
Η κατοχή ενός από τα πιο σπάνια και πολυτελή hypercars στον κόσμο δεν είναι ποτέ φτηνή υπόθεση και αυτό ισχύει ακόμα περισσότερο όταν το αυτοκίνητο βρίσκεται εκτός εγγύησης.
Όπως αποκαλύπτει η εμπειρία ενός πρώην κατόχου Bugatti Veyron, ακόμη και μια φαινομενικά ασήμαντη επισκευή μπορεί να συνοδεύεται από κόστος που προκαλεί σοκ.
Ο Βρετανός έμπορος supercars Carl Hartley, ιδιοκτήτης της Tom Hartley Cars, μίλησε πρόσφατα σε συνέντευξή του με τον επιχειρηματία Rob Moore για το πιο ακριβό σε συντήρηση αυτοκίνητο που είχε ποτέ. Χωρίς δισταγμό, απάντησε: "Bugatti".
Σύμφωνα με τον ίδιο, η ετήσια συντήρηση μιας Veyron μπορεί να κοστίζει περίπου 118.000 ευρώ, ενώ κάθε τακτικό service κοστίζει γύρω στις 35.000 ευρώ.
Ο Hartley περιέγραψε ένα περιστατικό που αφορούσε τον διακόπτη ρύθμισης των εξωτερικών καθρεφτών της Veyron του, ο οποίος μετά από τέσσερα χρόνια παρουσίασε χαλάρωση. Όταν απευθύνθηκε στην Bugatti για αντικατάσταση, το κόστος που του ανέφεραν ήταν περίπου 13.400 ευρώ.
Ο λόγος για το υπέρογκο ποσό; Η επισκευή απαιτούσε αντικατάσταση ολόκληρης της επένδυσης της πόρτας, του μοτέρ και του καθρέφτη.

Η λύση του VW Transporter
Αντί να πληρώσει το ποσό, ο Hartley επικοινώνησε με έναν φίλο του με εμπειρία στη Formula 1. Με λίγη έρευνα, εντόπισαν ότι το προβληματικό εξάρτημα, ο μικρός διακόπτης, χρησιμοποιείται επίσης σε μοντέλα της Volkswagen, συμπεριλαμβανομένου του επαγγελματικού VW Transporter.
Το εξάρτημα δεν πωλείται μεμονωμένα, αλλά σε συσκευασία των πέντε, με συνολικό κόστος μόλις περίπου 1,05 ευρώ. Η επισκευή διήρκεσε 20 λεπτά και έγινε χωρίς καμία χρέωση από τον φίλο του.
Ο Hartley συμβούλεψε άλλους κατόχους Bugatti να απευθύνονται σε ανεξάρτητα εξειδικευμένα συνεργεία, τα οποία μπορούν να ολοκληρώσουν επισκευές σε πολύ χαμηλότερο κόστος από τις επίσημες αντιπροσωπείες. Φυσικά, δεν είναι όλες οι επισκευές τόσο απλές ή φτηνές.

Σε παλαιότερο περιστατικό, ένας άλλος κάτοχος Veyron έλαβε προσφορά 17.904 ευρώ για την αντικατάσταση του ρεζερβουάρ καυσίμου. Η τιμή δεν περιλάμβανε την τοποθέτηση, η οποία στοίχισε επιπλέον 20.000 ευρώ.
Αντίθετα, ένας αισθητήρας πίεσης υπερπλήρωσης, κοινός με του VW Golf GTI, κοστίζει μόλις 16,50 ευρώ αν και η εργασία για την τοποθέτηση χρεώθηκε 1.600 ευρώ.
Το συμπέρασμα
Η συντήρηση ενός hypercar όπως η Bugatti Veyron δεν συγχωρεί αφέλειες. Αν και ορισμένα εξαρτήματα είναι κοινά με μοντέλα ευρείας παραγωγής, οι επίσημες εργοστασιακές τιμές μπορεί να είναι εξωφρενικά υψηλές.
Ακόμα κι αν οδηγείτε ένα αυτοκίνητο που κοστίζει εκατομμύρια, ίσως τελικά η λύση βρίσκεται σε ένα εξάρτημα που σχεδιάστηκε για ένα van. Και ένας καλός μηχανικός είναι, πάντα, ανεκτίμητος.