
Το 2024 ίσως είναι μια σκληρή χρονιά για την ευρωπαική αγορά αυτοκινήτου λόγω πληθωρισμού και αύξησης των επιτοκίων ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της Seat και της Cupra, Wayne Griffiths, στα πλαίσια της έκθεσης του Μονάχου.
Το υψηλόβαθμο στέλεχος του ομίλου VW δήλωσε επίσης πως η Cupra είναι έτοιμη να αντεπεξέλθει μιας ύφεσης καθώς διαθέτει γεμάτο βιβλίο παραγγελιών και τρία επερχόμενα νέα μοντέλα.

Η Cupra αποσπάστηκε από τη Seat το 2018 παρουσιάζοντας συνεχή άνοδο πωλήσεων. Ειδικά το πρώτο εξάμηνο του 2023 ταξινομήθηκαν 107.300 αυτοκίνητα που μεταφράζεται σε αύξηση 57% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022. Μόνο τον περασμένο Ιούνιο η Cupra πούλησε 23.000 μονάδες.
Προσφάτως, η εταιρεία παρουσίασε το πρωτότυπο μοντέλο Dark Rebel, ένα σπορ υβριδικό shooting brake που θα μπορούσε να βρει δίοδο προς την παραγωγή όπως το Tavascan που παρουσιάστηκε ως πειραματικό στην έκθεση αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το 2019 και μετέπειτα εντάχθηκε στην γκάμα Cupra.

Το οργανόγραμμα για τα επόμενα δύο χρόνια περιλαμβάνει τρία καινούργια μοντέλα. Το πρώτο θα είναι το ανανεωμένο Tavascan ενώ θα ακολουθήσει το μικρομεσίαιο SUV Terramar που βασίζεται στην πλατφόρμα του Audi A3 και θα μοιράζεται και την ίδια μονάδα παραγωγής της Audi στο Gyor της Ουγγαρίας. Τέλος, ετοιμάζεται και το ηλεκτρικό hatchback Raval που θα κυκλοφορήσει στα τέλη του 2025.
Το θέμα της Seat
Νωρίτερα αυτό το μήνα, o διευθύνων σύμβουλος της VW, Thomas Schaefer, ανέφερε στον Τύπο ότι "η Seat δεν έχει μέλλον στην κατασκευή αυτοκινήτων". Μια δήλωση που αρκετοί θεώρησαν πως ήταν υπερβολική. Επί του θέματος ο Griffiths ανέφερε πως η Seat θα προχωρήσει στην ανανέωση του Ibiza και του μικρού SUV Arona ενώ όπως δήλωσε, το Leon έχει ακόμα πολύ χρόνο μπροστά του.

Επίσης ανέφερε πως οι πωλήσεις της Seat την τρέχουσα χρονιά είναι αυξημένες μολονότι η έλλειψη στην προμήθεια ημιαγωγών έπληξε κυρίως τηn Seat καθώς ο όμιλος φρόντισε την επάρκεια του brand Cupra που είναι πιο κερδοφόρο.
Τέλος, σε ότι αφορά στην είσοδο της Cupra στην αγορά των ΗΠΑ, τόνισε ότι θα είναι ένα "ακριβό πείραμα". Και αυτό διότι πρέπει να βρεθεί το κατάλληλο μοντέλο – ένα μεγάλο SUV επί παραδείγματι που αυτή τη στιγμή υπάρχει στην γκάμα της VW και της Audi – αλλά και επαρκείς επενδύσεις σε δίκτυο και υπηρεσίες μετά την πώληση.