Euro 7: Πρόβλημα για 9 στα 10 αυτοκίνητα με τους ρύπους

Το Euro 7 είναι ένα ιδιαίτερα αυστηρό πρότυπο για τους ρύπους -θα ξεκινήσει το 2026 ή 2027- και ήδη οι αυτοκινητοβιομηχανίες βλέπουν το πρόβλημα να πλησιάζει

εκπομπές ρύπων αυτοκίνητα

Τελικά θα είναι πρόβλημα τα πρότυπα εκπομπών ρύπων Euro 7; Σύμφωνα με την ACEA μόνο το 10% των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης θα πληρούν τα πρότυπα Euro 7 της Ευρωπαϊκής Ένωσης έως το 2035. Και δεν είναι μόνο αυτό. Αυτά τα πρότυπα ενδέχεται να ασκήσουν πρόσθετη οικονομική πίεση στους καταναλωτές και μεγαλύτερα ποσά επενδύσεων για τους κατασκευαστές. Η μέση τιμή αύξησης των αυτοκινήτων θα είναι περίπου 2.000 ευρώ, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).

Παράλληλα, για να προχωρήσει η τεχνολογία των αυτοκινήτων, που θα έχουν ως στόχο την μείωση των εκπομπών ρύπων θα πρέπει να υπάρξει βοήθεια από τις κυβερνήσεις, ώστε να προωθηθούν οι πωλήσεις των αυτοκινήτων που πληρούν τα πρότυπα Euro7. Να θυμήσουμε ότι αυτά τα πρότυπα θα ισχύουν μέχρι το 2035, όταν θα γίνει και η μεγάλη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση και τα συνθετικά καύσιμα. 

Τελικά δεν θα φέρει την -οικολογική- άνοιξη το Euro 7;

Τα νέα πρότυπα Euro 7 που προτάθηκαν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή τον Οκτώβριο του 2022 περιλαμβάνουν ένα σύνολο κανόνων για την υποστήριξη ενός πιο πράσινου και υγιούς μέλλοντος στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Αυτοί οι κανόνες θα διασφαλίσουν ότι τα αυτοκίνητα θα είναι πιο καθαρά, σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης και θα αντικατοπτρίζουν καλύτερα την κατάσταση σε πόλεις όπου τα προβλήματα της ατμοσφαιρικής ρύπανσης είναι μεγαλύτερα.

Διαβάστε Επίσης

Φυσικά δεν συμφωνούν όλοι με το Euro 7 και σίγουρα σταδιακά αποδεικνύεται ότι το Euro 7 θα φέρει οικονομική αναστάτωση στην Ευρώπη, χωρίς πετυχαίνει τους πράσινους στόχους. 

Μια πρόσφατη μελέτη επισημαίνει ότι τα πρότυπα Euro 7 θα παρέχουν μόνο μείωση 4% στις εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NOx) όταν θα αρχίσουν να ισχύουν από το 2026 ή 2027 και μετά, ενώ τα περιβαλλοντικά οφέλη θα λιγοστά. Όμως το σίγουρο είναι ότι θα ανεβάσουν την τιμή των αυτοκινήτων δημιουργώντας οικονομικά εμπόδια τόσο στους καταναλωτές όσο και στους κατασκευαστές αυτοκινήτων.

Διαβάστε ακόμα:
 - Αυτό είναι το Volkswagen ID.7: το νέο ηλεκτρικό sedan για να ξεχάσουμε το Passat;
 - Nέα Porsche Cayenne με V6 plug-in hybrid και V8 biturbo
 - Η αλήθεια πίσω από την πραγματική ισχύ υβριδικών και ηλεκτρικών αυτοκινήτων
 - Νέα πατέντα της Honda για μια τελείως διαφορετική εξάτμιση

Best of Network