Μια πρώτη, πολύ μικρή είναι η αλήθεια, πρόγευση του νέου μοντέλου της Mazda πήραμε πριν λίγες μέρες. Τώρα έφτασε η στιγμή της αποκάλυψης για το πρώτο plug-in υβριδικό μοντέλο με περιστροφικό κινητήρα ως γεννήτρια. Το Mazda MX-30 το γνωρίσαμε ως αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο, με πολύ ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά, αλλά αρκετά περιορισμένη αυτονομία.

Η "μικρή" επιστροφή του κινητήρα Wankel
Το MX-30 e-Skyactiv R-EV που παρουσιάζεται αυτές τις μέρες σην έκθεση Αυτοκινήτου των Βρυξελλών αποτελεί μια σαφώς πιο ολοκληρωμένη πρόταση. Η μπαταρία 17,8KWh που διαθέτει, του δίνει τη δυνατότητα να κινείται αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια για 85km, με τη διαφορά πως η Mazda έχει τοποθετήσει και έναν περιστροφικό κινητήρα βενζίνης 830cc, ο οποίος λειτουργεί ως γεννήτρια για να επιτρέπει μεγαλύτερες διαδρομές, χωρίς το άγχος της αυτονομίας ή της φόρτισης. Έχει ακτίνα ρότορα 120 χλστ. και πλάτος ρότορα 76 χλστ., ενώ το συμπαγές μέγεθός του (συνολικό πλάτος μικρότερο από 840 χλστ.), επιτρέπει την τοποθέτησή του κάτω από το καπό χωρίς αλλαγές στο πλαίσιο του αμαξώματος του MX-30.

Χωρίς καμία μηχανική σύνδεση μεταξύ του κινητήρα και των τροχών, η περιστροφική μονάδα λειτουργεί απλώς ως γεννήτρια, διασφαλίζοντας ότι το MX-30 R-EV θα κινείται πάντα μέσω του ηλεκτροκινητήρα. Έχοντας εμπειρία πάνω από μισό αιώνα στην εξέλιξη περιστροφικών κινητήρων, η Mazda επέλεξε αυτή τη λύση λόγω της μοναδικής ικανότητας των κινητήρων Wankel να παράγουν την απαιτούμενη ισχύ από μια μικρή και ελαφριά μονάδα.

Αυτονομία 600 χιλιόμετρα
Ο συνδυασμός μπαταρίας και ρεζερβουάρ καυσίμου χωρητικότητας 50 λίτρων, δημιουργεί ένα μοναδικό plug-in υβριδικό σύστημα με συνολική αυτονομία που φτάνει τα 600km, ενώ η εκπομπή CO2 (κατά WLTP) είναι μόλις 21g/km. Επιπλέον, η συμβατότητα τόσο με φόρτιση AC όσο και με ταχεία φόρτιση DC αποτελεί ένα ακόμη πλεονέκτημα, που μεταφράζεται σε διάρκεια φόρτισης 50 λεπτών (AC), ενώ η ταχεία φόρτιση DC μπορεί να ολοκληρωθεί σε περίπου 25 λεπτά.

Να σημειωθεί πως η ισχύς των 170 ίππων του MX-30 R-EV είναι κατά 25 ίππους αυξημένη σε σχέση με το αμιγώς ηλεκτρικό ΜΧ-30, εξασφαλίζοντας καλύτερες επιδόσεις, την ώρα που η μέγιστη ροπή ανέρχεται σε 260Nm. Το MX-30 e-Skyactiv R-EV διαθέτει τρία προγράμματα οδήγησης: Normal, EV και Charge. Ωστόσο, η επιλογή του προγράμματος δεν επηρεάζει τη μέγιστη ταχύτητα του οχήματος. Η κανονική λειτουργία παρέχει ηλεκτρική οδήγηση εφόσον η μπαταρία είναι επαρκώς φορτισμένη.

Εάν απαιτείται περισσότερη ισχύς από αυτή που μπορεί να προσφέρει το επίπεδο της μπαταρίας -για παράδειγμα, κατά την επιτάχυνση- η γεννήτρια του περιστροφικού κινητήρα θα ενεργοποιηθεί με βάση το βαθμό ανοίγματος του γκαζιού και θα τροφοδοτήσει την μπαταρία με περισσότερη ισχύ. Ο οδηγός μπορεί να ενεργοποιήσει τη λειτουργία EV όταν θέλει να παραμείνει στην ηλεκτροκίνηση για όσο το δυνατόν μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Αυτή η λειτουργία θα διασφαλίσει ότι το όχημα χρησιμοποιεί αποκλειστικά την ηλεκτρική κίνηση, μέχρι να αδειάσει εντελώς η μπαταρία.

Θα πρέπει, ωστόσο, να σημειωθεί ότι εάν ο οδηγός χρειαστεί να επιταχύνει ξαφνικά και πατήσει βαθιά το πεντάλ του γκαζιού (ισοδύναμο με τη λειτουργία kickdown σε ένα όχημα με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων), ο περιστροφικός κινητήρας θα ενεργοποιηθεί και θα παράγει την απαιτούμενη ισχύ για να επιταχύνει το αυτοκίνητο όσο το δυνατόν πιο άμεσα.

Το Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV αναμένεται στην αγορά προς τα τέλη της άνοιξης, με τη γκάμα του να περιλαμβάνει και την περιορισμένη έκδοση Edition R (το R προέρχεται από τη λέξη Return και αφορά την επιστροφή του περιστροφικού κινητήρα) με το αμάξωμά της, να είναι βαμμένο στον χρωματικό συνδυασμό Jet Black με πλευρικές κολόνες Maroon Rouge και μαύρη οροφή.