Το Callum eVita έχει σχεδιαστεί για χρήστες αναπηρικού αμαξιδίου

Πώς καλωσορίζεις τους χρήστες αναπηρικών αμαξιδίων στον κόσμο των ηλεκτρικών οχημάτων; Χρησιμοποιώντας μια φρέσκια, νεανική προοπτική.

Callum eVita concept
Callum eVita concept
Callum eVita concept
Callum eVita concept
Callum eVita concept
Callum eVita concept
Callum eVita concept
Callum eVita concept
Callum eVita concept
Callum eVita concept
Callum eVita concept

"Περίπου σαν αποσκευές." Έτσι υποστηρίζουν οι νεαροί σχεδιαστές της Callum πως αισθάνονται ορισμένοι χρήστες αναπηρικού αμαξιδίου από τα υπάρχοντα οχήματα που -υποτίθεται πως- έχουν σχεδιαστεί για τις μετακινήσεις τους.

Διαβάστε Επίσης

Έτσι, βοήθησαν να δημιουργηθεί το νέο eVita, μια ιδέα που οραματίζεται μια νέα μορφή ηλεκτροκίνητων μεταφορών χωρίς αποκλεισμούς. Κάτι πολύ περισσότερο από ένα τροποποιημένο Caddy, αντιπροσωπεύει μια σύμπραξη μεταξύ της Motability Operations και της Callum, με σκοπό να ταράξει τα νερά μιας αναμφισβήτητα λιμνάζουσας κατηγορίας της αγοράς αυτοκινήτων.

"Σήμερα, τα ηλεκτρικά οχήματα δεν προσφέρουν τη λειτουργικότητα και την ευελιξία που απαιτούν οι χρήστες WAV (Wheelchair Accessible Vehicle)", λέει ο Ian Callum, διευθυντής σχεδιασμού.

Callum eVita concept

"Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση απλώς δεν θα λειτουργήσει αν δεν είναι προσβάσιμη για όλους", προσθέτει ο Andrew Miller, διευθύνων σύμβουλος της Motability Operations. "Έχουμε τον μεγαλύτερο στόλο στη Μ. Βρετανία και 3/4 του εκατομμυρίου πελατών με αναπηρία που βασίζονται στα οχήματά τους ώστε να είναι ανεξάρτητοι.

"Οι πελάτες μας δεν είναι οι τυπικοί πελάτες των EV, είναι πιο αντιπροσωπευτικοί του ευρύτερου πληθυσμού και γνωρίζουμε από πρώτο χέρι ποιες θα είναι οι προκλήσεις της κατοχής ενός EV για όλους. Χωρίς λύσεις και μια δίκαιη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, χιλιάδες άνθρωποι μπορεί να μείνουν πίσω".

Η νεανική ματιά έφερε το ελκυστικό αποτέλεσμα

Callum eVita concept

Η Motability έχει σήμερα 34.000 WAV να κυκλοφορούν στους δρόμους. Η σχεδίαση ενός αμιγώς ηλεκτρικού WAV της επέτρεψε, μέσω των νεανικών ματιών και χεριών της Callum, να ξεκινήσει ουσιαστικά από λευκή κόλλα. Αυτός είναι πιθανώς και ο λόγος για τον οποίο το eVita φαίνεται τόσο ελκυστικό. Με μήκος 4,5 μέτρα και πλάτος 1,9 μέτρα, χωράει σε μικρότερο χώρο από πολλά υπάρχοντα WAV και θα χωρέσει σε έναν χώρο τόσο εύκολα όσο ένα Qashqai, με καθαρές και ελκυστικές γραμμές και εξατομικευμένη εμφάνιση, κάτι που σπάνια (αν όχι ποτέ) παρέχεται στους πελάτες της συγκεκριμένης αγοράς.

Φυσικά, χρειάζεται χώρο πίσω του για την είσοδο και την έξοδο των αναπηρικών αμαξιδίων, γι' αυτό και ο φωτισμός LED δημιουργεί κάτι σαν λογότυπο στην άσφαλτο πίσω του για να "κρατήσει" το χώρο. Μια διαιρούμενη πίσω πόρτα με μια εκτεινόμενη ράμπα, καθιστά επίσης την είσοδο και την έξοδο των χρηστών πολύ πιο εύκολη.

Callum eVita concept

Αφού μπουν στο εσωτερικό, όλοι οι επιβάτες βρίσκονται στο ίδιο ύψος -ένα θέμα που έθεσαν πολλοί χρήστες αναπηρικού αμαξιδίου που ερωτήθηκαν από την ομάδα του Callum- ενώ όσοι κάθονται στο πίσω μέρος, έχουν πλήρη πρόσβαση στα χειριστήρια του κλιματισμού και της ψυχαγωγίας, καθώς και σε μια σειρά από λύσεις αποθήκευσης και φόρτισης συσκευών μέσω της "utility bar" του eVita.

330 χιλιόμετρα αυτονομία

Το ύψος του πατώματος γενικά διατηρείται στα επίπεδα ενός κανονικού hatchback, παρά το γεγονός ότι εκεί βρίσκεται τοποθετημένη μια μπαταρία 50 kWh, που εξασφαλίζει περίπου 330 χιλιόμετρα αυτονομίας. Η "πίσω ανάρτηση με υψηλή απόσβεση" έχει στόχο να προσφέρει τη βέλτιστη άνεση στους επιβάτες του eVita. Ένα ζεύγος θυρών φόρτισης στα άκρα του οχήματος, αυξάνει ακόμη περισσότερο την πρακτικότητα στο εσωτερικό.

Callum eVita concept

Πολλές από τις ιδέες που εφαρμόστηκαν στο eVita, έχουν προκύψει από ένα ζευγάρι αποφοίτων πανεπιστημίου που επί του παρόντος κάνουν την πρακτική τους στην Callum. Πρόκειται για τους Yikuan Zhang (25 ετών) και Zoe Graham (23 ετών) που συνεργάστηκαν με την Motability για να δημιουργηθεί το eVita.

"Δεν έχω εμπειρία στο σχεδιασμό αυτοκινήτων, αλλά έχω εμπειρία στη χρήση της μηχανικής για την επίλυση προβλημάτων", λέει η Zoe. Μαζί, οι Zoe και Yikuan έχουν σχεδιάσει έναν κόσμο όπου οι χρήστες αναπηρικών αμαξιδίων θα ταξιδεύουν με περισσότερη αξιοπρέπεια. "Έχουμε την ευκαιρία να συμμετάσχουμε στην πλήρη διαδικασία παραγωγής του αυτοκινήτου", συμπληρώνει ο Yikuan. "Οι ασκούμενοι συνήθως είναι αρκετά δύσκολο να εμπλακούν σε μεγάλες αποφάσεις, αλλά εδώ μας δίνεται η ευκαιρία".

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network