Σκληρή απάντηση Κίνας για τους δασμούς ηλεκτρικών από ΕΕ και ΗΠΑ

Έτοιμη να επιβάλει της δική της αυξημένη φορολογία σε προϊόντα από την Ευρώπη και την Αμερική είναι η Κίνα που δεν φοβάται την κλιμάκωση των εμπορικών σχέσεων.

Ευρώπη εναντίον Κίνας

Οι δασμοί που επέβαλε πρόσφατα η κυβέρνηση των ΗΠΑ στα κινεζικά προϊόντα και η έρευνα που διεξάγει η Ευρωπαϊκή Ένωση σχετικά με τις επιδοτήσεις που απολαμβάνουν τα κινεζικά αυτοκίνητα στην αγορά της ηπείρου, έχουν θορυβήσει για τα καλά την Κίνα που αποφάσισε να "δείξει τα δόντια" της. 

Σύμφωνα με αναρτήσεις στο Χ insiders αποκάλυψαν στην ΕΕ τις προθέσεις του Εμπορικού Επιμελητηρίου της Κίνας να απαντήσει επιβάλλοντας και εκείνο δασμούς στις εισαγωγές προϊόντων από την Ευρώπη. 

Διαβάστε Επίσης

Συγκεκριμένα η Κίνα φέρεται να είναι έτοιμη να εξαπολύσει δασμούς έως και 25% στα εισαγόμενα αυτοκίνητα με μεγάλους κινητήρες, στο πλαίσιο πάντα της εμπορικής διαμάχης με τις ΗΠΑ και την Ευρωπαϊκή Ένωση. Οι δασμοί θα επηρεάσουν τις ευρωπαϊκές και αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες και θα έχουν "σημαντικό" αντίκτυπο στις σχέσεις με την ΕΕ, ανέφεραν οι ίδιοι άνθρωποι που εκαναν την διαρροή προς την ΕΕ.

Το Πεκίνο αυξάνει τις απειλές για αντίποινα καθώς πλησιάζει η προθεσμία για να ανακοινώσει η ΕΕ τα αποτελέσματα της έρευνάς της σχετικά με τις επιδοτήσεις της Κίνας για τα ηλεκτρικά οχήματα. Η Ευρώπη πρέπει να ενημερώσει τους Κινέζους εξαγωγείς εάν προτίθεται να επιβάλει δασμούς έως τις αρχές Ιουνίου και θα μπορούσαν να τεθούν σε ισχύ ένα μήνα αργότερα, σύμφωνα με την Eurasia Group. 

Οι εμπορικές εντάσεις μεταξύ της ΕΕ και της Κίνας έχουν εκτοξευθεί στα ύψη από τότε που ανακοινώθηκε η έρευνα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, με την επίσκεψη του προέδρου Σι Τζινπίνγκ στην Ευρώπη αυτόν τον μήνα να φαίνεται ότι δεν έκανε πολλά για να ανακουφίσει την ένταση.

Γερμανικά αυτοκίνητα στην Κίνα

Ο Σι προσπαθούσε να αποτρέψει την ΕΕ από το να ακολουθήσει τον ίδιο δρόμο με τις ΗΠΑ, οι οποίες παρουσίασαν μια σαρωτική σειρά επιβαρύνσεων για τις εισαγωγές από την Κίνα - προκαλώντας ανησυχίες στο Πεκίνο ότι οι Ευρωπαίοι μπορεί να ακολουθήσουν το παράδειγμά τους.

"Τα αντίποινα των εμπορικών ερευνών και οι προειδοποιήσεις της Κίνας δεν αποτρέπουν την ΕΕ", έγραψαν οι αναλυτές της Eurasia Group σε σημείωμά τους. "Οι Βρυξέλλες είναι πρόθυμες να στείλουν ένα ισχυρό μήνυμα στο Πεκίνο με τη διερεύνηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων ότι η ΕΕ θα αντιμετωπίσει τις κινεζικές επιδοτήσεις και την πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα".

Το κινεζικό επιμελητήριο αναφέρθηκε σε συνέντευξη που δημοσίευσε η εφημερίδα Global Times του κυβερνώντος Κομμουνιστικού Κόμματος, στην οποία ο Liu Bin, επικεφαλής εμπειρογνώμονας του China Automotive Technology & Research Center, ζήτησε να αυξηθεί προσωρινά ο δασμολογικός συντελεστής για τα αυτοκίνητα με κινητήρες μεγαλύτερους από 2,5 λίτρα.

Οι εισαγωγές της Κίνας

Η Κίνα εισήγαγε 250.000 αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας πέρυσι και οι κανόνες του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου θα επέτρεπαν δασμό έως και 25%, αναφέρει το δημοσίευμα που επικαλείται ο Liu. Η τρέχουσα επιβάρυνση στις εισαγωγές επιβατικών αυτοκινήτων από την Ευρώπη είναι 15%, σύμφωνα με τη σελίδα αναζήτησης δασμών του Υπουργείου Εμπορίου.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες που θα επηρεαστούν περισσότερο θα είναι η Toyota, η Mercedes-Benz και η BMW, δήλωσε ο Daniel Kollar, επικεφαλής της συμβουλευτικής εταιρείας Intralink για την αυτοκινητοβιομηχανία και την κινητικότητα.

Πωλήσεις αυτοκινήτων Κίνα

Τα ιαπωνικά αυτοκίνητα, όπως η μάρκα Lexus της Toyota, θα επηρεάζονταν μόνο αν η Κίνα επέβαλε δασμούς στις εισαγωγές από όλα τα κράτη, αντί να στοχεύει σε αποστολές από τις ΗΠΑ ή την ΕΕ.

Εν μέσω της παγκόσμιας ανησυχίας για την άνοδο των εξαγωγών της Κίνας, η βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων προσελκύει ιδιαίτερα μεγάλη προσοχή. Η Κίνα παράγει τα περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από οπουδήποτε αλλού, καθώς και ελέγχει την πλειονότητα της αλυσίδας εφοδιασμού μπαταριών.

Με τον πόλεμο τιμών και την επιβράδυνση της οικονομίας στο εσωτερικό, οι αυτοκινητοβιομηχανίες της επιδιώκουν να επεκταθούν στο εξωτερικό. Πέρυσι εξήγαγαν 1,55 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα, εκ των οποίων περίπου το 40% στην Ευρώπη.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network