροποποιηθεί για να υπάρχει μεγαλύτερη πίεση στην υπετροφοδότηση και η ιπποδύναμη να ανέβει στους 700 ίππους. Η κίνηση μεταδίδεται στον πίσω άξονα μέσω ενός σειριακού κιβωτίου με paddles και το συνολικό βάρος της κατασκευής είναι 861 κιλά. Δηλαδή περίπου 200 λιγότερα από την έκδοση δρόμου του Radford Type 62-2.
861 kg.
— Radford Motors (@Radfordmotors) May 5, 2023
710 bhp.
14,115 ft.
Oxygen.
Fuel.
Foust.
Bring
On
The
Mountain.@PPIHC @TannerFoust @AntAnstead @JensonButton @TopGear https://t.co/cIBgbPdJzK pic.twitter.com/DHdcRci7Wz
Στο τιμόνι ο Tanner Foust
Εκείνο πάντως που ξεχωρίζει αμέσως όταν βλέπει κανείς το Type 62-2 Pikes Peak Edition είναι η πίσω πτέρυγα και ο αεραγωγός της οροφής. Είναι αμφότερα τεράστια, κάτι που είναι δείγμα των απαιτήσεων σε κάθετη δύναμη και σωστή διαχείριση του αέρα. Αν δεν υπήρχαν αυτά θα ήταν πολύ δύσκολο για τον Tanner Foust που θα οδηγήσει το αυτοκίνητο τον Ιούνιο στο Κολοράντο, να το κρατήσει στον δρόμο.

Ο Αμερικανός ξέρει πως θα έχει δύσκολο έργο ούτως ή άλλως, αλλά τον συναρπάζει το γεγονός πως μια μικρή προσπάθεια σαν αυτή της Radford θα τεθεί αντιμέτωπη με τα κορυφαία ονόματα της κατηγορίας Exhibition, όπως ο Rhys Millen, πολυνίκης στο Pikes Peak που συμμετέχει με μια BMW M8. "Ο Rhys Millen θα οδηγήσει σε αυτή την κατηγορία και έχει κερδίσει τη γενική κατάταξη. Υπάρχουν επίσης μερικά μεγάλα αυτοκίνητα που υποστηρίζονται από κατασκευαστές και είναι ένα είδος κατηγορίας που συγκεντρώνει πολλά γρήγορα αυτοκίνητα. Θα έχουμε πολύ δουλειά να κάνουμε", σημείωσε.
Διαβάστε ακόμα:
- Mercedes EQS 580: Οδηγούμε στην Ελλάδα την ηλεκτρική ναυαρχίδα της νέας εποχής
- Ο κροκόδειλος της Κολωνίας: Το παράξενο όχημα που κυκλοφορούσε νόμιμα
- Πρόγραμμα F1 GP Μαϊάμι: Πού και τι ώρα θα δεις τον αγώνα
- Αυτό είναι το νέο Peugeot 2008-τι έχει αλλάξει