Οι αυτοκινητοβιομηχανίες εδώ και χρόνια μιλούν για το πώς τα ηλεκτρικά οχήματα θα αλλάξουν τον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιούνται και σχεδιάζονται οι εσωτερικοί χώροι. Η Magna International Inc., τρίτος μεγαλύτερος προμηθευτής στον κόσμο, έχει σχεδιάσει αναδιαμορφώσιμα καθίσματα με σκοπό να πετύχει ακριβώς αυτό.
Τα καθίσματα, προσαρτημένα σε ράγες μήκους άνω των 1,8 μέτρων, μπορούν να ρυθμιστούν ώστε να κινούνται προς τα εμπρός ή προς τα πίσω με πιο ευέλικτο τρόπο από τα τυπικά σημερινά καθίσματα, ενώ μπορούν και να περιστρέφονται κατά 180 μοίρες.
Τα καθίσματα θα κάνουν το ντεμπούτο τους στη μαζική αγορά σε μοντέλο κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας, με την παραγωγή να έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει το τέταρτο τρίμηνο του 2024. Η Magna, η οποία δεν θέλησε να πει για ποια εταιρεία πρόκειται, θα διαθέσει την τεχνολογία της και σε άλλους πελάτες, τόσο στην Ευρώπη όσο και στις ΗΠΑ.
Ο Kai Zhao, διευθυντής μηχανικής στη Magna, μίλησε στην Automotive News για τα νέα αυτά καθίσματα. Ακολουθούν ορισμένα αποσπάσματα με τα σημαντικότερα μέρη της συνομιλίας.
Eρ: Τι πλεονεκτήματα έχει η νέα διαμόρφωση καθισμάτων της Magna;
Aπ: Μόνο η δυνατότητα αναδιαμόρφωσης των καθισμάτων μπορεί να συμβάλλει ώστε να αλλάξει η σχεδίαση του εσωτερικού χώρου του οχήματος. Με τον τρόπο αυτό, μπορούμε να ξεκλειδώσουμε πολλές καταστάσεις που προηγουμένως ήταν αδύνατες.
Αρχίσαμε να επεξεργαζόμαστε διαφορετικά σενάρια. Υπάρχουν φορές που πρέπει να σταθμεύσεις το ηλεκτρικό σου όχημα για να το φορτίσεις, ή πρέπει να περιμένεις 20-30 λεπτά για να το επαναφορτίσεις. Εκείνη τη στιγμή, έχεις ανάγκη να χαλαρώσεις.
Ή ας υποθέσουμε ότι πηγαίνεις στο σούπερ μάρκετ και αγοράζεις αρκετά πράγματα. Χρειάζεσαι μεγάλο αποθηκευτικό χώρο. Έχουμε αναπτύξει αυτά τα καθίσματα, έτσι ώστε να μπορούν να προσαρμοστούν στις ανάγκες του επιβάτη. Δεν θέλουμε ο επιβάτης να προσαρμόζεται στα καθίσματα.
Eρ: Που έδωσε προτεραιότητα η Magna κατά τη διαδικασία σχεδιασμού;
Aπ: Υπάρχουν διάφορες τεχνολογίες που διαφέρουν από τα παραδοσιακά καθίσματα. Το ένα είναι οι μεγάλου μήκους ράγες. Τα σημερινά καθίσματα χρησιμοποιούν μικρότερες ράγες. Αλλά με τις νέες, μπορούν να κινηθούν λίγο διαφορετικά. Και τα δύο καθίσματα μπορούν να μετακινηθούν ταυτόχρονα ή ξεχωριστά, σε όλο το μήκος της διαδρομής μπρος-πίσω, ή να αφήσουν αρκετό χώρο ενδιάμεσα.
Τοποθετήσαμε επίσης την κεντρική κονσόλα στη μακριά ράγα. Η κεντρική κονσόλα μπορεί να μετακινηθεί από μπροστά προς τα πίσω, ώστε και οι πίσω επιβάτες να μπορούν να χρησιμοποιούν τον αποθηκευτικό χώρο της κεντρικής κονσόλας όποτε τον χρειάζονται.
Το δεύτερο είναι τα περιστρεφόμενα καθίσματα, τα οποία μπορούν να τοποθετηθούν από την φορά προς τα εμπρός έως 180 μοίρες με φορά προς τα πίσω. Αλλά μπορούν και να σταματήσουν σε οποιαδήποτε θέση. Μπορεί να σταματήσει στις 45 μοίρες, έτσι ώστε να διευκολύνεται η είσοδος και η έξοδος από το όχημα.
Eρ: Θα δούμε αυτή την τεχνολογία και σε άλλες αγορές εκτός της Κίνας;
Aπ: H Κίνα είναι η πρώτη χώρα όπου είμαστε σε θέση να φέρουμε αυτήν την τεχνολογία και να ξεκινήσουμε τη μαζική της παραγωγή. Αλλά δεν υπάρχει περιορισμός. Η Magna ανέπτυξε και σχεδίασε την τεχνολογία. Κατέχουμε το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας για τις μεγάλου μήκους ράγες, την περιστροφή κλπ.
Συνεργαζόμαστε και με διαφορετικούς OEM (Original Equipment Manufacturer) για να προωθήσουμε τις ιδέες μας. Ορισμένοι είναι πιο προηγμένοι από άλλους. Αλλά μιλάμε και με πελάτες της Βόρειας Αμερικής και της Ευρώπης, όχι μόνο με την αγορά της Κίνας. Αρκετοί OEM έχουν εκδηλώσει μεγάλο ενδιαφέρον για το συγκεκριμένο concept.