Τι προκάλεσε την μεγάλη απεργία σε εργοστάσιο της BYD

Εικόνες και σύντομα βίντεο που κυκλοφόρησαν στο διαδίκτυο έδειχναν μεγάλη συγκέντρωση εργαζομένων μέσα στο εργοστάσιο, με κάποιους μάλιστα να είναι ξαπλωμένοι στο έδαφος καλυμμένοι από μπλε σεντόνια

BYD απεργία

Την περασμένη εβδομάδα, σημειώθηκε απεργία στο εργοστάσιο της BYD (η οποία μόλις άνοιξε νέα κάθετη μονάδα στον Κηφισό) στο Wuxi, στην επαρχία Jiangsu της Κίνας. Εικόνες και σύντομα βίντεο που κυκλοφόρησαν στο διαδίκτυο έδειχναν μια μεγάλη συγκέντρωση εργαζομένων μέσα στο χώρο του εργοστασίου, με κάποιους μάλιστα να είναι ξαπλωμένοι στο έδαφος, καλυμμένοι από μπλε σεντόνια που είχε τοποθετήσει η αστυνομία.

Ο λόγος της απεργίας

Σύμφωνα με αναφορές, ο κύριος λόγος της δυσαρέσκειας των εργαζομένων της BYD ήταν η εφαρμογή ενός συστήματος τεσσάρων βαρδιών και ενός πενθήμερου οκτάωρου προγράμματος εργασίας.

BYD απεργία

Αυτό θα είχε ως αποτέλεσμα την απώλεια της υπερωριακής αμοιβής, οδηγώντας σε σημαντική μείωση του εισοδήματός τους.

Διαβάστε Επίσης

Το εργοστάσιο της BYD στο Wuxi ανήκε προηγουμένως στην αμερικανική εταιρεία Johnson Controls. Πέρυσι, η BYD εξαγόρασε τα εργοστάσια της Johnson Controls στο Chengdu και στο Wuxi έναντι τιμήματος 15,8 δισεκατομμυρίων γιουάν (2,19 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ).

Μετά την εξαγορά, τόσο η Johnson Controls όσο και η BYD εξέδωσαν κοινή ανακοίνωση, υποσχόμενες ότι οι παροχές προς τους εργαζομένους θα παραμείνουν αμετάβλητες και, σε ορισμένες περιπτώσεις, θα βελτιωθούν ελαφρώς. Διαβεβαίωσαν επίσης ότι θα παρασχεθεί αποζημίωση στους απολυμένους εργαζόμενους. Ωστόσο, αναφέρεται ότι η BYD δεν τήρησε αυτές τις δεσμεύσεις, συμβάλλοντας στη δυσαρέσκεια των εργαζομένων.

Η κουλτούρα της υπερωρίας

Οι εργαζόμενοι διαμαρτυρήθηκαν για την κατάργηση των υπερωριών, γεγονός που μπορεί να φαίνεται εκπληκτικό από μια διεθνή προοπτική. Ενώ ο υπόλοιπος κόσμος επιδιώκει τη μείωση των ωρών εργασίας, οι Κινέζοι εργαζόμενοι απαιτούν αύξηση του χρόνου εργασίας. Γιατί συμβαίνει αυτό;

Οι Κινέζοι εργαζόμενοι δεν απολαμβάνουν απαραίτητα την υπερωριακή εργασία- αναγκάζονται να την κάνουν λόγω των συνθηκών. Τα εργοστάσια συχνά ορίζουν βασικούς μισθούς λίγο πάνω από τον κατώτατο μισθό της κυβέρνησης για να διατηρήσουν το κόστος εργασίας σε χαμηλά επίπεδα. Για να τα βγάλουν πέρα, οι εργαζόμενοι αποδέχονται πολύωρη υπερωριακή εργασία, καθώς η κινεζική εργατική νομοθεσία απαιτεί από τους εργοδότες να καταβάλλουν 1,5 φορά τον κανονικό μισθό για υπερωρίες και το διπλάσιο μισθό για υπερωρίες το Σαββατοκύριακο.

Διαβάστε Επίσης

Οι προκηρύξεις θέσεων εργασίας για το εργοστάσιο της BYD στο Wuxi τους τελευταίους δύο μήνες ανέφεραν βασικό μισθό 2.490 γιουάν (345 δολάρια ΗΠΑ), ο οποίος συμπίπτει με τον κατώτατο μισθό στην επαρχία Jiangsu. Οι σταθερές υπερωρίες είναι απαραίτητες για να κερδηθεί ένα μηνιαίο εισόδημα 5.000 έως 6.500 γιουάν (690 έως 897 USD) που διαφημίζουν οι μεσάζοντες.

Στα εργοστάσια ηλεκτρονικών ειδών, η 10ωρη εργάσιμη ημέρα θεωρείται το ελάχιστο, ενώ ορισμένα εργοστάσια απαιτούν από τους εργαζόμενους ακόμη και 12 έως 13 ώρες εργασίας την ημέρα. Με την ακύρωση των υπερωριών, η BYD μείωσε ουσιαστικά το μέγιστο μηνιαίο εισόδημα των εργαζομένων σε λίγο πάνω από 3.000 γιουάν, το οποίο θεωρείται αρκετά χαμηλός μισθός.

Επί του παρόντος, η BYD δεν έχει απαντήσει σε αυτό το περιστατικό και οι λόγοι για την ξαφνική αλλαγή στην πολιτική υπερωριών παραμένουν ασαφείς. Ωστόσο, η μείωση των υπερωριών είναι μια συνήθης στρατηγική που χρησιμοποιείται από πολλές εταιρείες για να εξαναγκάσουν έμμεσα τους εργαζόμενους σε παραίτηση. Εάν οι εταιρείες δρομολογήσουν απολύσεις, είναι νομικά υποχρεωμένες να παρέχουν αποζημίωση.

Οι κερδοσκόποι αναρωτιούνται αν αυτές οι ενέργειες αντικατοπτρίζουν πιθανές απολύσεις στην κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία. Αναφορές για απολύσεις εργαζομένων από την Li Auto ακούγονται συμβατές με τις συνθήκες που επικρατούν.

Πηγή: carnewschina.com

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network