Το 1995 η Mercedes-Benz παρουσίασε ένα Van που έμελλε να γράψει ιστορία. Το Sprinter διαδέχτηκε το θρυλικό T1/TN και ήταν το πρώτο Van με το αστέρι που είχε κανονικό όνομα αντί για έναν απλό αλφαριθμητικό κωδικό.
Από τον προκάτοχό του υιοθέτησε μόνο τη βασική τεχνική ιδέα - όλα τα υπόλοιπα σχεδιάστηκαν από την αρχή. Αυτοφερόμενο αμάξωμα με σύστημα κίνησης στους πίσω τροχούς, σύγχρονο πλαίσιο και ισχυροί κινητήρες.
Ο συνδυασμός ήταν μοναδικός για την εποχή και προσέφερε στους επαγγελματίες πολυάριθμα πλεονεκτήματα όσον αφορά τα οδηγικά χαρακτηριστικά, της δυνατότητες μεταφορών και την άνεση.

Εκείνη την εποχή, κανένα άλλο Van δεν προσέφερε τόσα χαρακτηριστικά ασφάλειας. Ήδη, το πρώτο Sprinter διέθετε δισκόφρενα σε όλους τους τροχούς, σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών ABS, ζώνες ασφαλείας τριών σημείων ρυθμιζόμενου ύψους και με πόρπες ενσωματωμένες στα καθίσματα ως βασικό εξοπλισμό. Προαιρετικά ήταν διαθέσιμος o αερόσακος οδηγού.

Η πρώτη γενιά Sprinter κυκλοφόρησε ως Chassis, Pick-Up ή ανατρεπόμενο, με διπλή ή μονή καμπίνα και ως κλειστό Van ή επιβατικό με πέντε ή εννέα καθίσματα και κανονική ή υπερυψωμένη οροφή.
Τα μεταξόνια κυμαίνονταν από 3.000 έως 4.025 χιλιοστά. Το μέγιστο επιτρεπόμενο μικτό φορτίο οχήματος ανερχόταν αρχικά σε 2.590 κιλά και στην συνέχεια έφθανε έως τα 3.500 κιλά.

Η 2η γενιά του Sprinter κυκλοφόρησε στις αρχές του 2006 με ακόμη περισσότερες επιλογές, αφού οι πελάτες είχαν στη διάθεσή τους τρία μεταξόνια, τέσσερα μήκη αμαξώματος, τρία ύψη οροφής και μέγιστο μικτό φορτίο από 3 έως 5 τόνους.

Επιπλέον, το σύστημα ESP ενσωματώθηκε στο βασικό εξοπλισμό στις εκδόσεις Van με μικτό φορτίο έως 3,5 τόνους και δύο χρόνια αργότερα, μπήκε στον βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων με μικτό φορτίο ως 3,5 τόνους. Από το 2008, προστέθηκε επίσης το προαιρετικό σύστημα αερανάρτησης AIRMATIC συμβάλλοντας στην αυξημένη άνεση και ασφάλεια.
Η συνδεσιμότητα και η ηλεκτροκίνηση βρέθηκε στο επίκεντρο της 3ης γενιάς Sprinter που κυκλοφόρησε το 2018. Η γκάμα εκδόσεων διευρύνθηκε, με μπροσθιοκίνητες εκδόσεις (νέες εκδόσεις Chassis) ενώ στον εξοπλισμό προστέθηκε το σύστημα πολυμέσων MBUX (MercedesBenz User Experience), που ήταν για πρώτη φορά διαθέσιμο σε ένα επαγγελματικό όχημα της εταιρείας.

Το 2019 κυκλοφόρησε το αμιγώς ηλεκτρικό eSprinter Van που επέτρεψε σε επαγγελματίες και εταιρείες εφοδιασμού να κινούνται τοπικά με μηδενικές εκπομπές CO2.
Στη σημερινή μορφή του, διατίθεται σε δύο τύπους και μήκη αμαξώματος, με τρεις χωρητικότητες μπαταρίας και αυτονομία που αγγίζει τα 565 χιλιόμετρα (WLTP) σε αστική χρήση.

Εμπορικό αποτύπωμα
Στα 30 χρόνια κυκλοφορίας του στους διεθνείς δρόμους η σειρά Sprinter σημείωσε πωλήσεις 5 εκατ. μονάδων. Σύμφωνα με την εταιρεία περίπου ένα στα δύο Vans της Mercedes-Benz που πωλούνται παγκοσμίως είναι Sprinter.
Σήμερα, το μοντέλο διατίθεται σε περισσότερες από 130 αγορές. Στην Ευρώπη, είναι ο ηγέτης στην κατηγορία των μεγάλων Vans με επιτρεπόμενο μικτό φορτίο έως 5,5 τόνους.

Παρά τις πολυάριθμες εκδόσεις, περίπου το 75% όλων των Sprinter που παράγονται παγκοσμίως τροποποιούνται περαιτέρω, προκειμένου να προσαρμοστούν με μεγαλύτερη ακρίβεια στις διαφορετικές απαιτήσεις των πελατών.
Στο επίκεντρο βρίσκονται εννέα κλάδοι, οι οποίοι περιλαμβάνουν ενδεικτικά τις υπηρεσίες ταχυμεταφορών, παράδοσης δεμάτων (CEP) και εφοδιαστικής αλυσίδας, το εμπόριο και το eGrocery, τα τεχνικά επαγγέλματα, την παροχή υπηρεσιών, τις δημόσιες υπηρεσίες, τη μεταφορά επιβατών και τα αυτοκινούμενα.

Προσφορά για την ελληνική αγορά
Η ελληνική αντιπροσωπεία προσφέρει αυτή την περίοδο μια αποκλειστική προσφορά σε όσους επαγγελματίες καταλήξουν στην αγορά του Sprinter Van.
Όλες οι θερμικές εκδόσεις του μοντέλου περιλαμβάνουν ελάχιστο όφελος τιμής 3.000 ευρώ (συμπεριλαμβάνεται ο ΦΠΑ), 3 χρόνια δωρεάν σέρβις και χρηματοδότηση με επιτόκιο 3,9% (πλέον εισφοράς 0,6% Ν.128/75) και μηνιαία δόση από 399 ευρώ.
Για παράδειγμα, το μοντέλο Sprinter Van PRO 315CDI Standard αξίας 58.305 ευρώ διατίθεται με προκαταβολή 19.350 ευρώ, συνολική διάρκεια δανείου 61 μήνες, (60 δόσεις των 399 ευρώ) συν μια μεγάλη δόση αξίας 22.070 ευρώ.