Όσοι παρακολουθούν από κοντά τις εξελίξεις στον χώρο του αυτοκινήτου, γνωρίζουν πως το όνομα Karma είναι στενά συνδεδεμένο με εκείνο της Fisker, κάτι που αν σκεφτείς την τύχη που επιφύλλαξε η μοίρα στην τελευταία, εμπεριέχει και μια ειρωνική διάσταση.
Η αμερικανική Karma Automotive λοιπόν, είναι αυτή που ανέλαβε τα ηνία μετά την χρεοκοπία της Fisker και συνέχισε την παραγωγή βελτιωμένων εκδόσεων του μοντέλου Karma, ενός τετραθέσιου υβριδικού sedan.

Σε κάθε περίπτωση, το Karma Amaris είναι ένα νέο πολυτελές σπορ δίθυρο αυτοκίνητο, που θα κατασκευάζεται από την Karma Automotive. Δείχνει αρκετά όμορφο, με δυναμικές γραμμές και τις εντυπωσιακές πόρτες οι οποίες ανοίγουν προς τα επάνω, διευκολύνοντας την είσοδο και έξοδο των επιβατών.
Σχεδίαση με επιρροές από το Revero
Η σχεδίαση αντλεί έντονες επιρροές από το τετραθέσιο μοντέλο Revero, το οποίο με τη σειρά του αποτελεί εξέλιξη του αρχικού Fisker Karma. Το αυτοκίνητο εφοδιάζεται με τροχούς 22 ιντσών από σφυρήλατο αλουμίνιο, με έναν καθαρό σχεδιασμό που η Karma αποκαλεί "Constellation".

Η καμπίνα του είναι κατασκευασμένη από αλουμίνιο και ανθρακονήματα, ενώ διαθέτει και ένα πίσω σπόιλερ για μείωση της αντίστασης του αέρα και αύξηση της κάθετης δύναμης. Κάτω από το αμάξωμα, το Amaris βασίζεται σε μια εξελιγμένη εκδοχή του αλουμινένιου πλαισίου που προέρχεται από το Revero.
Αυτό επιτρέπει στην Karma Automotive να επιταχύνει την εξέλιξή του και να φέρει το κομψό coupe στην αγορά πιο γρήγορα από ότι αν έπρεπε να δημιουργήσει το πλαίσιο από την αρχή.

Επέκταση ηλεκτρικής αυτονομίας
Αυτό όμως που ξεχωρίζει το Amaris από τον ανταγωνισμό, είναι το σύστημα κίνησης. Αν και οι ακριβείς τεχνικές προδιαγραφές παραμένουν άγνωστες, το Amaris θα είναι ένα όχημα με επέκταση ηλεκτρικής αυτονομίας (EREV), το οποίο θα χρησιμοποιεί έναν τετρακύλινδρο κινητήρα βενζίνης της BMW και μια ηλεκτρική γεννήτρια.
Υπάρχει επίσης μια μπαταρία και ηλεκτροκινητήρες που τροφοδοτούν τους τροχούς, ωστόσο τα ακριβή χαρακτηριστικά τους δεν έχουν αποκαλυφθεί. Ο νέος κινητήρας βενζίνης αποτελεί αναβάθμιση σε σχέση με την τρικύλινδρη μονάδα 1.5 λίτρων που χρησιμοποιεί το Karma.
Αυτό το σύστημα είναι το ίδιο που συναντάμε στο RAM 1500 Ramcharger, καθώς και στα επερχόμενα SUV και pickup της Scout. Ο κινητήρας βενζίνης δεν κινεί τους τροχούς, αλλά τροφοδοτεί μια γεννήτρια, η οποία φορτίζει την μπαταρία. Στη συνέχεια, οι ηλεκτροκινητήρες αντλούν ενέργεια από την μπαταρία για να κινήσουν το όχημα.

Η Karma Automotive αναφέρει ότι το Amaris θα έχει επιτάχυνση 0-100 km/h σε μόλις 3,5 δευτερόλεπτα, και τελική ταχύτητα 265 km/h. Αυτά τα νούμερα είναι 7 δέκατα του δευτερολέπτου ταχύτερα από την εκτίμηση για το επερχόμενο ηλεκτρικό sedan Gysera και 1 δευτερόλεπτο ταχύτερα από το Revero plug-in hybrid.
Στην αγορά το 2026
Αναφερόμενη στα δύο τετραθέσια μοντέλα, η Karma επιβεβαίωσε ότι το Gysera που παρουσίασε πέρυσι θα αντικαταστήσει το Revero. Ωστόσο, υπάρχει μια διαφοροποίηση: το Gysera επρόκειτο αρχικά να είναι ένα αμιγώς ηλεκτρικό sedan βασισμένο στο Revero, αλλά τώρα η Karma ανακοίνωσε ότι θα χρησιμοποιήσει το σύστημα EREV, λόγω της μειωμένης ζήτησης στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων.
Οι πωλήσεις του coupe Karma Amaris, αναμένεται να ξεκινήσουν το τέταρτο τρίμηνο του 2026, ενώ το 2027 θα ακολουθήσει το Kaveya, ένα αμιγώς ηλεκτρικό "super-coupe" και το 2028 το ηλεκτρικό SUV, Ivara.
Πριν από αυτά, το Invictus, ένα μοντέλο προσανατολισμένο στις επιδόσεις, θα κυκλοφορήσει το δεύτερο τρίμηνο της φετινής χρονιάς, ενώ η ανανεωμένη έκδοση του Gyesera EREV, αναμένεται να παρουσιαστεί το τελευταίο τρίμηνο του 2025. Αρκετά μεγάλη κινητικότητα για μια τόσο μικρή εταιρεία.