Το "τάπερ" της καρδιάς μας γίνεται 25 ετών

Το Honda Civic Type-R είναι ένα από τα λίγα μοντέλα παγκοσμίως. Λίγα ως προς τη σημασία του, την δημοφιλία του και το πάθος που ξυπνά κάθε αναφορά γύρω από αυτό. Γίνεται 25 ετών

Honda Civic Type-R 25 years

Δεν θέλουμε να μας περάσεις για τίποτα γραφικούς ή αλαφροΐσκιωτους, αλλά γνωρίζουμε ανθρώπους που θα μπορούσαν να κόψουν και τούρτα με κεράκια, για την περίσταση των 25ων γενεθλίων του Honda Civic Type-R. Δεν είναι ότι δεν πάνε καλά στα μυαλά τους, είναι απλώς ότι το "τάπερ" δεν είναι ένα απλό αυτοκίνητο. Είναι λατρεία. Ένα σύμβολο, αλλά αυτό μπορεί να το λέμε για διάφορα αυτοκίνητα, σημαντικά ή περισσότερο σημαντικά, όμως το Type-R είναι πραγματικό σύμβολο, οι πιστοί του οποίου μόνο αυξητικές τάσεις έχουν σε αυτήν την 25ετία που γιορτάζεται φέτος από τους Ιάπωνες. 

Honda Civic Type-R 25 Years
Και μπορεί για εκείνους (τους Ιάπωνες) το Type-R να είναι ένα συνοδευτικό στο όνομα είτε του Honda NSX, είτε του Honda Integra, για εμάς όμως, σε αυτήν την πλευρά του πλανήτη και δη στην Ελλάδα, το Type-R είναι συνώνυμο του Civic, στον βαθμό που τα παιδιά ακούγοντας συζητήσεις μεγάλων, δυσκολεύονται να πιστέψουν, όταν πια αποκτούν αυτοκινητική συνείδηση, πως υπάρχει και Civic που δεν είναι Type-R
Honda Civic Type-R 25 Years
Για τα λίγο μεγαλύτερα παιδιά είναι εκφραστής μια ολόκληρης φιλοσοφίας. Αυτής που θέλει τα αυτοκίνητα της Ανατολής να είναι επικεντρωμένα στην ουσία των επιδόσεων, της οδηγικής ευχαρίστησης και της αξιοπιστίας, τοποθετώντας σε δεύτερη μοίρα τις ανέσεις, τις ομορφιές, την αισθητική. Έτσι διαιωνίζονται οι διαξιφισμοί των γιαπωνεζόφιλων με τους γερμανόφιλους, που στην σύγχρονη κουλτούρα του αυτοκινήτου είναι αντίστοιχοι του Ολυμπιακός - Παναθηναϊκός, για να μην πάμε σε κανένα πιο σκληρό ντέρμπι, του τύπου Φλαμένγκο - Φλουμινένσε. 

Πώς ξεκίνησε η ιστορία 

EK9 (1997-2000)

Honda Civic Type-R 25 years
Το πρώτο Type-R ήταν αυτό με την κωδική ονομασία ΕΚ9 που κυκλοφόρησε μόνο στην ευρωπαϊκή αγορά. Ήταν το Type-R που πάντα θέλαμε και ποτέ δεν είχαμε στην Ευρώπη. Τα περιοδικά αυτοκινήτου μας έδειχναν τι συνέβαινε στον υπόλοιπο κόσμο και άρχιζε και το ίντερνετ να μπαίνει στη ζωή μας. Μπορεί να χρειαζόταν να πνιγείς στα καλώδια συσκευών που καλούσαν με dial up και συνδέονταν με υπολογιστές και τηλεφωνικές συσκευές, κάποιοι όμως τα έκαναν αυτά και διάβαζαν στο Top Gear του 1998 πόσο ξεσηκωτικός ήταν ο 1.6lt VTEC με τους 116PS σε ένα αυτοκίνητο με συνολικό βάρος 1.050 kg. Το ΕΚ9 ήταν ένας ανεκπλήρωτος έρωτας, τον οποίο μπορούσες να ξεπεράσεις μόνο με μια πραγματική αγάπη.  

Η πραγματική αγάπη

EP3 (2001 – 2005) 

Honda Civic Type-R 25 years
Η δεύτερη γενιά του Honda Civic Type-R ευθύνεται εν πολλοίς για τη θέση που πήρε στην καρδιά μιας ολόκληρης γενιάς το αυτοκίνητο. Ήταν δίπορτο με τον θρυλικό ακόμη και σήμερα Κ20 κινητήρα. Έναν ατμοσφαιρικό δίλιτρο DOHC i-VTEC, η φιλικότητα του οποίου προς την βελτίωση της αρχικής απόδοσης, είναι παροιμιώδης και έχει δοκιμαστεί στις πιο δύσκολες συνθήκες από πλήθος τεχνικών. Εκείνο το Civic Type-R ήταν συνολικά αναβαθμισμένο σε φρένα, κιβώτιο και πλαίσιο και για πολλούς εξακολουθεί και είναι το πραγματικό Type-R, καθώς είναι, επί της ουσίας, το πρώτο.

Παγκόσμια σύγχυση 

FN2/ FD2 (2007-2011) 

Honda Civic Type-R 25 years
Η επόμενη γενιά, η τρίτη, προκάλεσε σύγχυση λόγω της διαφοράς μεταξύ των δύο Honda Civic Type-R. Αυτού για την αγορά της Ιαπωνίας και εκείνου για την Ευρώπη. Κάπου εκεί άρχισαν να φαίνονται και οι πραγματικοί λατρεις, οι οποίοι εντρύφησαν γρήγορα και έζησαν πιο ευτυχισμένοι. Η βασική διαφορά ήταν το αμάξωμα. Οι Ιάπωνες απολάμβαναν ουσιαστικά το sedan Civic (FD2) ως Type-R και εμείς οι υπόλοιποι το hatchback (FN2). Ωστόσο οι Ιάπωνες είχαν το πλεονέκτημα του κινητήρα Κ20Α, στον οποίο η Honda είχε κάνει tuning από το εργοστάσιο για να αποδίδει 212PS στις 8.500 rpm.
Honda Civic Type-R 25 Years
Στην Ευρώπη το hatchback Type-R διατηρούσε τον K20 με τις χάρες του να βρίσκονται στο ανανεωμένο πλαίσιο και την επαναστατική τοποθέτηση του ρεζερβουάρ κάτω από τα καθίσματα. Μόνο που αυτό ήταν κάτι που ενδιέφερε περισσότερο τους ιδιοκτήτες του απλού Civic που απολάμβαναν καλύτερους χώρους και όχι τόσο εκείνους του Type-R.

Type-R με turbo 

FK2 (2015-2017)

Honda Civic Type-R 25 years
Με την φήμη του να προηγείται της παρουσίας του και με τις αλλαγές που συνέβαιναν στην παγκόσμια αυτοκίνηση σε επίπεδο ρύπων, περιορισμών και άλλων ρυθμιστικών παραμέτρων, το Honda Civic Type-R του 2015, άλλαξε. Εμφανισιακά οι αλλαγές δεν ήταν μεγάλες, άλλαξε όμως στην ουσία του με τον υπετροφοδοτούμενο κινητήρα K20C1 να αποδίδει 310PS και να κάνει το Type-R ένα σχεδόν αγωνιστικό αυτοκίνητο για τον δρόμο. Καταιγιστικές επιδόσεις, και  υψηλή τεχνολογία βρήκαν τον εκφραστή τους στο εξαιρετικό μπλοκέ που επέτρεπε στο αυτοκίνητο να είναι σημείο αναφοράς μεταξύ όλων των δικίνητων αυτοκινήτων της εποχής, για την συμπεριφορά του και για την ευχαρίστηση που προσέφερε. Σε αυτά προστέθηκε πλέον και το αγωνιστικό παλμαρέ επιτυχιών, ένα πεδίο στο οποίο η Honda έκανε με το συγκεκριμένο μοντέλο, σημαντικό restart. 

Στον υπερθετικό βαθμό

FK8 (2017-2022) 

Honda Civic Type R 25 Years
Η αύξηση των 10 ίππων δεν ήταν μεγάλη. Τουλάχιστον δεν ήταν τόσο δραματική όσο η αλλαγή στην εμφάνιση. Το Honda Civic Type-R αγρίεψε και στο παιχνίδι μπήκε και η αεροδυναμική. Διαχύτες, αεραγωγοί, περίτεχνη πίσω πτέρυγα. Στοιχεία όλα αυτά που συνετέλεσαν στο να συνεχίσει μια πορεία προς την κορυφή τόσο σε πωλήσεις, όσο και σε υστεροφημία. Στο θέμα των πωλήσεων βέβαια έπαιξε καθοριστικό ρόλο και η είσοδος στην αγορά της Αμερικής. Για τους Αμερικανούς ήταν κάτι σαν λύτρωση. Κανένα άλλο Type-R μέχρι τότε δεν υπήρχε επισήμως στις Ηνωμένες Πολιτείες και  δεν ήταν έκπληξη που λατρεύτηκε και εκεί με αποτέλεσμα να πουλήσει τα περισσότερα μοντέλα από κάθε άλλη αγορά. 

Τι μας περιμένει; 

FL5 (2022-) 

Το νέο Honda Civic Type R

Τους προσεχείς μήνες θα υπάρξουν προφανώς διάφορες διαρροές για το τι να περιμένουμε. Η Honda φρόντισε να τις περιορίσει αναφέροντας μερικές λεπτομέρειες από τις οποίες κρατάμε το οτι θα είναι το ισχυρότερο Type-R που φτιάχτηκε ποτέ. Αρκεί. 

Best of Network