
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ford, Jim Farley, κρούει τον κώδωνα του κινδύνου σχετικά με την απειλή δασμών από τον Πρόεδρο Donald Trump και την πρόθεσή του να αναστρέψει τους νόμους για τις υποδομές της κυβέρνησης Biden.
Επισημαίνει μάλιστα ότι η τρέχουσα κυβέρνηση μπορεί να έχει καλές προθέσεις, αλλά προκαλεί εξαρχής ορισμένα προβλήματα στην αυτοκινητοβιομηχανία.
"Ο Πρόεδρος Trump έχει μιλήσει πολύ για το πώς να κάνει τη βιομηχανία αυτοκινήτων των ΗΠΑ πιο ισχυρή, προσελκύοντας περισσότερη παραγωγή εδώ και περισσότερη καινοτομία στις ΗΠΑ, και αν αυτή η κυβέρνηση το καταφέρει, πιστεύω ότι θα είναι μια από τις πιο σημαντικές επιτυχίες της", δήλωσε ο Farley στις 11 Φεβρουαρίου, κατά τη διάρκεια της Διάσκεψης Wolfe Research Auto, Auto Tech and Semiconductor Conference. "Μέχρι στιγμής όμως, αυτό που βλέπουμε είναι πολύ κόστος και πολύ χάος", υπογράμμισε.

Ο Trump έχει απειλήσει με επιβολή δασμών 25% στα αγαθά που προέρχονται από το Μεξικό και τον Καναδά, αν και στις 3 Φεβρουαρίου ανέβαλε την επιβολή τους για έναν μήνα, σε αντάλλαγμα για μέτρα ασφαλείας στα σύνορα.
Μεγάλο πλήγμα μακροπρόθεσμα
"Ας είμαστε ειλικρινείς: Μακροπρόθεσμα, οι δασμοί 25% στα αγαθά που προέρχονται από τα σύνορα του Μεξικού και του Καναδά, θα προκαλέσουν ένα πλήγμα στη βιομηχανία των ΗΠΑ, το οποίο δεν έχουμε ξαναδεί", δήλωσε ο Farley.
"Πραγματικά, κάτι τέτοιο αφήνει ορθάνοιχτο το δρόμο στις εταιρείες της Νότιας Κορέας, της Ιαπωνίας και της Ευρώπης, οι οποίες φέρνουν 1,5 με 2 εκατομμύρια οχήματα στις ΗΠΑ, τα οποία δεν θα υπόκεινται στους δασμούς του Μεξικού και του Καναδά. Θα ήταν μία από τις μεγαλύτερες ευκαιρίες για αυτές τις εταιρείες", επισήμανε ο CEO της Ford.
"Εν τω μεταξύ, εμείς είμαστε πληρούμε τις προϋποθέσεις του USMCA για σχεδόν όλα τα προϊόντα μας και το να έχουμε έναν τέτοιο δασμό θα ήταν καταστροφικό". Η συμφωνία ΗΠΑ-Μεξικού-Καναδά (USMCA) αντικατέστησε το 2020 τη NAFTA ως συμφωνία ελεύθερου εμπορίου μεταξύ των τριών χωρών.
Σύμφωνα με την USMCA, τα προϊόντα που πληρούν τις προϋποθέσεις, απαλλάσσονται από δασμούς και ποσοστώσεις όταν εξάγονται στις τρεις αυτές χώρες.
Αναλογικά πάντως, η Ford θα επηρεαζόταν λιγότερο από τους αντιπάλους της, όπως η General Motors και η Stellantis, όσον αφορά τους δασμούς στα εισαγόμενα αγαθά από το Μεξικό και τον Καναδά, αν και δύο από τα οχήματα που κατασκευάζει στο Μεξικό, το Bronco Sport και το Maverick pickup, είναι από τα φτηνότερα της γκάμας της.