Όπως αναφέρει το γαλλικό Automobil Propre, εκκρεμεί μήνυση κατά της Stellantis που κατέθεσε ο Didier Sirgue, επικεφαλής της SN Diffusion και της EVE (Espace Vehicules Electrique), η οποία στο παρελθόν εισήγαγε και διέθετε το μικρό ηλεκτρικό αυτοκίνητο T03 της Leapmotor στην γαλλική αγορά.
Πριν από τη μεγάλη συμφωνία με την Stellantis, η κινέζικη Leapmotor προσπάθησε να δραστηριοποιηθεί στην Ευρώπη χρησιμοποιώντας εισαγωγείς σε κάποιες χώρες. Μετά την ολοκλήρωση της συνεργασίας με τη Stellantis, οι προηγούμενοι εισαγωγείς της Leapmotor τέθηκαν προφανώς εκτός παιχνιδιού.
Ο Didier Sirgue αναφέρει ότι το συμβόλαιό του ως εισαγωγέας της Leapmotor δεν επρόκειτο να διαρκέσει μέχρι τις 15 Ιανουαρίου 2025, αλλά καταγγέλθηκε την 1η Μαΐου 2024 χωρίς προηγούμενη ειδοποίηση.
Σύμφωνα με τον απολογισμό του, τα προβλήματα ξεκίνησαν τον Οκτώβριο του 2023, όταν η Stellantis απέκτησε το 21% της Leapmotor και ανακοίνωσε την πρόθεσή της να πωλεί κινεζικά μοντέλα μέσω του δικτύου αντιπροσώπων της. Ως εκ τούτου, ο Γάλλος εισαγωγέας θέλει τώρα να προσφύγει στη δικαιοσύνη.
Τα σχέδια εμπορικής ανάπτυξης
Η Leapmotor και η Stellantis ίδρυσαν μια κοινοπραξία με την επωνυμία Leapmotor International σε μια κοινή προσπάθεια να συντονίσουν την εισαγωγή και διάθεση ηλεκτρικών οχημάτων από την Ασία. Οι πρώτες παραδόσεις έχουν προγραμματιστεί για φέτος.
Εκτός από τη Γαλλία, οι πρώτες αγορές για τα οχήματα της Leapmotor στην Ευρώπη είναι η Γερμανία, το Βέλγιο, η Ιταλία, το Λουξεμβούργο, η Μάλτα, οι Κάτω Χώρες, η Πορτογαλία, η Ρουμανία, η Ισπανία, η Ελβετία το Ηνωμένο Βασίλειο αλλά και η Ελλάδα.
Από το τέταρτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, η Leapmotor International σχεδιάζει επίσης να ξεκινήσει πωλήσεις στη Μέση Ανατολή και την Αφρική - μαζί με το Ισραήλ και τα γαλλικά υπερπόντια εδάφη. Παράλληλα, θέλει να αναπτυχθεί στην ευρύτερη περιοχή Ασίας-Ειρηνικού (Αυστραλία, Νέα Ζηλανδία, Ταϊλάνδη, Μαλαισία και Νεπάλ) και στη Νότια Αμερική (Βραζιλία και Χιλή).
Σύμφωνα με την Stellantis, τα πρώτα ηλεκτρικά μοντέλα της Leapmotor έφτασαν με πλοίο από την Κίνα στη Γερμανία. Μακροπρόθεσμα, ωστόσο, τα οχήματα που προορίζονται για την ευρωπαϊκή αγορά δεν θα κατασκευάζονται πλέον στην Κίνα αλλά στην Ευρώπη.
Έχει ήδη αποφασιστεί ότι το T03 θα κατασκευαστεί στο εργοστάσιο της Stellantis στο Tychy της Πολωνίας. Ωστόσο, για την παραγωγή του C10 στην Ευρώπη δεν έχει ακόμη αποφασιστεί η γραμμή παραγωγής που θα το φιλοξενήσει.