Η κυκλοφορία του ηλεκτρικού Volkswagen ID Buzz στις Ηνωμένες Πολιτείες τον Νοέμβριο αναμένεται να τραβήξει το ενδιαφέρον του κοινού που λατρεύει την περιπέτεια και τις αποδράσεις με ένα ηλεκτικό όχημα.
Ωστόσο, πολλοί ίσως δεν γνωρίζουν ότι 15 Volkswagen ID Buzz κυκλοφορούν ήδη στους δρόμους της χώρας για περισσότερο από έναν χρόνο.
Η θυγατρική της Volkswagen, η οποία ασχολείται με την αυτόνομη οδήγηση, χρησιμοποιεί το ID Buzz στον στόλο δοκιμαστικών οχημάτων της στο Austin, όπου σχεδιάζει να ξεκινήσει εμπορική υπηρεσία μέχρι το τέλος του 2026.
Το ID Buzz, ένα van που παντρεύει το μέλλον με τη νοσταλγία του θρυλικού Microbus της Volkswagen, έχει ήδη δώσει στην εταιρεία ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην αναπτυσσόμενη αγορά των ρομποταξί στην πόλη του Austin.
"Οι άνθρωποι εδώ είναι περίεργοι όταν βλέπουν τα οχήματά μας στους δρόμους", δήλωσε η Katrin Lohmann, επικεφαλής της Volkswagen Autonomous Driving Mobility & Transport (ADMT). "Μπορείς να το δεις στα πρόσωπά τους."
Περισσότερα τέτοια van θα γίνουν ορατά σύντομα, καθώς η αμερικανική έκδοση του ID Buzz θα φτάσει στις αντιπροσωπείες των ΗΠΑ τον επόμενο μήνα για πώληση ως συμβατικά καταναλωτικά οχήματα.
Προς το παρόν, η ευρωπαϊκή έκδοση του ID Buzz έχει δώσει στην αυτόνομη οδήγηση της Volkswagen μια ισχυρή παρουσία στο Austin, όπου θα ανταγωνιστεί άλλες εταιρείες ρομποταξί, όπως η Waymo (θυγατρική της Google), η Zoox (θυγατρική της Amazon) και η Avride Inc.
Καμία από αυτές τις εταιρείες δεν έχει ξεκινήσει ακόμη την εμπορική λειτουργία χωρίς οδηγό για το κοινό. Η Waymo είναι πιθανόν να είναι η πρώτη, με έναρξη στις αρχές του 2025 μέσω της εφαρμογής Uber, καλύπτοντας μια περιοχή 37 τετραγωνικών μιλίων της πόλης.
Βελτιώσεις υλικού και λογισμικού
Ενώ η Waymo διαχειρίζεται το δικό της δίκτυο και ταυτόχρονα χρησιμοποιεί οχήματα μέσω Uber, η Volkswagen ADMT σκοπεύει να εντάξει τα οχήματά της σε υπάρχοντα δίκτυα, αντί να δημιουργήσει δικό της.
"Δεν βλέπουμε λόγο να κινηθούμε προς αυτή την κατεύθυνση τώρα", δήλωσε η Lohmann, "αλλά αυτό θα μπορούσε να αλλάξει με τον καιρό."
Οι προετοιμασίες της Volkswagen περιλαμβάνουν σημαντικές αναβαθμίσεις τόσο στην πλατφόρμα των οχημάτων, όσο και στο λογισμικό και τις επιχειρησιακές λειτουργίες.
Η εταιρεία προχωρά στη δεύτερη γενιά των ρομποταξί ID Buzz, που θα διαθέτουν νέο αισθητήρα και νέα τεχνολογία lidar. Η ισραηλινή startup Innoviz αντικαθιστά τη Luminar για την τεχνολογία μεγάλης εμβέλειας.
Τα νέα οχήματα θα εξοπλιστούν επίσης με το σύστημα αυτόνομης οδήγησης επόμενης γενιάς, από τη συνεργασία της Volkswagen με τη Mobileye, που θα χρησιμοποιεί το EyeQ6, ένα σύστημα σε τσιπ.
"Αυτή η μετάβαση είναι ήδη σε εξέλιξη και αποτελεί έναν από τους βασικούς μας στόχους για το επόμενο έτος", ανέφερε η Lohmann. "Υπάρχουν κάποιες λειτουργίες σε πολύπλοκα σενάρια που θα ενεργοποιηθούν μόνο με το EyeQ6."
Εξελίξεις στον τομέα της φόρτισης
Η Volkswagen ADMT χρησιμοποιεί το ID Buzz ως παγκόσμια πλατφόρμα αυτόνομης οδήγησης. Εκτός από το Όστιν, η εταιρεία πραγματοποιεί δοκιμές και στο Μόναχο και το Αμβούργο, στη Γερμανία. Ωστόσο, υπάρχουν κάποιες διαφοροποιήσεις ανάλογα με την περιοχή, βάσει των προτιμήσεων των καταναλωτών και των κανονιστικών απαιτήσεων των ΗΠΑ και της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Η φόρτιση είναι μια από αυτές τις διαφοροποιήσεις, καθώς το ευρωπαϊκό ID Buzz χρειάζεται αντάπτορα για να χρησιμοποιηθεί στις δοκιμές του Austin, λόγω των ευρωπαϊκών προδιαγραφών. Αυτοί οι αντάπτορες δεν λειτουργούν στους δημόσιους φορτιστές. H μετάβαση στην αμερικανική έκδοση του ID Buzz θα εξαλείψει αυτό το πρόβλημα.
Ωστόσο, παραμένει μια άλλη πρόκληση στη φόρτιση — η ισχύς. Η Volkswagen διαθέτει στο Όστιν περισσότερους από δώδεκα σταθμούς φόρτισης αποκλειστικά για τα οχήματα της ADMT. Παρόλο που σχεδιάζει να προσθέσει περισσότερους, "το δίκτυο ηλεκτροδότησης δεν είναι επαρκώς ισχυρό στο κέντρο μας για να παρέχει την απαιτούμενη ενέργεια για έναν μεγαλύτερο στόλο και ταυτόχρονα γρήγορη φόρτιση", ανέφερε η Lohmann.
Η Volkswagen ADMT συνεργάζεται με τον πάροχο ενέργειας της περιοχής για να βελτιώσει την απόδοση του δικτύου πριν από την προγραμματισμένη έναρξη το 2026.
Ένα παγκόσμιο προϊόν
Η Volkswagen ADMT απασχολεί περίπου 700 υπαλλήλους. Η εταιρεία δημιουργήθηκε λίγο μετά το κλείσιμο της Argo AI, μιας startup για αυτόνομη οδήγηση που υποστηριζόταν από τη Volkswagen και τη Ford, τον Οκτώβριο του 2022.
Κάποια από την τεχνολογία, το εργατικό δυναμικό και η στρατηγική της Volkswagen αποτελούν συνέχεια της Argo AI, συμπεριλαμβανομένων των δραστηριοτήτων σε Austin, Μόναχο και Αμβούργο. Η Volkswagen σχεδιάζει την εμπορική της έναρξη στη Γερμανία το 2026.
Οι εξελίξεις και στις τρεις αγορές, καθώς και οι κλειστές δοκιμές σε ιδιωτική πίστα στο Μόναχο, τροφοδοτούν ένα κοινό σύστημα αυτόνομης οδήγησης της Mobileye. Το σύστημα αυτό έχει σχεδιαστεί για να ανταποκρίνεται στις τεχνικές και ρυθμιστικές απαιτήσεις τόσο της Ευρωπαϊκής Ένωσης όσο και των ΗΠΑ, σύμφωνα με τη Lohmann.
"Όταν λαμβάνουμε υπόψη τα υψηλότερα πρότυπα και για τις δύο αγορές, μπορούμε να επεκταθούμε και στις δύο ταυτόχρονα", δήλωσε η Lohmann. "Δημιουργούμε ένα παγκόσμιο προϊόν. Πιστεύουμε ότι αυτή είναι μια καλή προσέγγιση."