Γιατί δεν θα δούμε σύντομα ηλεκτρική Pagani

Αν και η κατασκευή ενός ηλεκτρικού μοντέλου βρίσκεται μέσα στα πλάνα της Pagani, ένα συγκεκριμένο χαρακτηριστικό την αναγκάζει να περιμένει

Pagani Utopia

Ηλεκτροκίνηση και χαμηλό βάρος δεν πάνε πακέτο, όλοι το ξέρουν αυτό. Τουλάχιστον μέχρι αυτή τη στιγμή, γιατί μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις στον χώρο του αυτοκινήτου σήμερα, είναι η εξέλιξη ελαφρότερων μπαταριών. Ειδικά μάλιστα στην περίπτωση μιας εταιρείας κατασκευής hypercars όπως η Pagani, αυτή η παράμετρος είναι ζωτικής σημασίας. Βλέπεις, το αυξημένο βάρος είναι ο μεγαλύτερος εχθρός ενός υπεραυτοκινήτου.

Διαβάστε Επίσης

Αυτό βέβαια δεν σημαίνει πως η Pagani αποτάσσεται την ηλεκτροκίνηση. Αντιθέτως, όπως δήλωσε ο γιος του ιδρυτή της εταιρείας Horacio, Christopher Pagani, η ομάδα του εργάζεται πάνω στην εξέλιξη ενός ηλεκτρικού hypercar ήδη από το 2018. Ωστόσο παραδέχτηκε πως αυτό θα κυκλοφορήσει μόνο αν είναι σύμφωνο με την φιλοσοφία της εταιρείας. Που σημαίνει να είναι ελαφρύ. Που με τη σειρά του σημαίνει πως θα το περιμένουμε για κάποιο διάστημα ακόμη.

Pagani Utopia

Η υπάρχουσα τεχνολογία στον τομέα των μπαταριών, δεν επιτρέπει στην Pagani να φέρει στην αγορά το δικό της ηλεκτρικό μοντέλο. "Ο στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε κάτι που να είναι ελαφρύ. Κοιτάζοντας την Pagani, αυτό που βλέπετε ότι είναι κοινό σε όλα τα οχήματα που παράγουμε, είναι το χαμηλό βάρος. Πρέπει να έχεις μια ιδιαίτερη αίσθηση οδηγώντας μια Pagani, την οποία θα μπορούσες να αποκαλέσεις 'διασκεδαστική'. Μπορείς επίσης να την αποκαλέσεις 'ευχάριστη'. Αλλά το χαμηλό βάρος είναι σίγουρα πρωταρχικό μας ζητούμενο. Έτσι σήμερα, με την υπάρχουσα τεχνολογία δεν μπορούμε να δημιουργήσουμε την Pagani με τον τρόπο που θα θέλαμε", δήλωσε ο Christopher Pagani.

Μέσα στα πλάνα ένα ηλεκτρικό μοντέλο

Φρόντισε ωστόσο να καταστήσει σαφές πως η ηλεκτροκίνηση βρίσκεται στα πλάνα της εταιρείας του. "Υπάρχουν πολλά καταπληκτικά πράγματα για να καινοτομήσουμε σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, δεν φοβόμαστε την καινοτομία".

Θυμίζουμε πως η Pagani, έχει μια μακρά και επιτυχημένη συνεργασία με τη Mercedes. Είναι λογικό να θεωρήσει κανείς πως η Pagani θα μπορούσε να αντλήσει τεχνογνωσία ή ακόμη και να χρησιμοποιήσει κάποιο πάτωμα που η Mercedes έχει εξελίξει για τα δικά της ηλεκτρικά μοντέλα. Η επίσημη θέση της Pagani σχετικά, είναι πως αξιολογεί ένα τέτοιο ενδεχόμενο και θα αποφασίσει όταν το project της κατασκευής ενός δικού της ηλεκτρικού μοντέλου θα έχει προχωρήσει.

Pagani Utopia

Η Pagani θέλησε να τονίσει πως ανεξαρτήτως των συνεργασιών, τα τμήματα που χρησιμοποιούνται στα μοντέλα της εξελίσσονται αποκλειστικά γι’ αυτά. Και με την ίδια λογική των ειδικών της αναγκών λαμβάνονται και οι αποφάσεις. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ο κινητήρας V12. Κατά την εξέλιξη της Utopia που βλέπετε στις φωτογραφίες, η Mercedes-AMG πρότεινε αρχικά τη χρήση ενός υβριδικού V8. Όμως η Pagani ζήτησε να κρατήσει τον V12 και δέχτηκαν.

V12 μέχρι πότε;

Για πόσο καιρό ακόμη θα χρησιμοποιεί τον V12 στα μοντέλα της; Άγνωστο. Αυτό είναι κάτι που εξαρτάται από το πώς θα εξελιχθούν οι κανονισμοί. Για μικρές εταιρείες όπως η Pagani, οι κινητήρες αυτοί θα μπορούν να διατηρηθούν τουλάχιστον ως το 2035. Όμως το κρίσιμο ερώτημα, είναι το μέγεθος της πρόκλησης που αποτελεί για την Pagani η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση. Θα είναι η μεγαλύτερη στην ιστορία της;

Διαβάστε Επίσης

Ο Christopher Pagani είναι σαφής. "Στην πραγματικότητα, όχι. Εμείς ως οικογενειακή μάρκα δεν πιεζόμαστε να μεταβούμε σε κάτι αν δεν είμαστε έτοιμοι ή αν δεν είμαστε 100% πεπεισμένοι. Έχουμε ένα μακρύ χρονοδιάγραμμα μοντέλων που έρχονται, αλλά για εμάς, με τους όγκους που παράγουμε, αισθανόμαστε πολύ άνετα για το πού βρισκόμαστε. Δεν ακολουθούμε την αγορά ή τη μόδα. Θέλουμε να παραμείνουμε σταθεροί, διότι στο τέλος της ημέρας, έχουμε πάνω από 200 υπαλλήλους. Θέλουμε να αισθάνονται και εκείνοι ασφαλείς. Τις αποφάσεις που παίρνουμε, τις παίρνουμε όλοι μαζί".

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network