Όταν η Toyota "μίλησε" στη Yamaha: Υδρογόνου το ανάγνωσμα

Η Toyota αναθέτει στη Yamaha την ανάπτυξη ενός V8 5λιτρου κινητήρα, που θα λειτουργεί αποκλειστικά με υδρογόνο και οι ουρανοί αγάλλονται!

Toyota Yamaha hydrogen
Toyota Yamaha hydrogen
Toyota Yamaha hydrogen

Σε έναν ιδανικό κόσμο, τα ορυκτά καύσιμα θα ήταν ανεξάντλητα, δεν θα άφηναν βαρύ ενεργειακό αποτύπωμα και η αυτοκίνηση θα διατηρούσε αλώβητη τη διαχρονική σχέση της με τους θερμικούς κινητήρες. Όμως ο θερμικός κινητήρας έχει τη ρυπογόνα ρετσινιά στο πέτο και σύσσωμη η αυτοκινητοβιομηχανία στην προσπάθεια υλοποίησης καθαρότερων στόχων στρέφεται κατά βάση σε ηλεκτροκίνητες λύσεις.

Στην Ιαπωνία όμως διαφωνούν

Μπορεί το ηλεκτρικό όραμα να παραμένει στην Toyota με την πρόσφατη ανακοίνωση να επιβεβαιώνει τις προθέσεις για μια ηλεκτρική γκάμα οχημάτων αποτελούμενη από 30 BEVs έως το 2030, όμως δεν αφήνει στείρες τις σκέψεις της εταιρίας για το μέλλον του θερμικού κινητήρα. Μια από αυτές τις προσπάθειες βρήκε την Toyota Motor Corporation να αναθέτει στον μακροχρόνιο συνεργάτη τη Yamaha Motor την ανάπτυξη ενός 5λιτρου V8 κινητήρα για αυτοκίνητα, ο οποίος θα τροφοδοτείται αποκλειστικά από υδρογόνο. Στην Ιαπωνία, το Νοέμβριο του περασμένου έτους, η Toyota και άλλες πέντε εταιρείες που σχετίζονται με την αυτοκινητοβιομηχανία και εφαρμογές της (Kawasaki Heavy Industries, Subaru Corporation, Toyota Motor Corporation, Mazda Motor Corporation και Yamaha Motor) ανακοίνωσαν από κοινού ότι θα ξεκινήσουν συζητήσεις για τη διεξαγωγή συλλογικής έρευνας για να βρουν πιθανούς τρόπους ώστε να διευρύνουν το εύρος επιλογών καυσίμων για κινητήρες εσωτερικής καύσης σε αναζήτηση ουδέτερου ισοζυγίου άνθρακα. Και στον χώρο όπου έγινε η ανακοίνωση, ο κινητήρας υδρογόνου V8 που γίνεται αναφορά , αποκαλύφθηκε στο κοινό. Βασίζεται στο 5.0 λίτρων sport κουπέ Lexus RC F, με τροποποιήσεις στα μπεκ ψεκασμού, τις κυλινδροκεφαλές και την πολλαπλή εισαγωγής, μεταξύ άλλων, και αποδίδει έως και 450 ίππους στις 6.800 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 540 Nm στις 3.600 σ.α.λ.

Toyota Yamaha hydrogen

"Εργαζόμαστε για την επίτευξη ουδέτερου ισοζυγίου άνθρακα έως το 2050, ενώ ταυτόχρονα η λέξη 'Motor' (κινητήρας) είναι το πάθος που μας ενέπνευσε για να συνοδεύει το όνομα της εταιρείας και κατά συνέπεια, η δέσμευσή μας για το μέλλον του κινητήρα εσωτερικής καύσης. Οι κινητήρες υδρογόνου εκπληρώνουν τους στόχους μας, διατηρώντας ταυτόχρονα ζωντανό το πάθος μας . Η συνεργασία με εταιρείες που έχουν διαφορετική εταιρική κουλτούρα και τομείς εξειδίκευσης, καθώς και η αύξηση του αριθμού των συνεργατών μας, είναι ο τρόπος με τον οποίο θέλουμε να δείξουμε τον δρόμο προς το μέλλον.", δήλωσε ο πρόεδρος της Yamaha Motor, Yoshihiro Hidaka

Τι είναι όμως το υδρογόνο;

Πρόκειται για καύσιμο μηδενικών εκπομπών που καίγεται με οξυγόνο. Όταν χρησιμοποιείται σε κυψέλες καυσίμου, σε συνδυασμό με το οξυγόνο, παράγουν μια χημική ουσία από την οποία προκύπτει ηλεκτρισμός. Τα μόνα άλλα υποπροϊόντα αυτής της αντίδρασης είναι ο ζεστός αέρας και υδρατμοί.

Πλεονεκτήματα υδρογόνου: Δεν πρόκειται για υποκατάστατο της βενζίνης

Η Yamaha ξεκίνησε την ανάπτυξη ενός κινητήρα υδρογόνου για αυτοκίνητα πριν από περίπου πέντε χρόνια. Ο Takeshi Yamada είναι μέλος της ομάδας ανάπτυξης του κινητήρα υδρογόνου και άρχισε να διαπιστώνει το εύρος των δυνατοτήτων του κινητήρα καθώς το έργο προχωρούσε.

"Παρατηρούσα κατά τη διάρκεια των ερευνών-δοκιμών ότι οι κινητήρες που χρησιμοποιούν μόνο υδρογόνο για καύσιμο, είχαν πραγματικά πολύ ελπιδοφόρα χαρακτηριστικά απόδοσης. Προσφέρουν μια εγγενώς φιλική αίσθηση, κάτι που τους κάνει φιλικά εύχρηστους χωρίς την αναγκαιότητα των ηλεκτρονικών βοηθημάτων οδήγησης. Όλοι όσοι ήρθαν για δοκιμαστική οδήγηση του πρωτότυπου αυτοκινήτου ήταν κάπως επιφυλακτικοί στην αρχή, αλλά όταν τελικά βγήκαν από το αυτοκίνητο είχαν ένα τεράστιο χαμόγελο. Αυτό αποτελεί επιβεβαίωση ότι οι δυνατότητες είναι μοναδικές για να αντιμετωπίζουμε τη χρήση υδρογόνου απλά ως υποκατάστατο της βενζίνης".

Κάτι ακόμη στο οποίο ο Yamada και η ομάδα του προσδίδουν αξία είναι το Kanno Seino, δηλαδή οι απολαυστικές επιδόσεις. Ένα παράδειγμα είναι και ο αρμονικός ήχος της εξάτμισης που προκύπτει από πολλαπλή εξαγωγής 8 σε 1.

Toyota Yamaha hydrogen

"Πρόκειται για μια πρόκληση με την οποία μπορούμε να ασχοληθούμε με αφοσίωση ως μηχανικοί. Προσωπικά, θέλω να επιδιώξω όχι μόνο επιδόσεις ,αλλά και μια νέα γοητεία για τον κινητήρα εσωτερικής καύσης που ο κόσμος δεν έχει δει ακόμα", δηλώνει ο Yamada.

Αυτό στο οποίο πιστεύουν ο ίδιος και οι μηχανικοί του είναι οι δυνατότητες ενός πλήρως υδρογονοκίνητου κινητήρα. Σε συνεργασία με το σταδιακά επεκτεινόμενο δίκτυο συνεργατών του, ο Yamada αναμφίβολα πιστεύει ότι είναι έτοιμοι να ξεκλειδώσουν αυτές τις δυνατότητες.

Στα προβλήματα βέβαια, που δεν είναι λίγα, συμπεριλαμβάνεται και όσα αφορούν τη διαχείριση του ίδιου του υδρογόνου, αλλά και στη μεταφορά και διανομή του. Υπό κανονικές συνθήκες βρίσκεται σε αέρια μορφή ενώ για την αποθήκευση και μεταφορά του θα πρέπει να συμπιεστεί σε υψηλή πίεση ή και να ψυχθεί σε εξαιρετικά χαμηλές θερμοκρασίες. Η υποδομή είναι που λείπει και είναι δαπανηρή στην κατασκευή. Και με τόσο λίγα οχήματα με υδρογόνο στους δρόμους, δεν είναι εμπορικά βιώσιμο να δημιουργήσεις υποδομή.

Best of Network