Μπαταρίες solid state: Ποιος έχει πιο πολλές πατέντες;

Δεν γίνεται να μην κάνεις ερώτηση αυτήν την είδηση γιατί δύσκολα μαντεύεις ποιος έχει τις πιο πολλές πατέντες στις solid state μπαταρίες. Βοήθεια: έχει μόνο ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο

To Toyota_LQ είναι πρωτότυπο με solid state μπαταρία

Θα περίμενες ότι τις περισσότερες πατέντες για μπαταρίες solid state θα τις είχε κάποια μάρκα ή όμιλος που διαθέτει μεγάλη γκάμα αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων. ΟΚ, λογικό αλλά δεν ισχύει γιατί σύμφωνα με νέα μελέτη η εταιρεία με τις περισσότερες πατέντες για solid state μπαταρίες είναι η Toyota. Ναι, η Toyota. Η εταιρεία που διαθέτει μόνο ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο (το bZ4X) στην γκάμα της και είναι μέγας ευαγγελιστής του υδρογόνου

To Toyota_LQ είναι πρωτότυπο με solid state μπαταρία

Το 2020, η Toyota αποκάλυψε το πρώτο πρωτότυπο ηλεκτρικό όχημα στον κόσμο που λειτουργούσε μόνο με μπαταρίες solid state (βασισμένο στο Toyota LQ concept), ανακοινώνοντας ότι θα παρουσιάσει ένα πρωτότυπο παραγωγής (που αναμένεται να είναι κάποιο είδος crossover) ένα χρόνο αργότερα. 


Αυτό το όχημα δεν το έχουμε δει ακόμα και φανταζόμαστε ότι συντρέχουν ένα σωρό λόγοι όπως, η πανδημία και η έλλειψη ημιαγωγών στην Toyota -και τη βιομηχανία συνολικά. 

Τι αποκαλύπτει η μελέτη για τις solid state μπαταρίες

Σε κάθε περίπτωση ο ιαπωνικός γίγαντας εξακολουθεί να είναι ηγέτης στις solid state μπαταρίες και λογικά θα γίνει ο πρώτος που θα πουλήσει ένα όχημα εξοπλισμένο με αυτήν την τεχνολογία. Αυτό προκύπτει από μελέτη της Nikkei Asia, η οποία αναφέρει επίσης ότι η τεχνολογία solid state κυριαρχείται από ιαπωνικούς παίκτες, με τις εταιρείες της Νότιας Κορέας να ακολουθούν σε κάποια απόσταση. Η Nikkei σημειώνει ότι το προβάδισμα της Toyota οφείλεται στο πλήθος των διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας που κατέχει, το εντυπωσιακό νούμερο των 1.331. Ακολουθούν η Panasonic (συνεργάτης και της Tesla) με 445 πατέντες και η Idemitsu Kosan με 272 (που σχετίζονται κυρίως με τα μέταλλα που χρησιμοποιούνται σε αυτού του είδους τις μπαταρίες)-η Samsung βρίσκεται στην τέταρτη θέση.

To Toyota_LQ είναι πρωτότυπο με solid state μπαταρία

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Toyota και η Panasonic εργάζονται από κοινού σε μπαταρίες solid state, αφού ίδρυσαν μια κοινοπραξία το 2020. Η αυτοκινητοβιομηχανία φαίνεται ότι αύξησε τον αριθμό των διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας που κατέχει μεταξύ 2016 και 2020 κατά 40%.

H πρώτη μπαταρία solid state της Toyota θα είναι σε υβριδικό

Η Toyota σχεδιάζει να εγκαταστήσει την πρώτη της μπαταρία solid state σε ένα υβριδικό αυτοκίνητο που πρόκειται να κυκλοφορήσει τα επόμενα χρόνια. Υπάρχουν φήμες ότι το Prius της επόμενης γενιάς θα είναι το πρώτο αυτοκίνητο με μπαταρία solid state, αλλά η εταιρεία δεν το έχει επιβεβαιώσει.

To Toyota_LQ είναι πρωτότυπο με solid state μπαταρία

Πάντως το crossover της Toyota με μπαταρία solid state δεν θα αργήσει να παρουσιαστεί αλλά δεν πρόκειται να μπει στην παραγωγή νωρίτερα από τα μέσα της δεκαετίας που διανύουμε. Τον βασικό λόγο της εξάπλωσης -προς το παρόν- της τεχνολογίας solid state ίσως τον μάντεψες και είναι το κόστος.

Best of Network