Πριν από αρκετό καιρό κυκλοφόρησαν βίντεο με ένα Tesla Model Y το οποίο προκάλεσε δυστύχημα στην Κίνα που στοίχισε τη ζωή δύο ανθρώπων. Οι καταγραφές του δυστυχήματος ήταν σοκαριστικές καθώς ήταν ξεκάθαρο ότι το όχημα κινούταν με μεγάλη ταχύτητα και ήταν εκτός ελέγχου.
Όχι, δεν φταίει για όλα το λογισμικό ημιαυτόνομης οδήγησης
Όλο και πιο συχνά βλέπουμε δημοσιεύματα στα οποία Tesla εμπλέκονται σε τροχαία ατυχήματα και δυστυχήματα. Ίδιως ένα εξ αυτών έχει πάρει μεγάλη δημοσιότητα κάθως έχασε την ζωή του ένα στέλεχος της Apple και το δικαστήριο εξετάζει εάν ευθύνεται το περιβόητο πια FSD beta (το σύστημα αυτόνομης οδήγησης της Tesla). Όμως επανήλθε στην επικαιρότητα ένα άλλο δυστύχημα με Tesla, αυτό της Κίνας.
Τελικά σύμφωνα με νεότερες πληροφορίες για το δυστύχημα δεν ευθύνεται στο σύστημα Autopilot της Tesla γιατί -πολύ απλά- δεν ήταν σε λειτουργία.
Τι γνωρίζουμε για το δυστύχημα
Η έρευνα για το θανατηφόρο δυστύχημα του Tesla Model Y στο Chaozhou της Κίνας αποκάλυψε ότι το γκάζι του ηλεκτρικού αυτοκινήτου ήταν πατημένο κατά τη διάρκεια της μοιραίας τελικής οδήγησης. Το Model Y στο περιστατικό καταγράφηκε σε βίντεο να επιταχύνει εκτός ελέγχου για περίπου δύο χιλιόμετρα πριν συντριβεί. Από το συμβάν έχασαν τη ζωή τους δύο άνθρωποι και τραυματίστηκαν τρεις.
Η ανάλυση των δεδομένων από το δυστύχημα με το Model Y έχει πλέον ολοκληρωθεί. Σύμφωνα με την έρευνα, το γκάζι του οχήματος ήταν πατημένο 100% καθ' όλη τη διάρκεια. Τα φρένα του Model Y δεν τα πάτησε ποτέ κανένας.
Tesla Model Y Chaozhou crash forensics finished
— Moneyball (@MoneybaII_R) March 1, 2023
✴️accelerator pressed 100% entire time
✴️brakes were off entire time
✴️5 sec prior crash, speed 164km/h, steering wheel angle moved 25° , stability control on, speed down to 159km/h, back up to 163km/h & crash
(小特叔叔 microblog) https://t.co/AU376gBrx7 pic.twitter.com/CepuDvuR1H
Να τονίσουμε ότι ο οδηγός του οχήματος ισχυρίστηκε ότι το όχημα επιτάχυνε μόνο του. Επίσης ένα μέλος της οικογένειας του οδηγού του Model Y ισχυρίστηκε αργότερα στα τοπικά μέσα ενημέρωσης ότι το πεντάλ του φρένου του οχήματος δεν ανταποκρινόταν και ότι το Tesla εξακολουθούσε να τρέχει με πλήρη ταχύτητα παρά την προσπάθεια του οδηγού να αλλάξει θέση στάθμευσης.
Η Tesla China αρνήθηκε τους ισχυρισμούς του μέλους της οικογένειας, σημειώνοντας ότι τα δεδομένα από το μοιραίο Model Y έδειξαν ότι το πεντάλ του γκαζιού ήταν βαθιά πατημένο κατά τη διάρκεια του συμβάντος. Η Tesla δήλωσε ότι το κουμπί Park πατήθηκε πράγματι κατά τη διάρκεια της τελευταίας κίνησης του οχήματος τέσσερις φορές, αλλά μόνο για λίγο. Προηγούμενες δοκιμές από ιδιοκτήτες Tesla έδειξαν ότι το πάτημα του Park για μεγάλο χρονικό διάστημα ενώ το όχημα βρίσκεται σε κίνηση θα σταματούσε το αυτοκίνητο.
Investigation is done : Autopilot was NOT engaged in that video that became viral ! pic.twitter.com/iiX45FqbNB
— TESLA saves lives (@SavedTesla) March 1, 2023
Είναι γνωστό ότι η Tesla China κάνει πολύ λεπτομερή ανάλυση των δεδομένων από τα τρακαρισμένα οχήματά της. Φυσικά δεν άρεσε η δήλωση της εταιρείας μετά τη θανατηφόρα σύγκρουση του Model Y. Αυτό συνέβη επειδή ο οδηγός του περιστατικού φέρεται να ήταν οδηγός φορτηγού και οι αρχές σημείωσαν ότι ο οδηγός δεν ήταν υπό την επήρεια αλκοόλ ή άλλων ουσιών.
Πάντως η ανάλυση του περιστατικού έδειξε ότι η δήλωση της Tesla China ήταν τελικά ακριβής.