
Ο διευθύνων σύμβουλος της Volvo, Jim Rowan, είναι ξεκάθαρος τόσο για την επιλογή όσο και για τους λόγους να θέσει την εσωτερική ανάπτυξη λογισμικού σε ύψιστη προτεραιότητα. "Οι βασικοί παράγοντες διαφοροποίησης καθώς προχωράμε προς την κινητικότητα επόμενης γενιάς, είναι το λογισμικό και το πυρίτιο", δήλωσε. Ως εκ τούτου, σύμφωνα με τον Rowan, είναι βασικό η Volvo να αποφασίσει τι θα κατασκευάζει ή ίδια και τι θα αγοράζει από προμηθευτές.

"Κάνει τεράστια διαφορά για εμάς τόσο από άποψη κόστους" η ανάπτυξη λογισμικού, λέει ο επικεφαλής της Volvo
Η σουηδική εταιρεία προτίθεται να αγοράσει πυρίτιο, ή μικροτσίπ, από ειδικούς όπως η Nvidia και η Qualcomm, ενώ αντιθέτως, το λογισμικό βρίσκεται στο επίκεντρο αυτών που επιθυμεί να κατασκευάζει. Οι προθέσεις του Rowan είχαν διαφανεί σε παλαιότερες δηλώσεις του, όταν και είχε αναφέρει πως η Volvo ήταν εξαρτημένη από τους προμηθευτές της. Η in-house ανάπτυξη λογισμικού "κάνει τεράστια διαφορά για εμάς τόσο από άποψη κόστους, αλλά κυρίως από άποψη ελέγχου", τόνισε ο Rowan, ειδικά ενόψει της εισόδου στην αγορά μοντέλων όπως το νέο EX90.
Η ύπαρξη αυτής της τεχνογνωσίας, σημαίνει ότι η Volvo δεν χρειάζεται να κατασκευάσει τα lidar, τα ραντάρ, τις κάμερες και τους αισθητήρες που θα οδηγούν μερικώς ή πλήρως τα μελλοντικά της μοντέλα. Αυτό που χρειάζεται, είναι απλώς να κατανοήσουμε πώς θα τα συνδυάσουμε μέσω λογισμικού, δήλωσε ο Rowan. Και αυτό συνιστά μια βαθιά αλλαγή.

Με το μυαλό στην αυτόνομη οδήγηση
Όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της η ίδια η Volvo, το λογισμικό που θα αναπτύξει στην Κρακοβία, θα είναι για την ασφάλεια και τα προηγμένα συστήματα υποστήριξης οδηγού της αυτοκινητοβιομηχανίας, συμπεριλαμβανομένων των λύσεων αυτόνομης οδήγησης. Το νέο κέντρο θα λειτουργήσει μέχρι το τέλος του έτους, απασχολώντας αρχικά 120 άτομα. Στόχος της Volvo είναι να αυξήσει τον αριθμό των εργαζομένων στην τοποθεσία της Κρακοβίας σε 500 έως 600 άτομα μέχρι το 2025.