Ξέρω τι σκέφτεσαι. Μοιάζει με ταξί του Nurburgring. Ίσως αυτή να ήταν η πρόθεση, η τέλεια μεταμφίεση για ένα πρωτότυπο που έκανε βόλτες στο Nurburgring, αν και ο Harry, ο οποίος διαχειρίζεται την εγκατάσταση με τα μυστικά BMW M CSL, εκτιμά ότι η βαφή προστέθηκε αργότερα. Η E60 BMW M5 ήταν η πιο σκληροπυρηνική κανονική M5 που υπήρξε ποτέ. Υπήρξε μια σχετικά ήπια (η E39 V8), και μετά αυτό το αυτοκίνητο πήρε την αντίθετη κατεύθυνση. Η επόμενη, η F10, ήταν λίγο αδέξια. Ίσως αυτό να είναι το κυνήγι της BMW για την ιδανική CSL.
Πώς έγινε η μετατροπή από BMW M5 σε M5 CSL
Αυτό που έχει σημασία εδώ είναι ότι επρόκειτο να πάρουν την πιο ασυμβίβαστη BMW M5 που υπήρξε ποτέ. Και να την αγριέψουν. Το στάνταρ αυτοκίνητο, ως γνωστόν, διέθετε τον ατμοσφαιρικό S85 V10 των 5,0 λίτρων με 507 ίππους, ο οποίος ανέπτυσσε μέγιστη ισχύ στις 7.750 σ.α.λ., ανέβαζε πολύ πάνω από τις 8.000 σ.α.λ. και αγαπούσε να "δουλεύει" εκεί. Συνδυαζόταν με ένα επτατάχυτο σειριακό μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων που ακόμα και τότε θεωρούνταν λίγο "πονοκέφαλος".
Υπάρχει μια διαδικασία από την οποία πέρασαν όλα αυτά τα μυστικά CSL. Μια ιδέα μεταμορφώνεται σε ένα περιστασιακό σχέδιο. Αυτό οδηγεί σε ένα αυτοκίνητο εξέλιξης. Γίνεται μια μελέτη σκοπιμότητας (θα μπορούσε να είναι μια εμπορική πραγματικότητα; Θα αποφέρει χρήματα στην εταιρεία; Ταιριάζει στο χαρτοφυλάκιο της μάρκας;) και αν οι μηχανικοί, οι διευθυντές και οι σχεδιαστές είναι πεπεισμένοι ότι έχουν βρει κάτι καλό, το παρουσιάζουν στο διοικητικό συμβούλιο. Σε αυτό το σημείο πεθαίνουν τα περισσότερα project.
Αυτή M5 CSL δεν έφτασε ποτέ μέχρι εκεί. Για λόγους που χάνονται στο χρόνο -ή που η BMW δεν θέλει να αποκαλύψει- η E60 M5 CSL γεννήθηκε νεκρή. Υπάρχει μια οπτική ένδειξη για το τι έχει γίνει. Βλέπετε την επιπλέον μάσκα στη θέση της πινακίδας αριθμού; Χρειαζόταν για επιπλέον ψύξη, επειδή ο V10 είχε "διασταλεί" στα 5,4 λίτρα από 5 λίτρα. Το κέρδος; Περίπου 550 ίπποι -αντί για 507 ίππους. Δεν είναι σίγουροι, γιατί δεν έγινε ποτέ δυναμομέτρηση. Η μεγαλύτερη είδηση ήταν το κιβώτιο ταχυτήτων. Αυτή είχε ένα κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, το ίδιο που τοποθετείται στην E92 BMW M3.
Και στη συνέχεια ασχολήθηκαν με το βάρος. Το εσωτερικό είναι μυθικά αταίριαστο, τα μονοκόμματα Recaros φαίνεται να έχουν βιδωθεί την τελευταία στιγμή και ένα παγκάκι αντικατέστησε τα πίσω καθίσματα. Παρ' όλα αυτά, αφαιρέθηκαν πάνω από 100 κιλά -αυτός, προφανώς, είναι πάντα ο στόχος- αλλά μετά σταμάτησαν. Η BMW δεν λέει τι σκότωσε αυτό το αυτοκίνητο, ή οποιοδήποτε άλλο CSL, οπότε είτε αισθάνεσαι ευτυχείς γνωρίζοντας τι έκαναν στα παρασκήνια, είτε θλίψη για το τι θα μπορούσε να είχε γίνει.