
Και το θρίλερ κατάργησης συμβατικών αυτοκινήτων συνεχίζεται με νέο πρωταγωνιστή. Ο Γερμανός υπουργός Οικονομικών Κρίστιαν Λίντνερ δήλωσε ότι η Γαλλία θέλει "αναμέτρηση" στο θέμα με την απαγόρευση πωλήσεων νέων αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες.
Τι είπε ο υπ. Οικονομικών της Γερμανίας
"Είναι πολύ λυπηρό το γεγονός ότι η γαλλική κυβέρνηση κηρύσσει αναμέτρηση για την απαγόρευση των θερμικών κινητήρων", δήλωσε ο Λίντνερ σε συνέντευξή του που δημοσιεύθηκε την Παρασκευή.
Η Γερμανία έχει σχηματίσει συμμαχία με την Ιταλία και ορισμένες χώρες της Ανατολικής Ευρώπης που αντιτίθενται στη σχεδιαζόμενη σταδιακή κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης, εκτός εάν τα αυτοκίνητα που κινούνται με συνθετικά καύσιμα εξαιρεθούν από την απαγόρευση.
Τα σχόλια του Λίντνερ ήρθαν αφού ο υπουργός Οικονομικών της Γαλλίας Μπρουνό Λε Μερ δήλωσε ότι η ΕΕ πρέπει να επιμείνει στη σχεδιαζόμενη απαγόρευση.
"Δεν μπορούμε να λέμε ότι υπάρχει έκτακτη ανάγκη για το κλίμα αλλά να υποχωρούμε από τη μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα", δήλωσε ο Λε Μερ. "Είμαστε έτοιμοι να πολεμήσουμε γι' αυτό, καθώς πρόκειται για περιβαλλοντικό και οικονομικό λάθος".
Ο Λίντνερ δήλωσε ότι υποστηρίζοντας την προτεινόμενη απαγόρευση στην τρέχουσα μορφή της, η Γαλλία δεν λαμβάνει πλήρως υπόψη ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία είναι πιο ακριβά από τα αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης. Αυτό θα καταστήσει την κινητικότητα λιγότερο προσιτή για πολλούς ανθρώπους μετά την απαγόρευση των αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης, είπε.
Ο Λίντνερ δήλωσε ότι ο Λε Μερ "γνωρίζει πολύ καλά ότι η κινητικότητα με αυτοκίνητο θα μπορούσε να γίνει όλο και πιο ακριβή για πολλούς σκληρά εργαζόμενους ανθρώπους. Πρέπει να λάβουμε σοβαρά υπόψη μας αυτές τις ανησυχίες".
Τι λέει ο υπ. Οικονομικών της Γαλλίας
Ο Λε Μερ δήλωσε ότι η Ευρώπη βρίσκεται 5 έως 10 χρόνια πίσω από την Κίνα στην ανάπτυξη των ηλεκτρικών οχημάτων και ότι πρέπει να αποφύγει να στείλει ασυνεπή μηνύματα στις αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένων των γαλλικών εταιρειών όπως η Renault και (εν μέρει) η Stellantis.
"Το να λέμε ότι θα πάμε προς τα ηλεκτρικά αλλά θα παραμείνουμε λίγο με την καύση είναι οικονομικά ασυνεπές και επικίνδυνο για τη βιομηχανία", δήλωσε ο Λε Μερ. "Δεν είναι προς το εθνικό μας συμφέρον, δεν είναι προς το συμφέρον των αυτοκινητοβιομηχανιών και δεν είναι προς το συμφέρον του πλανήτη".
Η Porsche και ο όμιλος VW έχουν επενδύσει στην ανάπτυξη συνθετικών καυσίμων. Τα συνθετικά καύσιμα προέρχονται από νερό και διοξείδιο του άνθρακα σε μια διαδικασία που μπορεί να χρησιμοποιήσει μόνο βιώσιμη ενέργεια -αλλά σε πολύ μεγάλες ποσότητες που οι επικριτές λένε ότι θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν καλύτερα αλλού. Τα συνθετικά καύσιμα είναι ακόμα πολύ ακριβά σε αυτό το στάδιο, αν και οι υποστηρικτές λένε ότι το κόστος θα μειωθεί.