Λίγες μόλις μέρες μετά την παρουσίαση του ID. 2all, του νέου ηλεκτρικού μοντέλου της VW που θα έρθει το 2025 και θα έχει κόστος κάτω από 25.000 ευρώ, η Dacia έκανε μία θεαματική ρελάνς, ανακοινώνοντας πως θα φέρει στην αγορά ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο με κόστος που θα κυμαίνεται στα επίπεδα των 15.000 ευρώ. Δηλαδή θα είναι αρκετά φθηνότερο και από το Dacia Spring που δεν κυκλοφόρησε στην Ελλάδα.
Ένα ηλεκτρικό SUV των 4 μέτρων
Σύμφωνα με τα όσα έχει ανακοινώσει η Dacia, το νέο μοντέλο θα είναι ένα SUV συμπαγών διαστάσεων, με το μήκος του να μην ξεπερνά τα 4 μέτρα. Ωστόσο οι χώροι του αναμένεται να είναι ικανοποιητικοί, όπως άλλωστε μας έχει συνηθίσει η εταιρεία με όλα τα μοντέλα της γκάμας της. Και μπορεί η Dacia να μην έχει ακόμη καταλήξει στην ονομασία του, όμως τα σημαντικά νέα είναι πως όταν θα έρθει στην αγορά προς τα τέλη του 2025, θα ταράξει τα νερά με την ιδιαίτερα χαμηλή τιμή του.
Η ιδέα της κατασκευής ενός προσιτού ηλεκτρικού μοντέλου αποτελεί αυτή τη στιγμή το απόλυτο challenge στον χώρο του αυτοκινήτου. Οι περισσότερες εταιρείες έχουν δηλώσει πως εργάζονται πάνω σε σχετικά project, καθώς γνωρίζουν πως οι σημερινές τιμές των ηλεκτρικών μοντέλων, αποτελούν έναν από τους βασικότερους ανασταλτικούς παράγοντες της εμπορικότητάς τους. Η Dacia έθεσε έναν πολύ φιλόδοξο στόχο και όπως φαίνεται, τα κατάφερε.
Στηρίζεται στη νέα πλατφόρμα του ηλεκτρικού Renault 5
Το φθηνό ηλεκτρικό τη Dacia θα βασίζεται στην νέα αμιγώς ηλεκτρική πλατφόρμα CMF-B EV, στην οποία στηρίζεται το ηλεκτρικό Renault 5. Με βάση αυτή την αρθρωτή πλατφόρμα θεωρείται σχεδόν βέβαιο πως θα ακολουθήσουν και άλλα ηλεκτρικά μοντέλα με τα σήματα της Dacia. Στη βασική του έκδοση, το μικρό SUV θα εφοδιάζεται με μπαταρία 40kWh με την Dacia να υποστηρίζει πως η αυτονομία του θα φτάνει τα 250km.
Αυτό σημαίνει το συγκεκριμένο μοντέλο θα προορίζεται κυρίως για χρήση εντός πόλης, ενώ θα έχει τη δυνατότητα να δεχτεί φόρτιση μέχρι και 150kW. Ο ηλεκτροκινητήρας θα κινεί τους μπροστινούς τροχούς και η ισχύς του, αν και δεν έχει ανακοινωθεί, εκτιμάται πως δεν θα ξεπερνά τους 130 ίππους.
Στα πλάνα της Dacia βρίσκεται και μια έκδοση με μεγαλύτερη μπαταρία, χωρίς όμως να γνωρίζουμε περισσότερα στοιχεία γι' αυτή. Σε κάθε περίπτωση, ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί στη συγκράτηση του βάρους σε όσο το δυνατόν χαμηλότερο επίπεδο, τομέας που επίσης εστιάζουν οι εταιρείες καθώς αποτελεί ένα από τα αγκάθια της ηλεκτροκίνησης. θεωρείται σχεδόν βέβαιο ότι θα υιοθετηθούν πολλές λύσεις σε επίπεδο υλικών από το εντυπωσιακό πρωτότυπο Dacia Manifesto.
Είναι σαφές πως η συγκεκριμένη είδηση αλλάζει τα δεδομένα στην κατηγορία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, καθώς η εταιρεία που θα σπάσει πρώτη το φράγμα των 20.000 ευρώ (κάτι που έχει δηλώσει πως σχεδιάζει να κάνει και η VW), μπορεί βάσιμα να ελπίζει σε υψηλές πωλήσεις.
Και ναι, αυτό είναι το πρωταπριλιάτικο άρθρο του topgeargreece.gr