Έρευνα αποκαλύπτει την αξιοπιστία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε σχέση με τα θερμικά

Η ανάλυση 300 εκατομμυρίων αρχείων ΚΤΕΟ σε μεγάλη χώρα, κατέληξε σε συμπέρασμα για την αξιοπιστία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε σχέση με τα θερμικά.

Tesla Model Y charging

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν την ίδια διάρκεια ζωής με τα συμβατικά αυτοκίνητα με θερμικούς κινητήρες, σύμφωνα με τα ευρήματα ερευνών από διάφορα ακαδημαϊκά ιδρύματα.

Διαβάστε Επίσης

Ερευνητές από πανεπιστήμια σε όλο τον κόσμο, αφού προχώρησαν στην ανάλυση περίπου 300 εκατομμυρίων αρχείων MOT, ανακάλυψαν ότι το μέσο ηλεκτρικό αυτοκίνητο έχει διάρκεια ζωής 18,4 χρόνια, σε σύγκριση με τα 18,7 χρόνια των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων και τα 16,8 χρόνια των diesel.

Αντλία diesel σε πρατήριο καυσίμων

Ενδιαφέρον είναι ότι τα Tesla είχαν την μεγαλύτερη διάρκεια ζωής μεταξύ των ηλεκτρικών οχημάτων. Οι ερευνητές προέρχονταν από το Πανεπιστήμιο του Μπέρμιγχαμ, την Σχολή Οικονομικών του Λονδίνου, το Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια στο Σαν Ντιέγκο και το Πανεπιστήμιο της Βέρνης.

Έλεγχος αρχείων ΚΤΕΟ

Ανέλυσαν εκατομμύρια αρχεία MOT για να διαπιστώσουν πόσο συχνά τα αυτοκίνητα εμφάνισαν πρόβλημα κατά τον έλεγχό τους. Η έρευνά τους υποβλήθηκε σε επανεξέταση από άλλους ειδικούς και δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Nature Energy.

Για όσους αναρωτιούνται τι είναι το MOT, πρόκειται ουσιαστικά για τον ετήσιο έλεγχο της κατάστασης ενός αυτοκινήτου, που απαιτείται για όλα τα αυτοκίνητα αφού περάσουν τα τρία χρόνια. Το αντίστοιχο του δικού μας ΚΤΕΟ.

Αν σας φαίνονται ασήμαντες οι διαφορές ηλικίας μεταξύ των κινητήρων, αξίζει να σημειώσουμε μερικές βασικές παραμέτρους στα δεδομένα. Κατά μέσο όρο, τα αυτοκίνητα diesel διανύουν 46,3 χιλιόμετρα την ημέρα, ενώ τα βενζινοκίνητα 29,3 χιλιόμετρα και τα ηλεκτρικά 30,4 χιλιόμετρα.

Έτσι, το γεγονός ότι τα diesel κάνουν κατά μέσο όρο 16 επιπλέον χιλιόμετρα την ημέρα, "κοστίζει" περίπου έναν χρόνο από τη διάρκεια ζωής τους.

Διαβάστε Επίσης

Εκτός τα PHEV

Φυσικά, στη μελέτη δεν περιλαμβάνονταν αυτοκίνητα που καταστράφηκαν, ή τα 371.300 plug-in υβριδικά οχήματα, τα οποία αποκλείστηκαν λόγω του ότι δεν ανήκουν ξεκάθαρα σε κάποια από τις δύο κατηγορίες. Ωστόσο, φαίνεται ότι τα ήπια υβριδικά αυτοκίνητα περιλαμβάνονταν κανονικά στην έρευνα.

Από την άλλη, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι η αξιοπιστία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων βελτιώνεται. Αναλύοντας 416.000 ηλεκτρικά οχήματα, διαπίστωσαν ότι ο "δείκτης κινδύνου" (δηλαδή πόσο γερασμένα είναι) μειώθηκε σημαντικά στα νεότερα ηλεκτρικά οχήματα. Οι ερευνητές το απέδωσαν στην τεχνολογική πρόοδο που έχει γίνει τα τελευταία χρόνια.

Συνδυάζοντας τα δεδομένα όλων των τύπων κινητήρων, η μέση ηλικία των αυτοκινήτων αυξήθηκε στα 17,8 χρόνια, από 13,9 χρόνια το 2015. Φαίνεται δηλαδή ότι οι άνθρωποι κρατούν τα αυτοκίνητά τους περισσότερο καιρό απ' ότι στο παρελθόν.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network