Νέα XC40 και C40: Τα πρώτα πισωκίνητα Volvo μετά από 25 χρόνια

H νέα χρονιά φέρνει αναβαθμίσεις στη γκάμα των ηλεκτρικών εκδόσεων των XC40 και C40, τόσο σε αυτονομία όσο και στους χρόνους φόρτισης. Α, και για πρώτη φορά μετά από 25 χρόνια, μπορείς να αποκτήσεις ένα Volvo με κίνηση στους πίσω τροχούς.

Volvo XC40 Recharge

Η Volvo προχώρησε σε αναβάθμιση των ηλεκτρικών της μοντέλων XC40 Recharge και C40 Recharge, βελτιώνοντας την αυτονομία και τους χρόνους φόρτισης, όμως η αλήθεια είναι πως υπάρχει ακόμη ένα πολύ σημαντικό νέο. Κι αυτό, γιατί στις εκδόσεις με έναν ηλεκτροκινητήρα, οι Σουηδοί προχώρησαν σε αλλαγή της διάταξης, μεταφέροντας τον κινητήρα από τον μπροστινό στο πίσω άξονα. Σε απλή μετάφραση, έχεις τη δυνατότητα για πρώτη φορά μετά από 25 ολόκληρα χρόνια να αποκτήσεις ένα Volvo με κίνηση στους πίσω τροχούς.

Τρία συστήματα κίνησης στα ανανεωμένα XC40 και C40

Όπως αναφέρθηκε ήδη, στο πλαίσιο των αναβαθμίσεων που έχουν γίνει, τόσο η αυτονομία όσο και η ταχύτητα φόρτισης των XC40 Recharge και C40 Recharge, έχουν βελτιωθεί σε σχέση με τα υπάρχοντα μοντέλα. Μάλιστα σε ορισμένες εκδόσεις, η αύξηση στην αυτονομία είναι έως και 60 km. Συνολικά τρία νέα συστήματα κίνησης προσφέρονται στη γκάμα του μικρότερου ηλεκτρικού SUV της Volvo και στην Coupe εκδοχή του. Τα δύο εφοδιάζουν τις εκδόσεις με κίνηση στον πίσω άξονα. Η πρώτη επιλογή με τη βασική αυτονομία, είναι ένας ηλεκτροκινητήρας (e-motor) μόνιμου μαγνήτη που αποδίδει ισχύ 238 ίππων, αυξημένη κατά 3% σε σχέση με τον απερχόμενο ηλεκτροκινητήρα των 231 ίππων που εφοδίαζε την έκδοση με κίνηση στους εμπρός τροχούς.

Volvo C40 Recharge

Στο αμιγώς ηλεκτρικό XC40 Recharge με έναν κινητήρα, η χωρητικότητα της μπαταρίας παραμένει στις 69 kWh, αλλά οι βελτιώσεις στην αποτελεσματικότητα της ψύξης της έχουν αποφέρει αύξηση της αυτονομίας, η οποία πλέον φθάνει τα 460 km σύμφωνα με τον κύκλο δοκιμών WLTP, έναντι 425 km προηγουμένως. Η αντίστοιχη έκδοση του C40 έχει αυτονομία αυξημένη στα 476 km, έναντι 438 km προηγουμένως. Επιπλέον, σε έναν φορτιστή συνεχούς ρεύματος 130 kW, η φόρτιση από το 10%-80% διαρκεί 34 λεπτά.

Volvo C40 Recharge

Για όποιον επιθυμεί περισσότερη ισχύ και αυξημένη αυτονομία, υπάρχει η επιλογή της έκδοσης με μία μεγαλύτερη μπαταρία, που σε συνδυασμό με έναν πιο ισχυρό ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη, ισχύος 252 ίππων, που μεταδίδει την κίνηση στους πίσω τροχούς. Αυτή η νέα επιλογή συνοδεύεται από μπαταρία 82 kWh που αυξάνει την αυτονομία στα 515 km στο XC40 Recharge single motor extended range και στα 533 km στο C40 Recharge single motor extended range

Volvo C40 Recharge

Και εδώ, η ισχύς φόρτισης είναι βελτιωμένη, καθώς η μεγαλύτερη μπαταρία επιτρέπει αναβαθμισμένη φόρτιση 200 kW σε συνεχές ρεύμα (η προηγούμενη μέγιστη τιμή ήταν 150 kW), ενώ η φόρτιση από το 10%-80% απαιτεί περίπου 28 λεπτά.

Διαφορετική ισχύς στους ηλεκτροκινητήρες των τετρακίνητων

Από τις παραπάνω αναβαθμίσεις όμως, επωφελούνται και οι τετρακίνητες εκδόσεις. Τα XC40 και C40 Twin Motor διέθεταν διάταξη με δύο ηλεκτροκινητήρες 204 ίππων, έναν στον εμπρός και έναν στον πίσω άξονα. Η ισχύς εδώ δεν έχει διαφοροποιηθεί παραμένοντας στους 408 ίππους, αλλά πλέον, ο ηλεκτροκινητήρας που βρίσκεται τοποθετημένος μπροστά αποδίδει 159 ίππους και εκείνος που βρίσκεται πίσω 249 ίππους.

Volvo XC40 Recharge

Η νέα διάταξη, σε συνδυασμό με μία μπαταρία 82 kWh και με βελτιώσεις στην αποδοτικότητα της ψύξης της, παρέχει πλέον στο XC40 Recharge Twin Motor AWD αυτονομία έως και 500 km με μόνο μία φόρτιση, αυξημένη κατά 62 km σε σύγκριση με την προηγούμενη διάταξη. Η αντίστοιχη αυτονομία για το C40 Recharge Twin Motor AWD έχει αυξηθεί στα 507 km, από 451 km προηγουμένως. Τέλος, οι νέες ζάντες 19 ιντσών, βοηθούν σύμφωνα με τη Volvo και στη μείωση της οπισθέλκουσας μέσω της αεροδυναμικής τους σχεδίασης.

Best of Network