Slate: "Έξυπνο" αυτοκίνητο χωρίς οθόνες και ίντερνετ-Δείτε πώς δέχεται αναβαθμίσεις

Το πρώτο μοντέλο της νεοσύστατης εταιρείας EV, Slate, είναι ένα από τα πιο αναλογικά αυτοκίνητα που μπορεί να αγοράσει κανείς σήμερα. Δείτε πώς παρ'ολα αυτά, εξακολουθεί να λαμβάνει ενημερώσεις λογισμικού.

Slate EV

Ενώ οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες ακολουθούν το μοντέλο της Tesla, επενδύοντας σε τεράστιες οθόνες αφής και εντυπωσιακό λογισμικό, η αμερικανική startup Slate επιλέγει μια εντελώς διαφορετική προσέγγιση.

Παρουσίασε επίσημα το πρώτο της όχημα την Πέμπτη 24 Απριλίου και πρόκειται για ένα δίθυρο ηλεκτρικό pickup, που απορρίπτει σχεδόν κάθε τεχνολογικό στοιχείο.

Διαβάστε Επίσης

Αν η Tesla θεωρείται το iPhone των αυτοκινήτων, τότε το Slate παραπέμπει σε ένα από τα πρώτα Nokia που κυκλοφόρησαν. Στο εσωτερικό του συναντάμε μια μικροσκοπική οθόνη σαν κάρτα, που προβάλλει μόνο βασικές πληροφορίες όπως η ταχύτητα.

Slate EV Interior

Δεν υπάρχει σύστημα infotainment, ούτε ηχεία, επομένως ούτε και ραδιόφωνο. Το όχημα δεν έχει καν σύνδεση στο διαδίκτυο, κάτι που θεωρείται δεδομένο στα περισσότερα σύγχρονα οχήματα, τόσο για υπηρεσίες πλοήγησης όσο και για ενημερώσεις λογισμικού ή streaming.

Η προσέγγιση αυτή συνάδει με το όραμα της Slate για ένα "πίσω στα βασικά" ηλεκτρικό όχημα, με τιμή κάτω των 20.000 ευρώ. Η εταιρεία επέλεξε να περικόψει οτιδήποτε δεν συμβάλλει άμεσα στην απόδοση ή στην ασφάλεια του οχήματος.

Ωστόσο, η Slate έχει βρει έναν έξυπνο τρόπο να διατηρήσει βασικές λειτουργίες συνδεσιμότητας και αναβάθμισης, χωρίς να ενσωματώσει ακριβό hardware. Όπως εξήγησε το υψηλόβαθμο στέλεχος της εταιρείας, Christophe Charpentier, ολόκληρη η τεχνολογική υποδομή του οχήματος περνά μέσα από το smartphone του χρήστη.

Slate EV

"Κέντρο ελέγχου” το κινητό

Το Slate διαθέτει ειδική βάση κινητού τηλεφώνου, μέσω της οποίας το τηλέφωνο συνδέεται με το όχημα. Έτσι, προσφέρεται μια μίνι εμπειρία infotainment και, κυρίως, η δυνατότητα για αναβαθμίσεις λογισμικού OTA (Over-the-Air).

Η διαδικασία είναι απλή: η εταιρεία εντοπίζει ένα bug ή βελτίωση και ανεβάζει την ενημέρωση στο cloud. Οι χρήστες ειδοποιούνται μέσω της εφαρμογής Slate στο κινητό τους, κάνουν λήψη της αναβάθμισης, και στη συνέχεια συνδέουν το τηλέφωνό τους στο όχημα για να ξεκινήσει η εγκατάσταση.

Η πλήρης εγκατάσταση μπορεί να διαρκέσει περίπου 45 λεπτά, αλλά η συσκευή πρέπει να παραμείνει συνδεδεμένη μόλις για το πρώτο λεπτό.

Slate EV Interior

Αυτές οι αναβαθμίσεις δεν υπόσχονται παιχνίδια, όπως στην περίπτωση της Tesla. Εστιάζουν σε διορθώσεις σφαλμάτων και μικρές βελτιώσεις, διατηρώντας το Slate όσο το δυνατόν πιο απλό και λειτουργικό.

Η εφαρμογή της Slate φιλοξενεί και βασικές λειτουργίες που θα περίμενε κανείς σε ένα σύστημα infotainment. Ο οδηγός μπορεί να αναζητήσει σταθμούς φόρτισης, να τους στείλει απευθείας σε εφαρμογές πλοήγησης όπως Google Maps, Apple Maps ή Waze, και να πατήσει ένα κουμπί που οδηγεί στην αγαπημένη του μουσική εφαρμογή.

Ωστόσο, δεν προβλέπεται αυτόματος προγραμματισμός διαδρομής, καθώς το όχημα έχει σχεδιαστεί κυρίως για αστική και περιαστική χρήση.

Διαβάστε Επίσης

Συνδεσιμότητα για όσους την επιθυμούν

"Δεν θέλουμε να επιβάλουμε τη συνδεσιμότητα σε όλους και να ανεβάσουμε το κόστος, όταν στην πραγματικότητα δεν είναι πάντα απαραίτητη", τόνισε ο Charpentier. "Θέλουμε ο πελάτης να φέρει μαζί του τη δική του ψηφιακή ζωή στην καμπίνα του Slate".

Αυτό έρχεται σε έντονη αντίθεση με πολιτικές εταιρειών όπως η GM, η Rivian και η Tesla, που συχνά αποκλείουν λειτουργίες όπως Apple CarPlay ή Android Auto, προκειμένου να προωθήσουν το δικό τους λογισμικό.

Όσο για τη μουσική; Το Slate μπορεί να μην έχει ενσωματωμένο ηχοσύστημα, αλλά υπόσχεται μια πλούσια γκάμα από αξεσουάρ, μεταξύ των οποίων και Bluetooth ηχεία.

Επιπλέον, η εταιρεία εξετάζει την κυκλοφορία ενός προαιρετικού εξαρτήματος συνδεσιμότητας, ειδικά για εμπορικούς στόλους που χρειάζονται τηλεμετρία ή απομακρυσμένες αναβαθμίσεις.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network