
Η Mercedes-AMG επιβεβαίωσε πως εργάζεται πάνω σε ένα ολοκαίνουργιο, αποκλειστικά ηλεκτρικό fastback, το οποίο αναμένεται να παρουσιαστεί επίσημα τον Ιούνιο και στοχεύει ευθέως την Porsche Taycan.
Μαζί με την ανακοίνωση, η εταιρεία έδωσε στη δημοσιότητα και μια teaser εικόνα του οχήματος από το πλάι, που αν και σκοπίμως σκοτεινή, αφήνει να φανεί ένα εντυπωσιακό σπορ σχήμα, υποσχόμενο επιδόσεις ανάλογες της επιθετικής σχεδίασης.

Η φωτογραφία αποκαλύπτει αρκετά για να σχηματίσει κανείς την εικόνα του επερχόμενου τετράθυρου μοντέλου: ένα χαμηλό και αιχμηρό εμπρός μέρος που θυμίζει Porsche 911 στο προφίλ, μια χαμηλωμένη και δυναμική οροφή που καταλήγει σε κοντή πίσω πόρτα τύπου liftback, κάτι που εκτός από πρακτικό, προσθέτει πόντους και στην αισθητική. Αναμένεται επίσης να διαθέτει αναδυόμενη αεροτομή, όπως και η υπάρχουσα θερμική AMG GT.
Τετραψήφια ισχύς
Πέρα όμως από την εντυπωσιακή σχεδίαση, το μοντέλο θα πρέπει να σταθεί επάξια απέναντι στους ανταγωνιστές του και σε επίπεδο επιδόσεων. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι στην ισχυρότερη έκδοσή του, θα αποδίδει περί τους 1.000 ίππους, ένα επίπεδο απαραίτητο για να ανταγωνιστεί τα ταχύτερα ηλεκτρικά της κατηγορίας.
Την ισχύ θα εξασφαλίζουν ηλεκτροκινητήρες της βρετανικής Yasa, θυγατρικής της Mercedes, με τεχνολογία axial-flux, που προσφέρει κορυφαία απόδοση και αναλογία ισχύος/ροπής σε μικρό βάρος και μέγεθος.
Κάθε τέτοιος κινητήρας παράγει 480 ίππους και 800 Nm ροπής, οπότε ένα τετρακινητήριο AMG EV θα μπορούσε να ξεπερνά τους 2.000 ίππους και τα 3.100 Nm ροπής. Ακόμη και η δικίνητη έκδοση θα προσφέρει εντυπωσιακές επιδόσεις, κοντά στα επίπεδα της Taycan Turbo GT.
Με τον ανταγωνισμό να προετοιμάζει μοντέλα με τρεις ή τέσσερις κινητήρες και ισχύ άνω των 1.500 ίππων, η AMG πιθανότατα θέλει να κάνει δυναμική είσοδο στην κατηγορία με ένα μοντέλο που θα υπερβαίνει τα συνηθισμένα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το νέο αυτό μοντέλο έρχεται σε μια περίοδο που η Mercedes αναπροσαρμόζει τη στρατηγική της για τα ηλεκτρικά: εγκαταλείπει την ξεχωριστή σειρά EQ και τα bespoke ηλεκτρικά μοντέλα, επιλέγοντας στο εξής να προσφέρει ηλεκτρικές εκδόσεις των παραδοσιακών μοντέλων της.
Ωστόσο, η νέα AMG θα είναι αμιγώς ηλεκτρική και δεν θα υπάρξει θερμική εκδοχή της. Θα βασίζεται στη νέα πλατφόρμα AMG.EA (AMG Electric Architecture), που έχει σχεδιαστεί εξολοκλήρου από και για την AMG, και είναι η πρώτη αποκλειστικά ηλεκτρική αρχιτεκτονική της φίρμας.
Πάνω σε αυτή θα βασιστεί και ένα νέο ηλεκτρικό SUV υψηλών επιδόσεων που θα παρουσιαστεί αργότερα, προσφέροντας την ίδια τεχνολογία σε πιο πρακτικό αμάξωμα.