Ένα ονειρικό αυτοκίνητο, ένα ακραίο, φουτουριστικό, σχεδόν παράλογο, σίγουρα όμορφο μοντέλο, ικανό να μείνει χαραγμένο στη μνήμη κάθε θαυμαστή της αυτοκίνησης. Μισός αιώνας έχει περάσει από τις 9 Μαρτίου 1972, όταν η Maserati Boomerang έκανε το ντεμπούτο της στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης. Ήταν ένα concept που δημιουργήθηκε από το διάσημο χέρι του Giorgetto Giugiaro και κατασκευάστηκε από την Italdesign.
Μια μακέτα της Maserati Boomerang έκανε μια φευγαλέα εμφάνιση στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τορίνο το 1971. Τελικά μόνο ένα μοντέλο κατασκευάστηκε, το οποίο θα παρουσιαζόταν στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης το 1972 ως ταξινομημένο όχημα, έτοιμο για τον δρόμο. Η βάση που χρησιμοποιήθηκε από την Italdesign (σασί και μηχανικά μέρη) ήταν μια Maserati Bora, με οκτακύλινδρο κινητήρα 4.719 κ.εκ τοποθετημένο πίσω σε γωνία 90°. Είχε απόδοση 310 ίππων, οι οποίοι ήταν αρκετοί για τελική ταχύτητα σχεδόν 300 km/h. Προφανώς ήταν πισωκίνητη και είχε κιβώτιο ταχυτήτων πέντε σχέσεων.
Το διθέσιο σπορ κουπέ δεν μπήκε ποτέ στην παραγωγή. Αντίθετα, άφησε πίσω του μια στυλιστική κληρονομιά που συνέχισε να ζει όχι μόνο στις μεταγενέστερες δημιουργίες του Giugiaro, αλλά και σε άλλα οχήματα, αποτελώντας έμπνευση για διάφορες άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ευρώπη και τις Ηνωμένες Πολιτείες.
Η πρωτοτυπία του Boomerang από αισθητική άποψη καταδεικνυόταν στο σφηνοειδές σχήμα του και στις τολμηρές, σαφείς γραμμές του, οι οποίες μετέδιδαν μια εικόνα, δύναμης και ταχύτητας.
Το μοντέλο σχεδιάστηκε κατά μήκος μιας οριζόντιας γραμμής που χώριζε το αυτοκίνητο στα δύο, με κεκλιμένο παρμπρίζ και πανοραμική ηλιοροφή. Τα αρχικά παράθυρα, ειδικά στις δύο πόρτες, "διανθίζονταν" με μια λωρίδα μετάλλου. Οι αναδιπλούμενοι τετράγωνοι προβολείς ξεχώριζαν μπροστά, παράλληλα με τα οριζόντια φώτα στο πίσω μέρος. Ήταν εξαιρετικά μοντέρνο όσον αφορά το εσωτερικό του, όπου τα όργανα του ταμπλό ήταν ενσωματωμένα στο τιμόνι χωρίς ακτίνες και τα καθίσματα ήταν τοποθετημένα πολύ χαμηλά.
Το μοναδικό δείγμα του Boomerang που παρήχθη ποτέ έκανε και άλλες εμφανίσεις σε διεθνείς διαγωνισμούς. Θα άλλαζε χέρια μεταξύ διαφόρων ιδιοκτητών, κατέληξε να εμφανίζεται σε αρκετές δημοπρασίες και χρησιμοποιήθηκε ακόμη και σε διαφημίσεις.
Η Maserati Boomerang, που θεωρείται από πολλούς ένα πραγματικό έργο τέχνης, ήταν επαναστατική και κατάφερε να επηρεάσει τα σχέδια των επόμενων αυτοκινήτων. Συνέχισε την παράδοση της Maserati ως μάρκας ικανής να δημιουργεί μοναδικές αυτοκινητιστικές ιδέες, εμβληματικά και πρωτοποριακά αυτοκίνητα που λειτούργησαν ως πρωτοπόροι της τεχνολογίας και του στυλ.