
Η σχεδιαστική πορεία της BMW τα τελευταία χρόνια ή και δεκαετίες, αποτελεί αντικείμενο έντονης συζήτησης. Πολλοί τοποθετούν την απαρχή της αισθητικής ανατροπής στην περίφημη Σειρά 7 (E65) που σχεδίασε ο Chris Bangle στις αρχές της δεκαετίας του 2000.
Ωστόσο, η βαυαρική εταιρεία πιστεύει σήμερα πως έχει βρει τον απόλυτο σχεδιαστικό δρόμο προς το μέλλον. Ο οποίος πρόκειται να αλλάξει ριζικά για μία ακόμη φορά.

Η νέα εποχή ξεκίνησε
Η BMW ετοιμάζεται να λανσάρει το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της νέας γενιάς, βασισμένο στη Neue Klasse, σηματοδοτώντας την απαρχή μιας εντελώς νέας σχεδιαστικής φιλοσοφίας.
Η αλλαγή αυτή δεν αφορά μόνο τα ηλεκτρικά μοντέλα, αλλά θα αγγίξει σύντομα και ολόκληρη τη γκάμα της εταιρείας, περιλαμβανομένων των μοντέλων με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Και, όπως όλα δείχνουν, η μετάβαση θα είναι ταχύτατη.

Η αρχή θα γίνει με τη δεύτερη γενιά του ηλεκτρικού iX3, που θα παρουσιαστεί στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου του Μονάχου τον προσεχή Σεπτέμβριο. Ακολουθεί η νέα γενιά της Σειράς 3, που θα διατίθεται σε δύο εκδόσεις, μία αμιγώς ηλεκτρική και μία με κινητήρες εσωτερικής καύσης, αλλά σε διαφορετικής αισθητικής μοντέλα.
Λίγο αργότερα, θα δούμε ουσιαστικές ανανεώσεις στα υπάρχοντα ICE μοντέλα της BMW, ξεκινώντας από την Σειρά 5.
Ριζικές αλλαγές
Παρότι η τρέχουσα γενιά της Σειράς 5 παρουσιάστηκε μόλις το 2023, η BMW έχει ήδη ξεκινήσει δοκιμές για μια αισθητική ανανέωση. Τα πρώτα πρωτότυπα έχουν ήδη εντοπιστεί, με σημαντικές αλλαγές σε εμπρός και πίσω τμήμα.

Σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες, το εσωτερικό ενδέχεται να εξοπλιστεί με το νέο σύστημα Panoramic iDrive. Η αρχιτεκτονική CLAR θα παραμείνει ως βάση, όπως και η γκάμα των κινητήρων.
Η κορυφαία M5 θα συνεχίσει να συνδυάζει plug-in υβριδικό σύστημα με V8 κινητήρα 4.4 λίτρων.
Neue Klasse παντού
Η νέα σχεδιαστική ταυτότητα θα εφαρμοστεί και σε άλλα μοντέλα, όπως η Σειρά 2, η X2, η Σειρά 7 και η X7. Όπως τόνισε ο επικεφαλής σχεδιασμού του BMW Group, Adrian van Hooydonk, στόχος είναι όλα τα μοντέλα να αποκτήσουν μια σύγχρονη αισθητική με κοινά σχεδιαστικά στοιχεία, χωρίς όμως να χάνεται η ιδιαίτερη ταυτότητα κάθε μοντέλου.

"Θα διασφαλίσουμε ότι η νέα σχεδιαστική γλώσσα που αναπτύσσουμε, ξεκινώντας από τη φετινή Έκθεση Αυτοκινήτου του Μονάχου, θα επεκταθεί σε όλη τη γκάμα προϊόντων. Κανένα μοντέλο δεν θα μείνει πίσω", δήλωσε χαρακτηριστικά.
"Δεν θα ήταν σωστό ούτε για εμάς, ούτε για τους πελάτες μας, να υπάρχουν δύο τύποι BMW, ένας ‘νέος’ και ένας ‘παραδοσιακός’. Θέλουμε να αλλάξουμε την εμφάνιση και την αίσθηση του brand".
Ο van Hooydonk διαβεβαίωσε επίσης ότι κάθε μοντέλο θα διατηρεί τον χαρακτήρα του. "Θα υπάρχει οικογενειακή ομοιότητα, αλλά κάθε αυτοκίνητο θα έχει τα δικά του χαρακτηριστικά, όπως ακριβώς και σήμερα. Απλώς πολύ σύντομα, όλα θα φαίνονται πολύ καινούργια".

Σύμφωνα με τον ίδιο, σχεδόν ολόκληρη η γκάμα θα ανανεωθεί μέσα στα επόμενα 2 έως 3 χρόνια, ενώ ο υπεύθυνος προϊόντων της BMW, Bernd Korber, ανέφερε ελαφρώς μεγαλύτερο χρονικό ορίζοντα: έως και 3,5 χρόνια για την πλήρη μετάβαση.
Οι ρυθμοί έχουν αλλάξει
Όπως εξήγησε ο van Hooydonk, η ραγδαία πρόοδος της τεχνολογίας και η αυξανόμενη ανάγκη της κοινωνίας για καινοτομία, καθιστούν απαραίτητη αυτή την επιτάχυνση.
"Η όρεξη της κοινωνίας για αλλαγή έχει επιταχυνθεί", τόνισε, υπογραμμίζοντας πως ο κόσμος μετασχηματίζεται με ρυθμούς που δύσκολα μπορούμε να παρακολουθήσουμε.
Ένα είναι βέβαιο: μία ακόμη σχεδιαστική επανάσταση της BMW είναι γεγονός και έρχεται ταχύτερα απ’ όσο ίσως πιστεύαμε.