Έρευνα για δύο θανατηφόρα δυστυχήματα με Tesla Model 3

Οι ομοσπονδιακές αρχές των ΗΠΑ προχωρούν σε έρευνες για δύο δυστυχήματα που εμπλέκονται Tesla Model 3 με το σύστημα ημι-αυτόνομης οδήγησης Autopilot

Tesla σε λειτουργία FSD πλήρους αυτόνομης οδήγησης

Δύο θανατηφόρα τροχαία δυστυχήματα, στα οποία ενεπλάκησαν δύο Tesla Model 3 -με τεχνολογία υποβοήθησης του οδηγού (Autopilot)-, αναφέρθηκαν κατά την περίοδο 16 Σεπτεμβρίου έως 15 Οκτωβρίου, σύμφωνα με τα ομοσπονδιακά στοιχεία των ΗΠΑ. Εδώ να θυμήσουμε ότι πρόσφατα ο επικεφαλής της Luminar -εταιρεία που έφτιαξε το Lidar του Volvo EX90-, o πρώτος μεγιστάνας της αυτόνομης οδήγησης, είπε ότι κακώς η Tesla αποκαλεί αυτόνομη οδήγηση το Autopilot.

Και τα δύο Tesla Model 3 με Autopilot

Και τα δύο θανατηφόρα δυστυχήματα συνέβησαν στην Καλιφόρνια, αν και πολλές από τις λεπτομέρειες έχουν διαγραφεί ή θεωρούνται εμπιστευτικές, σύμφωνα με τα στοιχεία της NHTSA.

Το σύστημα υποβοήθησης οδηγού Autopilot της Tesla βρίσκεται υπό κλιμακούμενο έλεγχο από τις ομοσπονδιακές ρυθμιστικές αρχές των ΗΠΑ μετά από μια σειρά δυστυχημάτων που είχαν ως αποτέλεσμα περισσότερους από δώδεκα τραυματισμούς και έναν θάνατο.

Tesla Model 3
Tesla Model 3

Οι εταιρείες υποχρεωμένες να δίνουν στοιχεία για τροχαία με αυτόνομη οδήγηση

Μέχρι τις 15 Οκτωβρίου, η NHTSA έχει λάβει αναφορές για 18 θανατηφόρα δυστυχήματα στα οποία εμπλέκονται οχήματα εξοπλισμένα με συστήματα αυτόνομης οδήγησης. Η NHTSA από πέρυσι  άρχισε να υποχρεώνει τους κατασκευαστές αυτοκινήτων, τους προμηθευτές και τις εταιρείες τεχνολογίας να αποκαλύπτουν τα δεδομένα ατυχημάτων/ δυστυχημάτων.

Η εντολή του οργανισμού ισχύει για οχήματα που είναι εξοπλισμένα με συστήματα επιπέδου 2 -εκείνα με χαρακτηριστικά υποβοήθησης οδηγού όπως η ρύθμιση της λωρίδας κυκλοφορίας και ο προσαρμοστικός έλεγχος ταχύτητας -και για συστήματα επιπέδου 3 (όπως αυτό της Mercedes) έως 5, τα οποία δοκιμάζονται και αναπτύσσονται σε περιορισμένη κλίμακα σε δημόσιους δρόμους.

Οι εταιρείες που υπόκειται στην εντολή της NHTSA πρέπει να αναφέρουν στην υπηρεσία εντός 24 ωρών από τη στιγμή που θα μάθουν για ένα περιστατικό και να παρέχουν πρόσθετες ενημερώσεις εντός συγκεκριμένων χρονικών πλαισίων.

Από τον Ιούλιο του 2021, 605 ατυχήματα που αφορούσαν οχήματα εξοπλισμένα με συστήματα υποβοήθησης οδηγού επιπέδου 2 έχουν αναφερθεί από εταιρείες που υπόκεινται στην εντολή. Η Tesla και η American Honda Motor Co. ανέφεραν τα περισσότερα από αυτά τα ατυχήματα: 474 για την Tesla και 107 για τη Honda.

Best of Network