Μπαταρίες EV: Πότε Ευρώπη, ΗΠΑ θα απεξαρτηθούν από Κίνα

Το μεγάλο ζητούμενο για Ευρώπη και ΗΠΑ είναι η απεξάρτηση από τις κινεζικές μπαταρίες για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Πότε και πώς όμως θα απεξαρτηθούν;

Μπαταρία ηλεκτρικού αυτοκινήτου

Οι ΗΠΑ και η Ευρώπη θα μπορούσαν να μειώσουν την εξάρτησή τους από την Κίνα για μπαταρίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων μέσω νέων κεφαλαιουχικών δαπανών ύψους άνω των 160 δισεκατομμυρίων δολαρίων έως το 2030, ανέφεραν οι Financial Times, επικαλούμενοι έκθεση της Goldman Sachs.

Εναλλακτική χημεία στις μπαταρίες είναι μια από τις λύσεις

Η κυριαρχία της Κίνας θα μπορούσε να αποδυναμωθεί από τις πολιτικές προστατευτισμού στις ΗΠΑ και την Ευρώπη, μαζί με εναλλακτικές χημικές τεχνολογίες μπαταριών που απαιτούν λιγότερα κρίσιμα ορυκτά από την Κίνα και την άνοδο της ανακύκλωσης μπαταριών. Εδώ να τονίσουμε ότι κινεζικές εταιρείες -όπως η BYD- έχουν φροντίσει να αποκτήσουν δικαιώματα πολλών ορυχείων με στοιχεία που υπάρχουν στις μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων. 

Η έκθεση της Goldman Sachs υπολόγισε ότι για να επιτευχθεί μια αυτάρκης αλυσίδα εφοδιασμού, οι χώρες που ανταγωνίζονται την Κίνα θα πρέπει να δαπανήσουν 78,2 δισ. δολάρια για μπαταρίες, 60,4 δισ. δολάρια για εξαρτήματα και 13,5 δισ. δολάρια για την εξόρυξη λιθίου, νικελίου και κοβαλτίου, καθώς και 12,1 δισ. δολάρια για τη διύλιση αυτών των υλικών, αναφέρουν οι FT.

Μπαταρίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Τι προσπαθούν να κάνουν οι ΗΠΑ

Στις ΗΠΑ, ο νόμος για τη μείωση του πληθωρισμού θα δώσει ώθηση στην κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων. Ο νόμος, που υπογράφηκε στις 16 Αυγούστου από τον πρόεδρο Τζο Μπάιντεν, περιλαμβάνει διατάξεις που αποσκοπούν στην τόνωση της αμερικανικής κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων και μπαταριών, συμπεριλαμβανομένων νέων απαιτήσεων για την προμήθεια των οχημάτων ώστε να πληρούν τις προϋποθέσεις για φορολογικές πιστώσεις για τα ηλεκτρικά οχήματα.

Οι αναλυτές της επενδυτικής τράπεζας πιστεύουν ότι η ζήτηση για τελικές μπαταρίες θα μπορούσε να καλυφθεί χωρίς την Κίνα μέσα στα επόμενα τρία έως πέντε χρόνια, ως αποτέλεσμα των επενδύσεων στις ΗΠΑ από τους νοτιοκορεατικούς ομίλους LG και SK Hynix. Η Goldman προέβλεψε ότι το μερίδιο αγοράς των ΗΠΑ των κορεατικών κατασκευαστών μπαταριών θα εκτοξευθεί σε περίπου 55% σε τρία χρόνια, από 11% το 2021.

Μπαταρίες ηλεκτρικού αυτοκινήτου

Προς το παρόν, η Κίνα κυριαρχεί στην παραγωγή μπαταριών, συμπεριλαμβανομένης της εξόρυξης και του εξευγενισμού των πρώτων υλών. Η Goldman Sachs δεν απάντησε αμέσως σε αίτημα του Reuters για σχολιασμό.

Με πληροφορίες από Reuters / Automotive News Europe

Best of Network