Αποκαλύφθηκε η Lotus Emeya: 905 ίπποι για τον μεγάλο αντίπαλο των Taycan και Model S

Το δεύτερο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Lotus, είναι ένα παντοδύναμτο 4θυρο sedan GT με προηγμένη τεχνολογία και στοιχεία από αγωνιστικά οχήματα

Lotus Emeya
Lotus Emeya
Lotus Emeya
Lotus Emeya
Lotus Emeya
Lotus Emeya
Lotus Emeya
Lotus Emeya
Lotus Emeya
Lotus Emeya
Lotus Emeya
Lotus Emeya

H Lotus προχώρησε στην αποκάλυψη του νέου της ηλεκτρικού μοντέλου σε μια εκδήλωση που έλαβε χώρα στη Νέα Υόρκη και ήταν ανάλογη του προφίλ της εταιρείας.

Και που όπως θα έχεις την ευκαιρία να διαπιστώσεις στις γραμμές που ακολουθούν, το μόνο σημείο του νέου αυτού μοντέλου που σου δίνει πάτημα για να του ασκήσεις κριτική, είναι το όνομα. Για κάποιο λόγο η Lotus το ονόμασε Emeya, αποδεικνύοντας πως σε επίπεδο ονοματοδοσίας δεν διανύει περίοδο φόρμας.

Διαβάστε Επίσης

Τι είναι όμως η Εmeya, που μέχρι πρόσφατα τη γνωρίζαμε ως Type 133 και ίσως τελικά να ήταν καλύτερα να είχε παραμείνει η κωδική ονομασία και στο μοντέλο παραγωγής;

Είναι ένα ηλεκτρικό 4θυρο sedan, που θα βρεθεί απέναντι σε μοντέλα όπως τα Tesla Model S και Porsche Taycan. Οι προδιαγραφές του σίγουρα του επιτρέπουν να κοιτάξει στα μάτια τον ανταγωνισμό, ενώ για όσους αρέσκονται και σε ιστορικές αναδρομές, είναι το πρώτο 4θυρο sedan της μάρκας μετά το Carlton του 1990, που είχε σαν βάση το Opel Omega.

Ενεργή αεροδυναμική

Lotus Emeya

Όπως συμβαίνει και με το άλλο ηλεκτρικό μοντέλο της Lotus, την Eletre, η αεροδυναμική βρίσκεται στο προσκήνιο. Η Emeya διαθέτει μια ενεργή μάσκα μπροστά, η οποία μειώνει την αντίσταση και βελτιώνει την απόδοση όταν είναι κλειστή και ψύχει την μπαταρία και τα φρένα όταν είναι ανοιχτή.

Lotus Emeya

Υπάρχουν επίσης μια ενεργή μπροστινή αεροτομή, ένας ενεργός διαχύτης εμπνευσμένος από τον χώρο των αγώνων και μια ενεργή πίσω αεροτομή για τη μεγιστοποίηση της κάθετης δύναμης κατά την οδήγηση σε πίστα. Η ενεργή πίσω αεροτομή έχει πλάτος 280 χιλιοστά, είναι δηλαδή πιο φαρδιά από αυτή της Eletre, ασκώντας κάθετη δύναμη 215 κιλών (αν και η Lotus δεν διευκρινίζει σε ποια ταχύτητα).

Πρωτοπορεί και σε επίπεδο υλικών

Η βιωσιμότητα είναι μια από τις λέξεις που τρεντάρουν σταθερά το τελευταίο διάστημα στον χώρο του αυτοκινήτου, οπότε κάθε εταιρεία που θέλει να δείξει πως ευαισθητοποιείται σε περιβαλλοντικά ζητήματα, την εντάσσει στις παραμέτρους κάθε νέου μοντέλου που παρουσιάζει. Όπως συμβαίνει και στην περίπτωση της Emeya, όπου τα βιώσιμα υλικά βρίσκονται στο επίκεντρο του εσωτερικού της.

Lotus Emeya

Η Lotus είναι η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο που χρησιμοποιεί έναν νέο τύπο νήματος. Για τις επενδύσεις του χώρου επιβατών, η μάρκα χρησιμοποίησε νήματα που προέρχονται από βαμβακερά απόβλητα από τις βιομηχανίες μόδας και ένδυσης. Δεν είναι μόνο μια μορφή βιώσιμης πολυτέλειας, αλλά συμβάλλει στην εξοικονόμηση βάρους σε σύγκριση με το δέρμα, όπως μας ενημερώνει.

Το οποίο όμως, υπό μορφή δέρματος Nappa και alcantara, περιλαμβάνεται στα υλικά της νέας Lotus, παράλληλα με τη χρήση διαδικασιών όπως η φυσική εναπόθεση ατμών (PVD) για μεταλλικό φινίρισμα σε ορισμένες επιφάνειες της καμπίνας. 

Lotus Emeya

Ας μιλήσουμε για τεχνολογία

Καλή η βιωσιμότητα, αλλά το πιθανότερο είναι πως οι πελάτες της Lotus ιεραρχούν πιο ψηλά, ζητήματα που άπτονται της τεχνολογίας. Το ηχοσύστημα της Emeya είναι surround 3D με την υπογραφή της KEF και διαθέτει λειτουργία ακύρωσης θορύβου. Η Lotus έχει εγκαταστήσει εξωτερικά αισθητήρες κραδασμών για την ανίχνευση της κίνησης των ελαστικών και της ανάρτησης. Στη συνέχεια, ένας αλγόριθμος δημιουργεί κατάλληλα "ακουστικά σήματα" μέσω των ηχείων για να περιορίσει τις παρεμβολές.

Υπάρχει επίσης head-up display επαυξημένης πραγματικότητας που καλύπτει έκταση 55 ιντσών για γρήγορη πρόσβαση σε σημαντικές πληροφορίες οδήγησης. Η νέα Lotus διαθέτει επίσης ψηφιακούς καθρέφτες και μονάδες Lidar όπως η Eletre.

Επιδόσεις και αυτονομία

Η Emeya μοιράζεται το ίδιο πάτωμα με την Eletre, αυτό που η Lotus ονομάζει Electric Premium Architecture (EPA) και προέρχεται από την Sustainable Experience Architecture (SEA) της Geely. Η μπαταρία της θα είναι χωρητικότητας 102 kWh, ελαφρώς μικρότερη από εκείνη των 112 kWh της Eletre, με την αυτονομία να εκτιμάται πως θα φτάνει τα 600 χιλιόμετρα.

Lotus Emeya

Πολύ θετικά είναι τα νέα και από τον τομέα της φόρτισης, καθώς η Emeya μπορεί να υποστηρίξει φόρτιση ακόμη και 350 kW. Σε μια τέτοια περίπτωση, 150 χιλιόμετρα αυτονομίας μπορούν να προστεθούν σε μόλις 5 λεπτά, ενώ για την φόρτιση από το 10-80% χρειάζονται 18 λεπτά.

Το όνομα Lotus σε συνδυασμό με την ηλεκτροκίνηση, δεν μπορεί παρά να αφήνει υποσχέσεις για επιδόσεις hypercar. Και να τις επαληθεύει στην πράξη.  Με ισχύ 905 ίππων και ροπή 984 Nm, το σεβαστών διαστάσεων sedan έχει επιτάχυνση 0-100 km/h σε μόλις 2,8 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 255 km/h.

Η ισχύς μεταφέρεται και στους τέσσερις τροχούς μέσω ενός κιβωτίου δύο ταχυτήτων με τη Lotus να ισχυρίζεται πως το σύστημα πέδησης είναι επιπέδου αγωνιστικού οχήματος. Όσο για το πλαίσιο, η ρυθμιζόμενη ανάρτηση μπορεί να αναλύσει τις συνθήκες του οδοστρώματος 1.000 φορές το δευτερόλεπτο.

Lotus Emeya

Ο Ben Payne, αντιπρόεδρος του τμήματος σχεδιασμού του Lotus Group, αναφερόμενος στην Emeya δηλώνει χαρακτηριστικά: "Πρόκειται για μια εντελώς νέα Lotus, κάτι που δεν έχουμε ξαναδεί ποτέ. Βασιζόμενοι σε ό,τι έχει καταφέρει η Lotus μέχρι σήμερα, δημιουργήσαμε ένα πολυτελές αυτοκίνητο, που προσφέρει εξαιρετικές επιδόσεις και είναι σχεδιασμένο να εμπνέει εμπιστοσύνη και ενθουσιασμό”.

Στην αγορά μέσα στο 2024

Lotus Emeya

Η παραγωγή της Emeya αναμένεται να ξεκινήσει το 2024 στο εργοστάσιο της Lotus που ανήκει στη Geely, στο Wuhan της Κίνας, όπου κατασκευάζεται ήδη η Eletre. Η εταιρεία αναφέρει πως η αγορά των ΗΠΑ θεωρείται πως είναι η σημαντικότερη. Ενδεικτικά, όταν η παραγωγή των Emeya και Eletre είναι σε πλήρη εξέλιξη, πιθανότατα μέχρι το 2025, το 30% των πωλήσεών της θα αφορά την συγκεκριμένη αγορά.

Ακόμη περισσότερα στοιχεία για την Emeya αναμένεται να γίνουν γνωστά προς τα τέλη του τρέχοντος έτους.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network