Εκεί που λέγαμε πως η Tonale θα είναι το πιο compact SUV της Alfa Romeo, να 'σου η αποκάλυψη της νέας Milano. Η εταιρεία κράτησε άκρα μυστικότητα στην εξέλιξη του νέου SUV της μολονότι όλοι θεωρούσαν πως ο όμιλος είχε σχέδια για κάτι τέτοιο μετά και την πρεμιέρα του Jeep Avenger.
Το Avenger πραγματοποίησε την πρεμιέρα του στην ελληνική αγορά πρώτα ως ηλεκτρικό και μετά ως υβριδικό - συμβατικό. Στην περίπτωση της νέας Alfa Romeo Milano η πρεμιέρα ηλεκτρικών και υβριδικών εκδόσεων έγινε ταυτοχρόνως.
Αναφέρουμε το Jeep Avenger ως επιταχυντή των εξελίξεων στο ιταλικό γκρουπ καθώς η Milano έχει παραπλήσιες διαστάσεις και εξηλεκτρισμένες εκδόσεις. Βασικά, είναι η πρώτη ηλεκτρική Alfa Romeo που παρουσιάζεται και το πρώτο μικρό μοντέλο της εταιρείας μετά την κατάργηση της MiTo, το 2018.
Εδώ λοιπόν έχουμε ένα μικρό SUV με αμάξωμα μήκους 4,17 μ. και ύψους 1,5 μ. που προσφέρει πορτμπαγκάζ στα 400 λίτρα. Αργότερα θα παρουσιαστεί και μια τετρακίνητη έκδοση με τα διακριτικά Q4.
Σχέδιο Α Alfa
Σχεδιαστικά μπορούμε να ισχυριστούμε μετά βεβαιότητας πως αναγνωρίζουμε στοιχεία από το dna της Alfa Romeo. Mικροί πρόβολοι, μυώδη φτερά και τη χαρακτηριστική ουρά που αποτελεί έχει αναφορές στην Giulia TZ. Όμως και η μάσκα σε σχήμα V προδίδει πως πρόκειται για μια κλασική Alfa.
Το cockpit είναι πλήρως ψηφιοποιημένο χωρίς όμως να λείπουν τα φυσικά κουμπιά. Η βασική οθόνη πίσω από το τιμόνι είναι 10,25 ιντσών ενώ υπάρχει και μια, αντίστοιχου μεγέθους, οθόνη του infontainment στην κεντρική κονσόλα.
Το interface βασίζεται σε widgets και διαδραστικά γραφικά που διαμορφώνονται εύκολα μέσω λογικής "Drag and Drop" προκειμένου ο κάθε χρήστης να προσαρμόζει το σύστημα στα μέτρα του και να χτίζει τη δική του homepage.
Ιδιαίτερης σχεδίασης είναι οι φωτιζόμενοι αεραγωγοί στο ταμπλό και τα καθίσματα μπάκετ της Sabelt που έχουν ενσωματωμένα προσκέφαλα. Ο εξοπλισμός, εκτός των άλλων, προσφέρει αισθητήρες παρκαρίσματος 360 μοιρών μαζί με πίσω κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρα εγγύτητας για αυτόματο κλείδωμα-ξεκλείδωμα χωρίς τη χρήση κλειδιού, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα με μασάζ κ.ά.
Γρήγορη κρεμαγιέρα, μπλοκέ διαφορικό και τεράστια δισκόφρενα
Ως γνήσια Alfa Romeo, η Milano διαθέτει κάποια ιδιαίτερα τεχνολογικά χαρακτηριστικά ειδικά στην κορυφαία έκδοση Veloce. Για παράδειγμα το σύστημα διεύθυνσης έχει λόγο 14,6:1 και ως εκ τούτου είναι η πιο γρήγορη κρεμαγιέρα που θα βρείτε στην κατηγορία.
Ακόμα και από τη βασική ηλεκτρική έκδοση των 156 ίππων, οι αναρτήσεις είναι χαμηλωμένες κατά 25 mm, οι αντιστρεπτικές είναι ενισχυμένες ενώ υπάρχει και μηχανικό μπλοκέ Torsen για ιδανική κατανομή της ροπής.
Οι δε τροχοί είναι 20 ιντσών με νέας σχεδίασης ζάντες που αφήνουν σε κοινή θέα τα ευμεγέθη μπροστινά δισκόφρενα διαμέτρου 380 mm που με τη σειρά τους φέρουν τετραπίστονες δαγκάνες.
Για την κίνηση υπάρχουν δύο ηλεκτρικές εκδόσεις και δύο υβριδικές. Οι πρώτες έχουν ισχύ 156 ή 240 ίππους και συνδυάζονται με μπαταρία δυναμικότητας 54 kWh.
Σύμφωνα με μετρήσεις της εταιρείας κατά το πρότυπο WLTP, η αυτονομία της λιγότερο ισχυρής έκδοσης με τους 156 ίππους κυμαίνεται από 410 έως 590 χλμ. ανάλογα το περιβάλλον κίνησης (ταξίδι – πόλη).
Παράλληλα, οι αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις μπορούν να φορτίσουν σε σταθμούς DC με έως 100 kW, που σημαίνει περίπου μισή ώρα για πλήρωση από το 10 έως 80% της μπαταρίας.
Από την άλλη, η βασική υβριδική έκδοση εφοδιάζεται με ένα βενζινοκινητήρα 1,2 λίτρων απόδοσης 136 ίππων - ο γνωστός 3κύλινδρος που υπάρχει σε όλα τα μικρά και μικρομεσαία μοντέλα του ομίλου Stellantis – που ενισχύεται από Turbo με πτερύγια μεταβλητής γεωμετρίας (VGT). Ο συγκεκριμένος κινητήρας διαθέτει καδένα χρονισμού και όχι ιμάντα για καλύτερη αξιοπιστία.
Το υβριδικό σύστημα αποτελείται από μια μπαταρία ιόντων λιθίου 48V και ηλεκτροκινητήρα 21 kW που βρίσκεται τοποθετημένος στο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων, μαζί με τη μονάδα του inverter. Μεταγενέστερα, θα κυκλοφορήσει και η δεύτερη υβριδική έκδοση με τετρακίνηση.
Την σειρά Milano θα την δούμε στην ελληνική αγορά προς τα τέλη του καλοκαιριού. Όπως κάθε Alfa Romeo, θα καλύπτεται από εργοστασιακή εγγύηση 4 ετών και από κάλυψη οδικής βοήθειας αντίστοιχης διάρκειας.