O Μπάιντεν έβαλε "ταφόπλακα" στις εισαγωγές ηλεκτρικών από την Κίνα

Με τετραπλάσιους δασμούς θα εισάγονται πλέον τα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την Κίνα στην Αμερική, μετά από ανακοίνωση του Προέδρου Τζο Μπάιντεν.

Ηπα vs Κίνα αυτοκίνητα

Την ραγδαία αύξηση εισαγωγικών δασμών ηλεκτρικών αυτοκινήτων από την Κίνα προς την Αμερική, ανακοίνωσε ο Λευκός Οίκος. Συγκεκριμένα ο Πρόεδρος Τζο Μπάιντεν ανακοίνωσε τον τετραπλασιασμό των δασμών που αφορούν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που εισάγονται από την Κίνα.

Joe Biden Hummer Ηλεκτρικό

Η κίνηση εντάσσεται στις γενικές αυξήσεις δασμών που επιβάλλει η Αμερική σε μια σειρά από τουλάχιστον δέκα βιομηχανικούς τομείς, όπως οι ημιαγωγοί, οι μπαταρίες, κρίσιμα ορυκτά αλλά και ιατρικά προϊόντα.

Ωστόσο ο τομέας των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι αυτός που πλήττεται περισσότερο από τις αυξήσεις αυτές, καθώς από το 25% που ήταν μέχρι τώρα οι δασμοί, θα εκτοξευτούν στο 100%. 

Διαβάστε Επίσης

Η Κίνα δήλωσε αμέσως πως θα απαντήσει με το Υπουργείο Εμπορίου της χώρας να αναφέρει πως αντιτίθεται στις αυξήσεις των δασμών των ΗΠΑ και θα λάβει μέτρα για να υπερασπιστεί τα συμφέροντά του. 

Αυτή είναι η πρώτη φορά σε τέτοιο βαθμό που ο Μπάιντεν καταπιάνεται με τους δασμούς στην Κίνα οι οποίοι επιβλήθηκαν για πρώτη φορά από τον προκάτοχό του, τον πρώην Πρόεδρο Ντόναλντ Τραμπ. Συνεπώς θεωρείται ήδη μια κίνηση με πολιτικές προεκτάσεις μεγαλύτερες από τις εμπορικές καθώς είναι μια αναγνώριση ότι η επιθετική προσέγγιση στον εμπορικό πόλεμο με το Πεκίνο παραμένει δημοφιλής στους Αμερικανούς ψηφοφόρους. 

Ηπα vs Κίνα αυτοκίνητα

Παρόλα αυτά υπάρχει ανησυχία πως οι πρόσθετοι δασμοί θα αυξήσουν τις τιμές για τους καταναλωτές που ήδη πλήττονται από τον πληθωρισμό και θα οδηγήσουν στην οργή της Κίνας, η οποία θα μπορούσε να επιλέξει να ανταποδώσει σε είδος. 

Για την κυβέρνηση Μπάιντεν πάντως, υπολογίζεται ως μια σημαντική κίνηση περισσότερο σε βάθος χρόνου, παρά άμεσα. Αυτό γιατί η Κίνα έχει ένα μικρό ποσοστό της αμερικανικής αγοράς αυτοκινήτων, αλλά θα αποφευχθεί ένας πιθανός κατακλυσμός εισαγωγών, μελλοντικά. 

Το ρίσκο 

Παρά την όποια θετική αποδοχή έχει πάντως η κίνηση αυτή του Μπάιντεν προεκλογικά, υπάρχουν κάποιοι που υποστηρίζουν πως η αύξηση των δασμών θα δυσκολέψει ακόμη περισσότερο τους περιβαλλοντικούς στόχους που έχει θέσει η κυβέρνηση για τα επόμενα χρόνια. 

Γραμμή παραγωγής εργοστάσιο αυτοκινήτου

Υλικά που υπάρχουν στις μπαταρίες και στα αυτοκίνητα γενικότερα και  όχι μόνο στα ηλεκτρικά, υπόκεινται επίσης σε αυξήσεις της τάξης του 25% και αυτό θα επηρεάσει τις πωλήσεις τους. 

Στην περίπτωση που ακόμη και αμερικανικές εταιρείες δεν έχουν πρόσβαση σε φθηνές πρώτες ύλες για την κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων τότε ο στόχος του 56% που έχει θέσει η κυβέρνηση Μπάιντεν για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Αμερική, μέχρι το 2032, θα είναι πολύ δύσκολο να επιτευχθεί. 

Επιπρόσθετα οι δασμοί θα επηρεάσουν και τις εξαγωγές προς την Κίνα καθώς δεν θα μείνουν αναπάντητοι από το Πεκίνο και  τα πιο πρόσφατα στοιχεία που έχει ανακοινώσει η Αμερική αφορούν το 2021 κατά το οποίο η Αμερική εξήγαγε 155.337 οχήματα αξίας 6,3 δις. δολαρίων, ενώ εισήγαγε 64.067 αξίας 1,45 δις. δολαρίων. 

Οι δούρειοι ίπποι 

Τέλος υπάρχει και ο κομβικός ρόλος που φαίνεται πως θα παίξουν το Μεξικό και το Βιετνάμ. Οι δύο χώρες μπορούν να λειτουργήσουν ως ενδιάμεσος σταθμός εισαγωγών για αγαθά από την Κίνα και να αποφεύγουν του δασμούς. Ήδη το Μεξικό έχει ξεπεράσει τα τελευταία χρόνια την Κίνα σε αξία εξαγωγών προς την Αμερική και φίρμες όπως η BYD που παρουσίασε στο Μεξικό το νέο pick-up της, Shark, θα έχουν την ευκαιρία να χρησιμοποιήσουν την χώρα ως ενδιάμεσο σταθμό.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network