Το πρόγραμμα περικοπής κόστους του ομίλου Volkswagen είναι αναπόφευκτο για να διορθωθούν προβλήματα δεκαετιών στην αυτοκινητοβιομηχανία, ανέφερε σε σχετική δήλωσή του στην εφημερίδα Bild am Sonntag, ο Oliver Blume για να συμπληρώσει: "Η αδύναμη ζήτηση της αγοράς στην Ευρώπη και τα σημαντικά χαμηλότερα κέρδη από την Κίνα αποκαλύπτουν διαρθρωτικά προβλήματα δεκαετιών στη VW”.
Το επιχειρησιακό συμβούλιο της VW έχει παλαιότερα δηλώσει ότι η εταιρεία σχεδιάζει να κλείσει τουλάχιστον τρία εργοστάσια στη Γερμανία, που μεταφράζεται σε απώλεια δεκάδων χιλιάδων θέσεων εργασίας και να συρρικνώσει την παραγωγή των υπόλοιπων εργοστασίων της εντός της χώρας, καθώς σχεδιάζει μια βαθύτερη από την αναμενόμενη αναμόρφωση.
Η VW δεν έχει θέσει ακόμα σε εφαρμογή αυτά τα σχέδια, μολονότι στις 30 Οκτωβρίου ζήτησε από τους εργαζομένους της να δεχτούν μείωση μισθών κατά 10%, υποστηρίζοντας ότι ήταν ο μόνος τρόπος προκειμένου να περισώσει θέσεις εργασίας και να παραμείνει ανταγωνιστική.
Ο Blume δήλωσε ότι το κόστος λειτουργίας στη Γερμανία αποτελεί σημαντικό βαρίδι για την ανταγωνιστικότητα της VW. Το εργατικό κόστος της εταιρείας στη Γερμανία είναι συχνά υπερδιπλάσιο από το μέσο όρο των άλλων ευρωπαϊκών τοποθεσιών της.
Συμπλήρωσε επίσης ότι η VW πρέπει να κάνει εξοικονόμηση στους τομείς της ανάπτυξης και της διανομής, όπου το κόστος είναι υψηλότερο σε σύγκριση με τους ανταγωνιστές.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, ο όμιλος VW έχει ήδη προβλέψει στην ετήσια έκθεσή του, μια δαπάνη ύψους 900 εκατ. ευρώ για την εκτέλεση των μέτρων.