Το ήξερες ότι θα συμβεί και τελικά συνέβη. Το πρωτότυπο που καθόρισε την Hyundai ξαναήρθε στην ζωή - σχεδόν 50 χρόνια μετά το αρχικό του ντεμπούτο- στη λίμνη Κόμο της Ιταλίας. Το πρωτότυπο Hyundai Pony Coupe παρουσιάστηκε αρχικά στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τορίνο το 1974 και αποτελεί ένα σημαντικό όχημα στην ιστορία και τη σχεδιαστική κληρονομιά της εταιρείας. Το πόσο σημαντικό είναι το Pony Coupe φάνηκε και στο καλύτερο πρωτότυπο του 2022, το Hyundai N Vision 74.
Πού ήταν και γιατί ξαναέφτιαξαν το Pony Coupe 50 χρόνια μετά
Κανένας δεν ξέρει -ή έστω δεν αποκαλύπτει- πού είναι το αρχικό πρωτότυπο. Αρκούμαστε σε ένα απλό "έχει χαθεί" που διαρρέει η φίρμα. Ήταν όμως αναγκαίο να υπάρχει για την Hyundai για λόγους που έχουμε εξηγήσει και εδώ.
Τελικά η Hyundai παρουσίασε το ανακατασκευασμένο Pony Coupe Concept στο εναρκτήριο Hyundai Reunion, μια πλατφόρμα κληρονομιάς της μάρκας που αντανακλά το παρελθόν και τη μελλοντική κατεύθυνση της Hyundai Motor.
Μεταξύ των εκπροσώπων που παρευρέθηκαν στην εκδήλωση ήταν ο Giorgetto Giugiaro και ο γιος του Fabrizio Giugiaro. H δημιουργία του οδήγησε στη γέννεση της σημαδιακής σειράς Pony της μάρκας, των πρώτων μοντέλων μαζικής παραγωγής της Κορέας που αναπτύχθηκαν ανεξάρτητα.
Με τη μοναδική αισθητική του, το Pony Coupe Concept ήταν ένα πρωτοποριακό μοντέλο στην εποχή του. Δυστυχώς, λόγω των δυσμενών παγκόσμιων οικονομικών συνθηκών στα τέλη της δεκαετίας του 1970, αυτό που θα μπορούσε να είναι το πρώτο εντυπωσιακό σπορ αυτοκίνητο της Hyundai δεν μπόρεσε να φτάσει στην εμπορική παραγωγή και χάθηκε στην ιστορία.
Όμως πάντα σήμαινε πολλά για την Hyundai. Ήταν η απόδειξη ότι ήθελε να μπει στην παραγωγή σπορ αυτοκινήτων και ενδεικτικό της πρόθεσης να γίνει μια από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες παγκοσμίως.
Διαχρονική σχεδίαση
Το αυτοκίνητο θεωρείται πλέον ένα κλασσικό ρετρό-φουτουριστικό αυτοκίνητο που έχει χρησιμεύσει ως σχεδιαστική έμπνευση για πιο πρόσφατα πρωτότυπα της Hyundai, όπως το N Vision 74 "Rolling Lab" και το πρωτότυπο EV "45" που επηρέασε άμεσα το αμιγώς ηλεκτρικό όχημα IONIQ 5.
Η εξωτερική εμφάνιση του Pony Coupe Concept που μοιάζει με origami διαθέτει ρέουσες γεωμετρικές γραμμές, μια κομψή γραμμή οροφής, καθαρές αδιακόσμητες επιφάνειες, δυναμικές αναλογίες και μια μοναδικά διαμορφωμένη κολόνα Β. Το σφηνοειδές ρύγχος του και τα κυκλικά φωτιστικά σώματα το διέκριναν το 1974 και εξακολουθούν να φαίνονται εξαιρετικά στιλάτα και σήμερα. Η coda tronca ("κομμένη ουρά") διαθέτει μια λεπτή πόρτα για να παρέχει πρόσβαση στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου.
Το μινιμαλιστικό εσωτερικό αναδεικνύει τη μονοκόκ σχεδίαση και την αρχιτεκτονική με επίκεντρο τον οδηγό. Το τιμόνι με μία ακτίνα και τα δίχρωμα καθίσματα μπάκετ ενισχύουν αυτό που στη δεκαετία του 1970 ήταν φουτουριστική αισθητική.
Τι είπε ο Giorgetto Giugiaro
Όταν ρωτήθηκε για την πρώτη του αλληλεπίδραση με τη Hyundai για την ανάπτυξη του Pony Coupe Concept του 1973, περισσότερα από πενήντα χρόνια πριν από την επανένωση, ο Giorgetto Giugiaro αποκάλυψε:
"Η Hyundai μας προσέγγισε για να ξεκινήσουμε έναν πλήρη επανασχεδιασμό ενός μοντέλου, χωρίς μεγάλη εμπειρία. Στην αρχή ήμουν επιφυλακτικός, επειδή δεν γνώριζα τη Hyundai εκείνη την εποχή. Εντυπωσιαστήκαμε όλοι από το πάθος και τη δέσμευση των μηχανικών της Hyundai.
Ήταν οξυδερκείς, περίεργοι, ανοιχτοί και εξαιρετικά πρόθυμοι να μάθουν. Ενστερνίστηκαν αμέσως τις μεθόδους εργασίας που ήταν καινούργιες για αυτούς. Θυσίασαν τον εαυτό τους για να κάνουν καλή εντύπωση -για την εταιρεία και τους συνεργάτες τους. Είμαι περήφανος και έχω την τιμή να παρακολουθώ πώς έχει εξελιχθεί αυτή η εταιρεία από την πρώτη στιγμή που συναντηθήκαμε".
Τεχνικά χαρακτηριστικά του Pony Coupe
Μήκος: 4080 mm
Πλάτος: 1560 mm
Ύψος: 1210 mm
Μεταξόνιο: 2340 mm
Ιπποδύναμη: 82 HP στις 6000 σ.α.λ.
Κίνηση: στους πίσω τροχούς
Διαβάστε ακόμα:
- Δοκιμή του νέου Dacia Duster 1.3 TCe EDC: Πόσο καλύτερο είναι τώρα;
- Δρόμος που φορτίζει ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Πού θα βρίσκεται και πώς λειτουργεί
- Οδηγώντας το ηλεκτρικό hypercar Rimac Nevera που μόλις έσπασε 23 ρεκόρ
- Τι παθαίνει το Tesla Model Y όταν συναντήσει άμαξα στο δρόμο (+video)
- Γιατί δεν μπορείς να μιλήσεις με το ChatGPT για καινούργια αυτοκίνητα