Στην εποχή που δεν μένει τίποτα κρυφό, γνωρίζαμε πάνω κάτω τις βασικές λεπτομέρειες για την νέα Aston Martin DB12 που παρουσιάστηκε επισήμως. Γνωρίζαμε δηλαδή πως θα είναι αναβαθμισμένη σε κάθε τομέα και πως πιθανότατα δεν θα διαθέτει V12 κινητήρα, όπως φαίνεται ότι ισχύει, τουλάχιστον προς το παρόν. Αυτό που δεν είχαμε διαπιστώσει ήταν ο ενθουσιασμός της Aston Martin για το συγκεκριμένο μοντέλο το οποίο περιγράφει ως το πρώτο "super tourer" στον κόσμο και το πιο πλήρες DB μοντέλο στην ιστορία της.

Με 671 ίππους από τον V8 της AMG
Για να γίνει αυτό χρειάστηκε μια σημαντική αναβάθμιση στον V8 twin turbo κινητήρα των 4 λίτρων. Αποδίδει 671 ίππους που σημαίνει πως η νέα Aston Martin DB12 είναι πιο ισχυρή από την DB11, αλλά ακόμη και από την Aston Martin DB11 με τον V12 που μέχρι τώρα ήταν το σημείο αναφοράς αν κάποιος ενδιαφερόταν για επιδόσεις από την εταιρεία.
Η αύξηση για την ακρίβεια, στην ιπποδύναμη του προηγούμενου V8 που χρησιμοποιούσε η Aston Martin είναι άνω του 30%, ενώ σε σχέση με την Aston Martin DB11 AMR με τον V12 διαθέτει 41 περισσότερους ίππους. Το νέο coupe έχει κατά συνέπεια 0-100 km/h σε μόλις 3,5 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα του είναι στα 325 χλμ/ώρα.

Η Aston Martin λέει ότι έχει κάνει αρκετά πράγματα στον V8 κινητήρα για να τον κάνει πιο ισχυρό από πριν. Αυτά αφορούν τροποποιημένα προφίλ εκκεντροφόρων, βελτιστοποιημένες αναλογίες συμπίεσης, υπερσυμπιεστές μεγαλύτερης διαμέτρου και βελτιωμένη ψύξη χάρη σε ένα πλήρως επανασχεδιασμένο σύστημα ψύξης με δύο επιπλέον βοηθητικά ψυγεία πάνω από το υπάρχον κύριο ψυγείο.

Η DB12 είναι επίσης το πρώτο μοντέλο DB που διαθέτει ηλεκτρονικό διαφορικό στον πίσω άξονα, το οποίο μπορεί να μεταβεί από πλήρως κλειδωμένο σε πλήρως ανοιχτό σε λίγα χιλιοστά του δευτερολέπτου. Το σύνολο εφοδιάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων οκτώ σχέσεων.

Θα την καταλαβαίνεις
Σχεδιαστικά, για την DB12 αρκεί να πει κανείς πως οι διαφορές της με τα άλλα μοντέλα της εταιρείας θα είναι εύκολα αντιληπτές. Κοινώς θα την καταλαβαίνείς όταν την αντικρίζεις πράγμα που πρέπει να εκτιμηθεί δεδομένου πως δεν ήταν αυτονόητο σε παλιότρες αλλαγές.

Στο εμπρός τμήμα κυριαρχεί μια γιγαντιαία μάσκα που πλαισιώνεται από νέους προβολείς LED. Πάνω από τη γρίλια βρίσκεται το πιο πρόσφατο έμβλημα της Aston Martin, ενώ κάτω από τη γρίλια υπάρχει ένα νέο splitter. Oι πλευρικοί καθρέπτες χωρίς πλαίσιο και οι χωνευτές χειρολαβές των θυρών βοηθούν για μια πιο κομψή σχεδίαση και χαμηλότερο συντελεστή κάθετης δύναμης.

Καλύτερο περιβάλλον
Στο εσωτερικό είναι που η Aston Martin ξεχειλίζει από υπερηφάνεια για την DB12. Το σύστημα infotainment έχει αναπτυχθεί από την εταιρεία εσωτερικά και περιλαμβάνει εφαρμογές νέων τεχνολογιών καθώς και επαφή με την παράδοση, χάρη στα φυσικά πλήκτρα που διαθέτει.

Ωστόσο παρά τις νέες τεχνολογίες και το Apple CarPlay ή το Android Auto, εκεί που φαίνεται πως η Aston Martin έχει επιλέξει να διαφοροποιήσει κάπως τον χαρακτήρα της DB12 και να τον κάνει πιο sport αυτοκίνητο, που θα κοιτάζει στα μάτια τις 911 και τις M και τις AMG που θα συναντά στις πίστες, είναι τα καθίσματα.

Σπορτίφ, μπάκετ και σταθερά δείχνουν να σε προδιαθέτουν για τις επιδόσεις που μπορεί να σου προσφέρει. Ξέρουμε πως δεν είναι μεταξύ των πρώτων επιλογών, ιδίως εκτός Αγγλίας, αλλά σκέψου λίγο τι κάνει ο Lawrence Stroll στην εταιρεία και που στοχεύει όσον αφορά την θέση της στην αγορά και τότε θα καταλάβεις και για ποιο λόγο ξοδεύει τόσα χρήματα και στην Formula 1.

Η Aston Martin DB12 θα ξεκινήσει να παραδίδεται στο τελευταίο τρίμηνο του 2023 και οι τιμές της θα ανακοινωθούν όσο πλησιάζουμε σε αυτό το σημείο.