Σενάριο παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων της κινεζικής Leapmotor στην Ιταλία

Έως και 150.000 οχήματα της Leapmotor ετησίως μπορεί να κατασκευάζονται στο ιστορικό εργοστάσιο της Fiat στο Mirafiori.

Leapmotor C10

Η Stellantis εξετάζει το ενδεχόμενο να κατασκευάσει στην Ιταλία έως και 150.000 ηλεκτρικά οχήματα χαμηλού κόστους ετησίως από τον κινεζικό εταίρο της Leapmotor. Τα αυτοκίνητα θα κατασκευάζονται στο ιστορικό εργοστάσιο της Fiat στο Mirafiori στο Τορίνο και θα πωλούνται από τους Ευρωπαίους αντιπροσώπους της Stellantis.

Η παραγωγή θα μπορούσε να ξεκινήσει ήδη από το 2026 ή το 2027, σύμφωνα με πηγές που επικαλείται η Automotive News Europe. Η Stellantis συμφώνησε τον περασμένο Οκτώβριο να αγοράσει το 21% των μετοχών της Leapmotor έναντι 1,5 δισ. ευρώ και να δημιουργήσει μια κοινοπραξία με έδρα την Ολλανδία, την Leapmotor International, η οποία θα ελέγχεται από τη Stellantis.

Stellantis Tavares Leapmotor Zhu Jiangming


Τα ιταλικά μέσα ενημέρωσης ανέφεραν την Παρασκευή πως ο διευθύνοντας σύμβουλος της Stellantis, Carlos Tavares, δήλωσε ότι η αυτοκινητοβιομηχανία θα μπορούσε να κατασκευάσει αυτοκίνητα της Leapmotor στην Ιταλία. "Εάν έχουμε την ευκαιρία, επειδή έχει οικονομικό νόημα να κατασκευάσουμε τα αυτοκίνητα της Leapmotors στην Ιταλία, φυσικά και θα το κάνουμε", δήλωσε ο Tavares.

Είπε επίσης ότι είναι μεγάλο πλεονέκτημα το γεγονός ότι η Stellantis μπορεί να φέρει τα αυτοκίνητα της Leapmotors στην ευρωπαϊκή αγορά από μια οντότητα που ελέγχει η Stellantis, αναφερόμενη στη Leapmotor International. "Εξαρτάται μόνο από την ανταγωνιστικότητα του κόστους και την ανταγωνιστικότητα της ποιότητάς μας", πρόσθεσε ο Tavares.

Εκπρόσωπος της Stellantis επιβεβαίωσε τις αναφορές του Tavares, αλλά αρνήθηκε να κάνει κάποιο άλλο σχόλιο. Μια δεύτερη πηγή ανέφερε ότι η Stellantis εξετάζει τρόπους για να παράγει κερδοφόρα τα οχήματα της Leapmotor για την Ευρώπη στο Τορίνο.

Το εργοστάσιο του Mirafiori είναι ένα από τα παλαιότερα εργοστάσια αυτοκινήτων της Ευρώπης και κάποτε ήταν ένα από τα μεγαλύτερα, κατασκευάζοντας εμβληματικά μοντέλα όπως το πρώτο Fiat 600 και το Fiat 500. Σήμερα κατασκευάζει μοντέλα της Maserati και το ηλεκτρικό Fiat 500.

Δέσμευση προς την ιταλική κυβέρνηση για αύξηση παραγωγής

Η προσθήκη 150.000 μονάδων από τη Leapmotor στο Mirafiori θα βοηθήσει τη Stellantis να εκπληρώσει τη δέσμευσή της προς την ιταλική κυβέρνηση να αυξήσει την παραγωγή της αυτοκινητοβιομηχανίας στη χώρα σε ένα εκατομμύριο οχήματα μέχρι το τέλος της δεκαετίας, από 750.000 πέρυσι.

Τον Οκτώβριο του 2023, η οικονομική διευθύντρια της Stellantis, Natalie Knight, περιέγραψε τη Leapmotor ως τη "15η μάρκα" της Stellantis κατά τη διάρκεια τηλεφωνικής συνδιάλεξης με αναλυτές για την ανακοίνωση της συνεργασίας των δύο εταιρειών. Η Knight δήλωσε ότι η Stellantis πρόσθεσε άλλη μια μάρκα που απευθύνεται σε καταναλωτές "που έχουν επίγνωση του κόστους αλλά θέλουν την καλύτερη τεχνολογία στα προϊόντα τους".

Η κοινοπραξία στοχεύει σε 500.000 πωλήσεις εκτός Κίνας έως το 2030, σύμφωνα με την παρουσίαση της Stellantis για το τρίτο τρίμηνο που δημοσιεύτηκε στις 31 Οκτωβρίου. Οι ευρωπαϊκές μάρκες της Stellantis περιλαμβάνουν τις Fiat, Peugeot, Citroen και Opel και τις αμερικανικές μάρκες Jeep, Chrysler και Ram.

Η κατασκευή αυτοκινήτων της Leapmotor στην Ιταλία, θα βοηθούσε την κινεζική εταιρεία να αποφύγει πιθανούς τιμωρητικούς δασμούς που θα μπορούσε να επιβάλει η Ευρωπαϊκή Ένωση στις κινεζικές εισαγωγές αυτοκινήτων. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει ξεκινήσει έρευνα σχετικά με τις κινεζικές κρατικές επιδοτήσεις για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εν μέσω φόβων ότι η Ευρώπη θα μπορούσε να "πλημμυρίσει" με φθηνά αυτοκίνητα από την Κίνα.

Δημιουργία χώρου στο Mirafiori

Η Stellantis έχει ήδη λάβει δύο στρατηγικές αποφάσεις που θα δημιουργούσαν χώρο για την πιθανή παραγωγή μεγάλου αριθμού μοντέλων Leapmotor στο Mirafiori.

Η παραγωγή της Maserati Levante θα σταματήσει στα τέλη Μαρτίου. Ο αντικαταστάτης του μεγάλου πολυτελούς SUV θα κατασκευάζεται στο Cassino της κεντρικής Ιταλίας από το 2027. Η παραγωγή του Fiat 500 θα σταματήσει στα τέλη του 2026. Ο αντικαταστάτης του θα κάνει χρήση της αρχιτεκτονικής STLA Small της Stellantis και θα κατασκευαστεί σε εργοστάσιο που δεν έχει επιλεγεί ακόμη στην Ευρώπη.

Ένας ισχυρός υποψήφιος είναι το εργοστάσιο Pomigliano d'Arco, κοντά στη Νάπολη, το μοναδικό εργοστάσιο της Stellantis στην Ιταλία που ανακαινίζεται για να παράγει μοντέλα που υποστηρίζονται από το STLA Small της αυτοκινητοβιομηχανίας. Η κατασκευή του επόμενου ηλεκτρικού 500 στο Pomigliano θα επέτρεπε στη Stellantis να συνεχίσει να εμπορεύεται το αυτοκίνητο ως "made in Italy".

Πέρυσι, η παραγωγή του 500 και της Levante στο Mirafiori μειώθηκε κατά 9,3% σε 95.000 μονάδες. Η παραγωγή του 500 παρέμεινε αμετάβλητη στις 77.000 μονάδες περίπου, ενώ η παραγωγή της Levante ήταν κάτω από 9.000 μονάδες.

Η παραγωγή των EV της Leapmotor στο Mirafiori θα ήταν μια μεγάλη ώθηση για τη Stellantis, καθώς κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η BYD στοχεύουν στις ευρωπαϊκές αγορές με ηλεκτρικά μοντέλα που συχνά προσφέρουν καλύτερη τεχνολογία μπαταριών και λογισμικού από τις παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης σε καλύτερη τιμή.

Η Leapmotor είναι ένας από τους μικρότερους παίκτες της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας, αλλά σχεδιάζει να λανσάρει πέντε μοντέλα με παγκόσμιο προσανατολισμό μέσα στα επόμενα δύο χρόνια. Η εταιρεία παρουσίασε το ηλεκτρικό SUV C10, το πρώτο της μοντέλο που αναπτύχθηκε για τις διεθνείς αγορές, στην έκθεση αυτοκινήτου IAA Mobility στο Μόναχο τον περασμε΄νο Σεπτέμβριο. Η Leapmotor πωλεί επί του παρόντος το ηλεκτρικό μίνι αυτοκίνητο T03 στη Γαλλία μέσω ενός τοπικού εισαγωγέα.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network