Έρευνα που σοκάρει: Οι μισοί Έλληνες έχουν οδηγήσει μεθυσμένοι

Και να ήταν μόνο αυτό: σχεδόν το 75% σε αυτήν την πανελλήνια έρευνα αναφέρει ότι οι πίσω επιβάτες δε φορούν ποτέ ή φορούν σπάνια ζώνη ασφαλείας. Δείτε τα ανησυχητικά στοιχεία της έρευνας.

Αλκοόλ και οδήγηση

Ενδιαφέροντα και ανησυχητικά ήταν τα ευρήματα της πανελλήνιας έρευνας για την οδική ασφάλεια που πραγματοποίησε η Ierax Analytix για λογαριασμό του EUROKTEO.

Μέσω της εταιρείας ερευνών Ierax Analytix, το EUROKTEO επιχείρησε να σκιαγραφήσει την υπάρχουσα κατάσταση στους ελληνικούς δρόμους, καθώς και τις μεγαλύτερες παθογένειες που εντοπίζονται σε αυτούς, ανοίγοντας ξανά μία μεγάλη συζήτηση για την οδική ασφάλεια στη χώρα μας. 

Διαβάστε Επίσης

Τι έδειξαν, λοιπόν, οι απαντήσεις 2191 Ελλήνων οδηγών;

Κινητό τηλέφωνο, πίσω ζώνη και μέθη

Το 91% των ερωτηθέντων παραδέχεται ότι η χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση είναι ο συχνότερος λόγος απόσπασης των οδηγών, την ώρα που 3 στους 4 ερωτηθέντες (75%) παρατηρούν ότι οι συνεπιβάτες στις πίσω θέσεις του αυτοκινήτου δε φορούν ποτέ ή φορούν σπάνια ζώνη ασφαλείας.

Έρευνα συμπεριφοράς οδηγών στην Ελλάδα

Παράλληλα, σχεδόν οι μισοί συμμετέχοντες στην έρευνα (44%) παραδέχτηκαν ότι έχουν οδηγήσει υπό την επήρεια μέθης έστω και μία φορά, με το 72% των ερωτηθέντων να παρατηρεί πως οι οδηγοί παραβιάζουν τα όρια ταχύτητας τις περισσότερες φορές ή ακόμα και πάντα.

Ούτε ΚΤΕΟ δεν θα πηγαίναμε αν δεν ήταν υποχρεωτικό

Σε άλλα σημεία της έρευνας, οι μισοί σχεδόν συμμετέχοντες (46%) παρατηρούν πως οι συνεπιβάτες σε μηχανή δε φορούν ποτέ ή φορούν σπάνια κράνος, το 58% παρατηρεί πως οι οδηγοί παρκάρουν πάνω σε πεζοδρόμιο τις περισσότερες φορές ή ακόμα και πάντα, σχεδόν 8 στους 10 (77%) αισθάνονται πιο ασφαλείς όταν οδηγούν στο εξωτερικό, ενώ το 92% πιστεύει ότι αν το ΚΤΕΟ γινόταν προαιρετικό οι περισσότεροι οδηγοί θα το απέφευγαν. 

Έρευνα συμπεριφοράς οδηγών στην Ελλάδα

Τέλος, ένα από τα πιο ενδιαφέροντα ευρήματα της έρευνας έχει να κάνει με την επέκταση του διπλώματος και σε άλλες κατηγορίες. Συγκεκριμένα, το 51% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι οι πεζοί θα πρέπει να έχουν δίπλωμα κίνησης, ενώ ένα αρκετά μεγαλύτερο ποσοστό (77%) θεωρεί ότι δίπλωμα οδήγησης θα πρέπει να έχουν και όσοι οδηγούν πατίνι ή ποδήλατο.

Διαβάστε Επίσης

"Καθημερινά διαβάζουμε, ακούμε, γινόμαστε μάρτυρες δεκάδων τροχαίων ατυχημάτων και δυστυχημάτων σε κάθε άκρη της χώρας, τα οποία εγείρουν ξανά το ερώτημα σχετικά με το τι πραγματικά συμβαίνει στους ελληνικούς δρόμους. Έτσι, αποφασίσαμε, ως μία εταιρεία που έχει από την ίδρυσή της την ασφάλεια των οδηγών ως απόλυτη προτεραιότητα, να υλοποιήσουμε μία πανελλήνια έρευνα οδικής ασφάλειας για να φέρουμε και πάλι στο προσκήνιο τις απειλητικές παθογένειες και να ανοίξουμε μία μεγάλη συζήτηση για ένα ζήτημα που μας αφορά όλους", αναφέρει η CEO του EUROKTEO  Μαρίλη Χαρίση.

Δείτε στους παρακάτω πίνακες και άλλα ενδιαφέροντα στοιχεία της έρευνας. 

Έρευνα συμπεριφοράς οδηγών στην Ελλάδα
Έρευνα συμπεριφοράς οδηγών στην Ελλάδα
Έρευνα συμπεριφοράς οδηγών στην Ελλάδα
Έρευνα συμπεριφοράς οδηγών στην Ελλάδα
Έρευνα συμπεριφοράς οδηγών στην Ελλάδα

Διαβάστε Επίσης

Best of Network