Αυτό που βλέπετε είναι το Lexus LBX, ένα μικρό υβριδικό SUV και το μικρότερο Lexus που υπάρχει. Όλα ξεκίνησαν πριν από πέντε χρόνια όταν η φίρμα άρχισε να διερευνά το ενδεχόμενο να λανσάρει ένα μικρότερο μοντέλο σχεδιασμένο για να προσελκύσει τους Ευρωπαίους που κινούνται κυρίως στην πόλη. Τότε -παρότι ήδη η ηλεκτροκίνηση έδειχνε την δυναμική της- κατάλαβαν ότι το μικρότερο μοντέλο της γκάμας θα έπρεπε να είναι υβριδικό και όχι αμιγώς ηλεκτρικό.
Πότε αρχίζουν οι παραγγελίες-πόσο θα κοστίζει
Θα μπορείτε να παραγγείλετε ένα Lexus LBX από τον Οκτώβριο του 2023, και παρότι δεν έχουν ανακοινωθεί τιμές αναμένεται να κοστίζει μεταξύ 35.000 και 37.000 ευρώ σύμφωνα με στελέχη της Lexus. Οι παραδόσεις θα ξεκινήσουν στις αρχές του 2024.
Η Ευρώπη αναμένεται να λαμβάνει περίπου 2.000 LBX το μήνα από ένα μηνιαίο σύνολο 3.500 μονάδων, δήλωσε ο πρόεδρος της Lexus International, Takashi Watanabe, σε συνέντευξή του στο Automotive News Europe.
Περίπου 1.200 μονάδες το μήνα θα πωλούνται στην Ιαπωνία, όπου θα κατασκευάζεται το LBX, ενώ οι υπόλοιπες 300 μονάδες προορίζονται κυρίως για την Αυστραλία και άλλες χώρες της Νοτιοανατολικής Ασίας. Η Lexus δεν σχεδιάζει να πουλήσει το LBX στην Κίνα και τις Ηνωμένες Πολιτείες.
Κάτω από το επίσημο κοστούμι Lexus υπάρχει ένα Τoyota Yaris Cross
Το LBX βασίζεται στην αρχιτεκτονική TNGA-B της Toyota, που χρησιμοποιείται και από το μικρό crossover Toyota Yaris Cross, αλλά με εκτεταμένες τροποποιήσεις.
"Αποτύχαμε παταγωδώς στην πρώτη προσπάθεια", παραδέχεται ο Simon Humphries, ο οποίος ως επικεφαλής υπεύθυνος branding της μητρικής εταιρείας Lexus Toyota Motor που επιβλέπει το σχεδιασμό των Lexus και Toyota. Και προσθέτει "είχαμε πέσει στην παγίδα να φτιάξουμε ένα μικρό αυτοκίνητο με αναλογίες μικρού αυτοκινήτου".
Το σχέδιο επέστρεψε στο σχεδιαστήριο, με εκτεταμένες μηχανολογικές αλλάγες στην πλατφόρμα. Ως αποτέλεσμα, το μεταξόνιο επιμηκύνθηκε κατά 20 mm σε σχέση με το Yaris Cross, αλλά οι διαστάσεις του αμαξώματος μειώθηκαν για να διατηρηθεί το μήκος του στα 4190 mm.
"Τα μεγάλα ελαστικά, οι φαρδιοί ώμοι, η αναλογία μεταξύ αμαξώματος και καμπίνας έχουν υπολογιστεί για να προσδώσουν στο αυτοκίνητο έναν αέρα αυτοπεποίθησης και δύναμης πολύ πάνω από τις διαστάσεις του", δήλωσε ο Humphries.
Ένας κινητήρας, δύο επιλογές ισχύος
Στην Ευρώπη, το LBX θα προσφέρεται μόνο με έναν τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρων απόδοσης 136 ίππων σε συνδυασμό με ένα κιβώτιο eCVT. Το υβριδικό σύστημα κίνησης διαθέτει μπαταρία ισχύος 2 kWh. Η Lexus ανακοίνωσε πολύ λίγα στοιχεία επιδόσεων ή κατανάλωσης καυσίμου. Πάντως είπε ότι το μικρό SUV θα επιταχύνει από τα 0 έως τα 100 km/h (0-62 mph) σε 9,2 δευτερόλεπτα.
Το στάνταρ LBX είναι προσθιοκίνητο, ενώ -όπως και στο Yaris Cross- ένας δεύτερος, μικρός ηλεκτροκινητήρας μπορεί να προστεθεί στον πίσω άξονα και να γίνει τετρακίνητο.
Το LBX έρχεται με μια σειρά από συστήματα ενεργητικής ασφάλειας και διαθέτει μια περισσότερο οριζόντια παρά κάθετη γκάμα επιπέδων εξοπλισμού. Συνήθως, τα επίπεδα εξοπλισμού ξεκινούν με ένα βασικό, με τα ανώτερα σκαλοπάτια να προσθέτουν χαρακτηριστικά και κόστος. Αντ' αυτού, όπως δήλωσε ο Δημήτρης Τριποσπίτης, επικεφαλής της Lexus Europe, τα τέσσερα επίπεδα εξοπλισμού του LBX - Elegant, Relax, Emotion και Cool - έχουν μόνο μικρές διαφορές στην τιμή, κυρίως λόγω των διαφορετικών υλικών που χρησιμοποιούνται για το εσωτερικό φινίρισμα.
Παρ' όλα αυτά, οι πιθανοί συνδυασμοί τεσσάρων υλικών καθισμάτων, τεσσάρων χρωμάτων ζωνών ασφαλείας, 15 χρωμάτων ραφών καθισμάτων και δύο στυλ κεντήματος θυρών -με εννέα μονόχρωμα και επτά δίχρωμα εξωτερικά χρώματα- ανεβάζουν το LBX σε ένα επίπεδο εξατομίκευσης που δεν έχει παρατηρηθεί σε μικρά οχήματα, δήλωσε ο Τριποσπίτης.
Lexus LBX - Τεχνικά χαρακτηριστικά
Διαστάσεις: 4.190 mm (μήκος) x 1.825 mm (πλάτος) x 1.545 mm (ύψος)
Βάρος: 1280 kg
Χωρητικότητα πορτμπαγκάζ: 332 λίτρα
Ικανότητα ρυμούλκησης: 750 kg
Κινητήρας: 1.5 κ.εκ. 3κύλινδρος βενζίνης
Κιβώτιο: eCVT
Iσχύς: 136 hp
Επιτάχυνση (0–100 km/h): 9,2 δευτ.
Κύκλος στροφής: 10,4 μέτρα