McLaren Elva οδηγεί ο γκουρού της αυτόνομης οδήγησης

Θα περίμενες ότι ο επικεφαλής της Luminar (εταιρεία που φτιάχνει το Lidar του Volvo EX90) οδηγεί ένα άκρως οδηγοκεντρικό αυτοκίνητο ενώ εξελίσσει την επόμενη μέρα της αυτόνομης οδήγησης

McLaren Elva

Λίγες φράσεις γεμίζουν τον μέσο βενζινολάτρη με περισσότερο τρόμο από την "αυτόνομη οδήγηση". Ιδιαίτερα καθώς το μέλλον της οδήγησης για την καθαρή συγκίνησή της απειλείται ήδη με την ηλεκτροκίνηση να εξανεμίζει ταυτόχρονα τα εγχειρίδια, την ελαφρότητα και τον θόρυβο.

O κύριος Luminar λάτρης της "παραδοσιακής" οδήγησης

Και την περασμένη εβδομάδα μάθαμε ότι το τιμόνι και τα πεντάλ -τα δύο εναπομείναντα σημεία επαφής μας με το αυτοκίνητο -θα μπορούσαν επίσης να βρουν άσχημο τέλος όταν η τεχνολογία χωρίς οδηγό αρχίσει πραγματικά να "δαγκώνει".

Ωστόσο, σου φέρνουμε κάποια καθησυχαστικά (και ελαφρώς διασκεδαστικά) νέα: Ο Austin Russell, ο ιδρυτής της κορυφαίας στον κλάδο εταιρείας lidar Luminar και ένας άνθρωπος που συμμετέχει πολύ στην πρωτοπορία (είναι αυτή λέξη;) των αυτόνομων οχημάτων, είναι και ο ίδιος τρελός με τα αυτοκίνητα. Και όχι μόνο αυτό, αλλά πιστεύει ότι η τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης μπορεί να κάνει τα supercars και τα παρόμοια αυτοκίνητα ακόμα πιο διασκεδαστικά από ό,τι είναι τώρα. 

"Είμαι απόλυτα λάτρης της οδήγησης, εκατό τοις εκατό", αποκάλυψε σιωπηλά στο TopGear κατά την αποκάλυψη του Volvo EX90 στη Στοκχόλμη. "Είναι αστείο: Στην πραγματικότητα απολαμβάνω την οδήγηση. Μου αρέσει η οδήγηση.

Το ενδιαφέρον σε όλα αυτά είναι ότι όλοι πιστεύουν ότι τα αυτοκίνητα επιδόσεων και η αυτονομία βρίσκονται στα δύο αντίθετα άκρα του φάσματος. Αλλά η πραγματικότητα είναι ότι [αν το lidar] μπορεί να καταλάβει τα πάντα που συμβαίνουν γύρω σας, μπορεί να σας επιτρέψει να ωθήσετε με ασφάλεια τα όρια του αυτοκινήτου χωρίς να βγείτε εκτός δρόμου.

Volvo EX90 Lidar
Volvo EX90 Lidar

Αυτό είναι μέρος του βασικού προβλήματος. Και γιατί πιστεύω ότι θα δούμε αυτή την τεχνολογία ακόμη και σε supercars και άλλα πράγματα στο μέλλον, όχι μόνο σε κανονικά οχήματα παραγωγής για καταναλωτές".

Όχι σε άψυχα αυτοκίνητα

Εντάξει, αισθανόμαστε λίγο καλύτερα για το όλο θέμα της αυτόνομης οδήγησης γνωρίζοντας ότι ο αναμφισβήτητα πιο επιτυχημένος επιχειρηματίας στον τομέα (ο Russell έφερε τη Luminar στο χρηματιστήριο το 2020 και είναι τώρα δισεκατομμυριούχος εξαιτίας αυτού) καταλαβαίνει ότι τα αυτοκίνητα δεν πρέπει να είναι όλα άψυχα κουτιά μεταφοράς.

Έχοντας λοιπόν βγάλει ένα διόλου ευκαταφρόνητο ποσό δολαρίων από μια επιχείρηση που ξεκίνησε το 2012 ως 17χρονος, τι οδηγεί καθημερινά ο ίδιος ο επικεφαλής της αυτόνομης οδήγησης;

Mercedes EQS

"Βρίσκομαι σε δύο ακραία άκρα", λέει. "Εντάξει, θα έχω πράγματα όπως το EQS, που είναι ένα σπουδαίο νέο EV. Αυτό είναι φοβερό και αποτελεί πρόγευση για αυτό που κάνουμε [η Luminar] με τη Mercedes.

Στη συνέχεια, θα πάω στο ακραίο άλλο άκρο, όπως ένα McLaren Elva. Χωρίς παρμπρίζ, χωρίς τίποτα, μόνο μια ωμή εμπειρία οδήγησης. Με το αγωνιστικό κράνος!"

McLaren Elva
McLaren Elva
McLaren Elva
McLaren Elva
McLaren Elva
McLaren Elva
McLaren Elva
McLaren Elva
McLaren Elva
McLaren Elva

Και πού χρησιμοποιείται το Elva; "Έτσι συνήθως στη Φλόριντα, και έξω από το Ορλάντο και μερικές φορές στο Λος Άντζελες. Ή το παίρνω σε μια πίστα ή κάτι τέτοιο".

Ίσως η οδήγηση για ευχαρίστηση να επιβιώσει τελικά ως χόμπι.

Best of Network