Στην εποχή των οθονών αφής, πολλοί κατασκευαστές αυτοκινήτων τοποθετούν μια μεγάλη οθόνη στο κέντρο του ταμπλό και τελειώνουν. Αυτό με τη σειρά του έχει οδηγήσει σε ένα άλλο φαινόμενο, την μινιμαλιστική εικόνα των εσωτερικών των αυτοκινήτων.
Η Tesla πρωτοστατεί σε αυτόν τον τομέα, οδηγώντας μάλιστα την αγορά να προσφέρει τη δυνατότητα τοποθέτησης aftermarket φυσικών χειριστηρίων.
Και υπάρχει και η Rivian. Ο επικεφαλής του λογισμικού της οποίας, Wassym Bensaid, εξέφρασε πρόσφατα μια άποψη που πάει τα πράγματα ένα βήμα παραπέρα. Όπως δήλωσε, τα φυσικά κουμπιά στα αυτοκίνητα είναι έξω από τη σύγχρονη σχεδιαστική φιλοσοφία.
Ο Bensaid μοιράστηκε την άποψή του κατά τη διάρκεια συνέντευξης, εξηγώντας ότι η σχεδιαστική φιλοσοφία της Rivian επικεντρώνεται γύρω από την ψηφιακή εμπειρία και ότι τα φυσικά κουμπιά αποτελούν κάτι σαν "ανωμαλία” στα σύγχρονα αυτοκίνητα.
Ο φωνητικός έλεγχος είναι το μέλλον
Ο Bensaid δεν αναφέρεται απλά στη μετακίνηση όλων των χειριστηρίων στην οθόνη αφής. Άλλωστε στην πραγματικότητα, η Rivian το έχει ήδη κάνει αυτό. Αντιθέτως, θεωρεί ότι το μέλλον της αυτοκίνησης είναι το φωνητικό επίπεδο ελέγχου.
"Ιδανικά, θα θέλατε να αλληλεπιδράτε με το αυτοκίνητό σας μέσω της φωνής. Το πρόβλημα σήμερα είναι ότι οι περισσότεροι φωνητικοί βοηθοί παρουσιάζουν δυσλειτουργίες”, δήλωσε ο Bensaid κατά τη διάρκεια της συνέντευξης.
Ο στόχος της Rivian είναι να έχει κάθε στοιχείο ελέγχου του οχήματος προσβάσιμο μέσω φωνητικής εντολής. Αυτό δεν σημαίνει ότι θα απαλλαγούμε από όλα τα κουμπιά, τουλάχιστον δεν είναι αυτό που άφησε να εννοηθεί ο Bensaid, αλλά αντίθετα θα δημιουργήσουμε έναν διαφορετικό τρόπο για να ενισχύσουμε την εμπειρία του χρήστη αντί να χρειάζεται να ψάχνει στα μενού μιας κεντρικής οθόνης αφής.
Πάντως, η τοποθέτηση του Bensaid δεν φαίνεται να τους βρίσκει όλους σύμφωνους. "Ναι στα κουμπιά, όχι στη φωνή”, δήλωσε ένας κάτοχος μοντέλου της εταιρείας στο Rivian Subreddit. Ένας άλλος, δήλωσε πως "ο φωνητικός έλεγχος θα πρέπει να επαυξάνει, όχι να αντικαταστήσει τα φυσικά χειριστήρια σε αυτό το περιβάλλον”.
Διχασμένη η κοινή γνώμη
Η πλειονότητα των παραπόνων στο διαδίκτυο περιστράφηκε γύρω από βασικές λειτουργίες, όπως η προσπάθεια ενεργοποίησης του φωνητικού βοηθού ενώ παίζει δυνατή μουσική ή η εκτέλεση συγκεκριμένων εργασιών εντός του αυτοκινήτου, όπως η ρύθμιση των καθισμάτων και του κλιματισμού.
Το σημείο που προσπαθούν να καταδείξουν οι άνθρωποι, είναι ότι υπάρχουν απλώς ορισμένες λειτουργίες που δεν φαίνεται να διευκολύνονται με τον φωνητικό έλεγχο.
Η προσέγγιση της Rivian για ένα περιβάλλον χωρίς κουμπιά στα αυτοκίνητα, συμβαδίζει με το όραμά της για μια τεχνολογική προσέγγιση της ψηφιακής εμπειρίας μέσα στο αυτοκίνητο. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι όλοι θα συμφωνήσουν.
Εξάλλου, μια φωνητική εντολή δεν προσφέρει την απτική εμπειρία του πατήματος ενός κουμπιού. Και μέχρι η Rivian να αποδείξει ότι αυτή η τεχνολογία λειτουργεί άψογα, είναι βέβαιο πως θα υπάρχουν αυτοί που θα την προσεγγίζουν με επιφύλαξη.