Πόσο θα κάνει το ηλεκτρικό Renault 5-Ξεκίνησαν οι δοκιμές του

Το μικρό αυτοκίνητο της Renault αγαπήθηκε όσο λίγα -και στην Ελλάδα- και τώρα ξέρουμε ότι ξεκίνησαν οι δοκιμές του ηλεκτρικού και κάτι μάθαμε για την τιμή του

To ηλεκτρικό Renault 5

Ποιος δεν ξέρει το Renault 5; Δύσκολα να βρεις κάποιον που να μην το ξέρει και τώρα που αναμένεται το ηλεκτρικό Renault 5 καταλαβαίνεις ότι το ενδιαφέρον αναβιώνει και μεγαλώνει. Η πρώτη πιθανή ερώτηση είναι "πόσο θα κάνει;". Σε αυτό έχουμε μια πρώτη πληροφορία και ακούγεται ότι η τιμή του του μικρού ηλεκτρικού θα είναι κάτω από 34.000 ευρώ (αν υπάρχει επιδότηση καταλαβαίνεις ότι δεν θα είναι ακριβό).

To Renault 5 TL και το ηλεκτρικό Renault 5
To Renault 5 TL και το ηλεκτρικό Renault 5

Αλλά έχουμε και άλλες αμιγώς επίσημες πληροφορίες όπως ότι ξεκίνησαν οι δοκιμές του και κάποιους από τους λόγους που θα έχει -για ηλεκτρικό- χαμηλή τιμή. Να θυμήσουμε ότι το μικρό ηλεκτρικό της Renault θα βγει στην αγορά το 2024.

Γιατί θα είναι φθηνό το ηλεκτρικό Renault 5

Όπως ξέρεις όλα έχουν να κάνουν με το κόστος παραγωγής. Το Renault 5 στηρίζεται στην ηλεκτρική πλατφόρμα CMF-B EV ενώ ο ηλεκτροκινητήρας του είναι μια πιο δυνατή εκδοχή αυτού που υπάρχει στο Megane E-Tech. Όχι μόνο διαθέτει καλύτερη απόδοση από έναν κινητήρα μόνιμου μαγνήτη, αλλά δεν απαιτεί επίσης μέταλλα σπάνιων γαιών, πράγμα που σημαίνει ότι το κόστος παραγωγής σε μεγάλη κλίμακα και οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις είναι και οι δύο χαμηλότερες.

Διαβάστε Επίσης

Επιπλέον, ο κινητήρας θα επωφελείται από μια νέα εσωτερική αρχιτεκτονική, που συνδυάζει τρία βασικά εξαρτήματα σε ένα "πακέτο": τον μετατροπέα DC/DC που μετατρέπει τα 400V της μπαταρίας σε 12V, τον φορτιστή μπαταρίας και το τμήμα που διαχειρίζεται τη διανομή ισχύος. Αυτή η αρχιτεκτονική μειώνει και το βάρος περίπου κατά 20 κιλά σε σχέση με το ZOE. 

Ηλεκτρικός κινητήρας του Renault 5
H αρχιτεκτονική 3 σε 1 του ηλεκτρικού Renault 5

Η νέα μπαταρία θα βοηθήσει επίσης καθώς είναι 15 κιλά ελαφρύτερη. Ως εκ τούτου το ηλεκτρικό Renault 5 θα χρειάζεται λιγότερο χώρο για να μεταφέρει περισσότερες kWh. Παράλληλα -σύμφωνα με την Renault- το σημείο που τοποθετείται το "πακέτο" με τις μπαταρίες μειώνει τον ήχο στην καμπίνα και θα αυξάνει την ακαμψία. 

H ηλεκτρική πλατφόρμα του Renault 5
Μπαταρία και πίσω ανάρτηση στο ηλεκτρικό Renault 5

Ξεκίνησαν οι δοκιμές με 9 πρωτότυπα

Σε αυτά τα 9 "μουλάρια", η πλατφόρμα, το σύστημα κίνησης και η μπαταρία τους είναι ίδια με αυτά που θα έχει το αυτοκίνητο παραγωγής. Με σχεδίαση βασισμένη στη σιλουέτα του Clio, τα "μουλάρια" δεν μοιάζουν ακόμα με το μελλοντικό μοντέλο.

H ηλεκτρική πλατφόρμα του Renault 5

Τώρα δοκιμάζονται σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης (πάγος, χιόνι) στο Arvidsjaur (Σουηδική Λαπωνία), καθώς και σε συνθήκες μέσης έως υψηλής πρόσφυσης στα τεχνικά κέντρα της Renault στο Lardy (ευρύτερη περιοχή του Παρισιού) και στο Aubevoye (Νορμανδία).

Η εγκατάσταση της Renault στο Aubevoye διαθέτει τα μέσα για να αναπαράγει κάθε είδους καταπόνηση που θα υποστούν τα οχήματα στα χέρια των πελατών: 613 εκτάρια, 35 πίστες που καλύπτουν 60 χιλιόμετρα, 42 γραμμές δοκιμών, 2 αεροσήραγγες, 18 θάλαμοι διάβρωσης, όλα κρυμμένα μέσα σε 272 εκτάρια δάσους που προστατεύουν τα πρωτότυπα από τα αδιάκριτα βλέμματα.

Διαβάστε Επίσης

Best of Network