Η Volkswagen Finance θα αποζημιώσει τους δανειολήπτες με 24,8 εκατομμύρια ευρώ, μετά από πρόστιμο ύψους 6,2 εκατομμυρίων ευρώ που της επιβλήθηκε από τη ρυθμιστική αρχή για αθέμιτη μεταχείριση οδηγών που αντιμετώπιζαν οικονομικές δυσκολίες.
Η Αρχή Χρηματοοικονομικής Συμπεριφοράς (FCA) της Μεγάλης Βρετανίας ανακοίνωσε πως η Volkswagen Finance συμφώνησε να καταβάλει τις αποζημιώσεις σε περίπου 110.000 επηρεαζόμενους πελάτες, μετά από κανονιστική έρευνα. Η Volkswagen Finance παρέχει δάνεια για την αγορά αυτοκινήτων από γνωστές μάρκες, όπως η Volkswagen, η Skoda και η Porsche.
Σύμφωνα με την FCA, η Volkswagen Finance αφαίρεσε αυτοκίνητα από ευάλωτους δανειολήπτες μεταξύ 1ης Ιανουαρίου 2017 και 31ης Ιουλίου 2023, χωρίς να εξετάσει άλλες επιλογές. Αυτό οδήγησε πολλούς πελάτες σε χειρότερη κατάσταση, ιδιαίτερα εκείνους που χρειάζονταν το όχημά τους για εργασία ή μετακίνηση.
Σε μία περίπτωση που ερευνήθηκε από την FCA, ένας πελάτης που βρισκόταν σε διαδικασία διαζυγίου και αντιμετώπιζε άγχος ανέφερε ότι η αλληλεπίδραση με την Volkswagen Finance επιδείνωνε την κατάστασή του. Ο πελάτης αυτός έκανε απόπειρα αυτοκτονίας, και η εταιρεία συνέχισε να του αποστέλλει αλληλογραφία που θεωρούσε απειλητική, παρόλο που γνώριζε την κατάστασή του.
Η ρυθμιστική αρχή σημείωσε ότι η Volkswagen Finance δεν κατανόησε τις ατομικές περιστάσεις πολλών πελατών σε κατάσταση ανάγκης και δεν τους παρείχε εξατομικευμένη υποστήριξη. Η εταιρεία πλέον έχει βελτιώσει την εκπαίδευση του προσωπικού της και τον τρόπο είσπραξης των χρεών.
Το αρχικό πρόστιμο των 8,8 εκατομμυρίων ευρώ μειώθηκε κατά 30% λόγω της συμφωνίας της εταιρείας να διορθώσει τα ζητήματα. Η FCA έχει πραγματοποιήσει έλεγχο σε σχεδόν 100 δανειστές τα τελευταία τέσσερα χρόνια και έχει εξασφαλίσει πάνω από 75 εκατομμύρια ευρώ σε αποζημιώσεις για περισσότερους από 320.000 πελάτες.
Η Therese Chambers, εκτελεστική διευθύντρια της FCA, δήλωσε: "Για πολλούς, το αυτοκίνητο δεν είναι πολυτέλεια, αλλά αναγκαιότητα για την εργασία ή την οικογενειακή ζωή. Η Volkswagen Finance επιδείνωσε τις δύσκολες προσωπικές καταστάσεις των πελατών της, μη λαμβάνοντας υπόψη τις ανάγκες όσων βρίσκονταν σε οικονομική δυσχέρεια. Είναι σωστό που αποζημιώνει όσους υπέφεραν. Το πρόστιμο και οι αποζημιώσεις θα πρέπει να στείλουν ένα ξεκάθαρο μήνυμα στους δανειστές ότι πρέπει να στηρίζουν σωστά τους πελάτες σε οικονομική δυσκολία".
Εκπρόσωπος της Volkswagen Finance δήλωσε: "Αναγνωρίζουμε τα λάθη μας σε αυτές τις περιπτώσεις και έχουμε προχωρήσει σε σημαντικές αλλαγές τα τελευταία χρόνια, ώστε να παρέχουμε πάντοτε την κατάλληλη εξυπηρέτηση. Είμαστε στη διαδικασία ολοκλήρωσης των προσπαθειών μας για αποζημιώσεις, καθώς συνεχίζουμε να παρέχουμε πληρωμές καλής θέλησης στους επηρεαζόμενους πελάτες και ζητούμε συγγνώμη για οποιαδήποτε ζημία προκλήθηκε".