Είναι προτέρημα ο all around χαρακτήρας ενός οχήματος και προφανώς στόχος κάθε κατασκευαστή, δεδομένου ότι αυξάνει το φάσμα των υποψήφιων ιδιοκτητών.
Η Tonale το έχει καταφέρει αυτό ήδη για την Alfa Romeo. Το σπορτίφ SUV που σχεδίασε ο Αλέξανδρος Λιώκης θεωρείται ήδη ότι πετυχαίνει τον στόχο της προσέλκυσης πελατών, πράγμα που, αν είναι δύσκολο για κάποιες φίρμες, για την Alfa είναι πολλαπλάσια περίπλοκο, όπως οτιδήποτε περιλαμβάνει συναίσθημα. Ας ξεκινήσουμε από τα βασικά λοιπόν.
Αυτή η Tonale είναι η πρώτη στην ιστορία της φίρμας που φορτίζεται στην πρίζα. Είναι η πρώτη plug-in υβριδική Alfa που σηματοδοτεί την έναρξη, στα σοβαρά, της φίρμας προς την απολύτως εξηλεκτρισμένη γκάμα, στόχο που έχει οριστεί για το 2027.
Είναι ένα κάστρο που έπεσε για ορισμένους, αλλά είναι καιρός να τα ξεπεράσουμε αυτά, γιατί καμία εταιρεία δε δείχνει διατεθειμένη να κρατήσει τις "Θερμοπύλες" των θερμικών κινητήρων, αν εξαιρέσει κανείς κάτι Pagani και κάτι Koenigsegg.
Άρα ας μην στεκόμαστε πλέον στο "Alfa Romeo με πρίζα"", γιατί, όσο Alfista και αν είσαι, μην ξεχνάς ότι σε λίγο θα μιλάμε για "Alfa Romeo ηλεκτρική" και τότε θα χρειάζεσαι ηρεμιστικά.
Μπορείς να σκέφτεσαι ότι είναι η ισχυρότερη Tonale που έχουμε δει μέχρι τώρα και οφείλουμε μαζί να παραδεχτούμε ότι την περιμέναμε αυτή τη στιγμή. Την ώρα, δηλαδή, που θα κυκλοφορούσε η έκδοση της Tonale με τη ροπή και την επιτάχυνση που δίνει το ρεύμα σε συνδυασμό με την εξασφάλιση που δίνει ο κινητήρας εσωτερικής καύσης.
Επαναφορτιζόμενη και τετρακίνητη
Το αυτοκίνητο κινείται από 280 ίππους που προέρχονται συνδυαστικά από τους 180 του 1,3 Multiair συμβατικού κινητήρα και τους 122 του ηλεκτρικού. Αυτό το "ισχυρότερη Tonale" ακούγεται κάπως βαρύγδουπο, αλλά μη σκέφτεσαι κάτι εξεζητημένο σε εμφάνιση.
Μόνο οι δύο απολήξεις της εξάτμισης μπορεί να σε υποψιάσουν για δύναμη και πέραν τούτου ουδέν, γιατί, ας είμαστε ειλικρινείς, την ομορφιά δεν τη χαλάς με φτιασιδώματα, πολύ δε περισσότερο για 280 ίππους. Αν ήταν 600, φερειπείν, μπορεί να το συζητούσαμε.
Η ομορφιά πάντως δεν αφορά μόνο το σχέδιο, αφορά και τις λεπτομέρειες που τη συνθέτουν, όπως, για παράδειγμα, το Biscione με κεφάλι… ντουί, που έχει τοποθετηθεί στο πίσω αριστερά φινιστρίνι, την πλευρά δηλαδή που βρίσκεται η τάπα για τη θύρα φόρτισης.
Από την άλλη πλευρά δεν έχει καν το σήμα της Alfa και αυτό είναι ένα σχεδιαστικό bit που δείχνει προσοχή στη λεπτομέρεια και αγάπη, πάνω απ’ όλα.
Ηλεκτρική αυτονομία 80 χλμ./φόρτιση
Ωραία, ας ασχοληθούμε τώρα με τη διττή υπόσταση αυτής της Tonale. Πρόκειται για ένα υβριδικό που, χάρη στα 80 χλμ. αυτονομίας που χαρίζει με τον ηλεκτροκινητήρα, σε αστικές συνθήκες επιτρέπει έναν οικονομικό προγραμματισμό που θα κάνει κάποιον να μην ασχολείται ιδιαίτερα με το πρατήριο.
Αν το πρόγραμμα δεν περιλαμβάνει κάποιο extreme καθημερινό ταξίδι, η Tonale βγάζει ένα πρόγραμμα σε εβδομαδιαίο επίπεδο με άνεση, χωρίς να ακούσεις καν τη μίζα του θερμικού, που εδώ που τα λέμε δυσκολεύεσαι ακόμα και όταν το θέλεις.
Αυτό είναι σπουδαίο, αν το σκεφτείς, γιατί και η συμπεριφορά της, με την default ρύθμιση της ανάρτησης στη μαλακή, αλλά και η λειτουργία της επιτρέπουν ήσυχες, ξεκούραστες και χωρίς άγχος καθημερινές μετακινήσεις.
Από την άλλη, επιτρέπει να ταξιδέψεις μακριά. Όσο μακριά θέλεις, αφού δεν υπάρχουν range anxiety και άλλα τέτοια και το μοναδικό "ενοχλητικό" είναι οι συχνές επισκέψεις στο πρατήριο λόγω του μικρού ρεζερβουάρ, το οποίο φυσικά γεμίζει με λιγότερα χρήματα.
Πάντως, για να βλέπεις στον υπολογιστή ταξιδιού ψηλά τεσσάρια κατανάλωσης, χρειάζεσαι τη φόρτιση, γιατί διαφορετικά τα 12 λίτρα δεν πέφτουν με τίποτα, αλλά ξέρεις κάτι; Υπάρχει λόγος που επέλεξες plug-in υβριδικό, οπότε ας το φορτίζεις.
Σε επίπεδο συμπεριφοράς η Tonale Veloce, όπως είναι το χαρακτηριστικό της έκδοσης, έχει κρυμμένα στις ψηλές στροφές του θερμικού της κινητήρα και στην ισχυρή ηλεκτρική υποβοήθηση εκείνα τα στοιχεία που θα σου επιτρέψουν να την απολαύσεις.
Ναι, επιταχύνει καλά, αλλά χρειάζεται δρόμο και πίεση να δείξει αρετές, στις οποίες βοηθά εν πολλοίς η τετρακίνηση. Πάντως, είναι ξεκάθαρη η επιλογή να είναι πιο ευγενική απ’ όσο μπορεί. Εξάλλου, μιλάμε για ένα SUV που δεν μπορείς καν να απενεργοποιήσεις το lane assist, οπότε μην περιμένεις ότι σκέφτηκε κανείς τα πάθη μας όταν την έφτιαχνε.
Θα αισθάνεσαι, όμως, πολύ Alfa Romeo στο εσωτερικό της, που είναι ποιοτικό, όσο οδηγοκεντρικό και άνετο χρειάζεται, με μοναδικό αστερίσκο τα 120 λίτρα του χώρου αποσκευών που έχει "κλέψει" η 12 kWh μπαταρία από τα 500 της απλής υβριδικής έκδοσης.
Συνολικά, η πρώτη plug-in Alfa Romeo είναι κάτι σαν ένα μικρό βήμα για την αυτοκίνηση, αλλά ένα μεγάλo βήμα για την Alfa Romeo, που εναρμονίζεται με την εποχή και αλλάζει, όπως όλα γύρω μας.
Alfa Romeo Tonale PHEV Q4
Κινητήρας: θερμικός 1.3 λίτρων + ηλεκτροκινητήρας
Μπαταρία: 15,5 kWh,
Κιβώτιο / σχέσεις: Αυτόματο / 6
Κίνηση: Στους τέσσερις τροχούς
Ισχύς: 280 PS
0-100 km/h: 6.2 sec
Τελική ταχύτητα: 206 km/h
Κατανάλωση:
Συνδυαστική εργοστασιακή: 1,3 lt/100 km
μέση δοκιμής: 12 lt/100 km
Αυτονομία ηλεκτρική: 80 km
Διαστάσεις:
ΜxΠxΥ: 4.528 mm x 1.841 mm x 1.601 mm
Μεταξόνιο: 2.636 mm
Βάρος: 1.910 kg
Χώρος αποσκευών: 385 lt
Εκπομπές CO2: 29 g/km
Τιμή: από 57.092 ευρώ